Det slutgiltiga beviset på att USA har storhetsvansinne|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det slutgiltiga beviset på att USA har storhetsvansinne
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
781594
November 24, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Nej, men det är vad Colic talar om. Även om jag inte håller med honom i det här specifika fallet (vilket jag skrev) inser jag att det inte är en konspiration han pratar om.

aha då förstår jag ursäkta mitt missförstånd 🙂

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
781600
November 24, 2004 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

KheLdaR wrote: Alla ni som säger att alla dumma sossar i sverige är usa hatare och har inget underlag. Det verkar mer som att ni är dumma kapitalist svin som själva inte har något underlag för vad ni säger. Jag har själv ingen direkt åsikt om valet. Jag VET inget säkert och kan bara gissa som alla ni andra.

Och vad är detta nu om andra världskriget nu då? Usa gick med i kriget för att de själva blev anfallna eller? Att sverige hjälpte tyskland var för att vi mer eller mindre var fega och hade inget att säga till om. Vi fick helt enkelt lyda eftersom vi inte hade något val.

Vad är det du gissar om? Ser inte något du argumenterar om?

Roligt att du inte kommer med ett enda vettigt argument förutom att vi är svin. Och du kansek borde läsa reglerna. Personangrepp är förbjudna. Men det är väl klart, man är ju ett svin om man inte håller med dig.

Och eftersom du inte "vet" så borde du ju inte anklaga oss för att vara svin. För du vet inte vad som är rätt, är det inte det du säger själv? Hur kan du anklaga någon för att vara svin när du inte vet hur sanningen är?

Om det är dina premisser att du bara ska diskutera när "du är 100%" säker, så kommer du nästan aldrig få en syl i vädret. Alltså borde du inte anklaga folk för saker. Kom med argument istället.

Sen var det dessutom inte "vi kapitalist svin" som anklagade USA för att använda sin makt fel. Det var inte vi som gjorde en tråd med rubriken "NU ÄR DET SLUTGILTIGA BEVISET". Varför anklagar du oss? Är väl i så fall Colic (om någon) som ska anklagas? Men det är klart, du håller väl med Colic, och då är sakfrågan skitsamma. Men glöm inte bort att kolla dina "angrepp".

Ska vi tillåta propagande enligt dig? Eftersom vi ska hålla käft? Är det rätt att vi manar på "anti USA", utan att folk försöker debattera emot?

Det är klart vi alla gissar. Vi kan inte argumentera mer än utifrån den historia, information idagsläget och "sunt förnuft" som vi själva har.

Spelar väl dessutom ingen som helst roll varför Sverige lät tyskarna använda vår järnmalm? Det vi ska komma ihåg är att det var USA, Sovjet och de allierade som hjälpte oss ur den situationen. Och gentemot dem borde vi vara tacksama. Förstår mig inte på "ANTI USA" i allting. Men Ryssarnas handlingar i Sovjet och liknande granskas inte? Är det kanske för att det är en "gammal" kommunistisk stat (märk " " runt gammal)

dree
Member
Medlem
781604
November 24, 2004 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=KheLdaR]Alla ni som säger att alla dumma sossar i sverige är usa hatare och har inget underlag. Det verkar mer som att ni är dumma kapitalist svin som själva inte har något underlag för vad ni säger. Jag har själv ingen direkt åsikt om valet. Jag VET inget säkert och kan bara gissa som alla ni andra.

Och vad är detta nu om andra världskriget nu då? Usa gick med i kriget för att de själva blev anfallna eller? Att sverige hjälpte tyskland var för att vi mer eller mindre var fega och hade inget att säga till om. Vi fick helt enkelt lyda eftersom vi inte hade något val.

Roligt att du inte kommer med ett enda vettigt argument förutom att vi är svin. Och du kansek borde läsa reglerna. Personangrepp är förbjudna. Men det är väl klart, man är ju ett svin om man inte håller med dig.

Och eftersom du inte "vet" så borde du ju inte anklaga oss för att vara svin. För du vet inte vad som är rätt, är det inte det du säger själv? Hur kan du anklaga någon för att vara svin när du inte vet hur sanningen är?

Om det är dina premisser att du bara ska diskutera när "du är 100%" säker, så kommer du nästan aldrig få en syl i vädret. Alltså borde du inte anklaga folk för saker. Kom med argument istället.

Sen var det dessutom inte "vi kapitalist svin" som anklagade USA för att använda sin makt fel. Det var inte vi som gjorde en tråd med rubriken "NU ÄR DET SLUTGILTIGA BEVISET". Varför anklagar du oss? Är väl i så fall Colic (om någon) som ska anklagas? Men det är klart, du håller väl med Colic, och då är sakfrågan skitsamma. Men glöm inte bort att kolla dina "angrepp".

Ska vi tillåta propagande enligt dig? Eftersom vi ska hålla käft? Är det rätt att vi manar på "anti USA", utan att folk försöker debattera emot?

Det är klart vi alla gissar. Vi kan inte argumentera mer än utifrån den historia, information idagsläget och "sunt förnuft" som vi själva har.

visst han använde hårda ord det håller jag med om men vart skriver han att vi ska tillåta propaganda?

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
781610
November 24, 2004 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är propaganda när bara en part får ett syl i vädret. Vi motarbetas med förtryck (i mildare form). Aldrig av argument eller sakliga belägg (förutom att få som Jerry och liknande). Men av personer ovanstående så kom han inte med något sakligt förutom att vi var svin och kapitalistiska svin. Alltså debatterade han mot oss m.hj. av förtryck.

Detta är enligt mig att förespråka för ett propaganda samhälle. Där man försöker procka på folk en massa, utan några egentliga väsentliga belägg för det man säger. Utan man mer eller mindre snackar skit, eller hittar på saker.

OBS: Märk att jag givetviss menar i MILD FORM

Märk väl också att propaganda är tillåtet. Det används dagligen av Svenska medier. I "annorlunda form". Dock ställdes frågan på så sätt att jag menade om "NH ska bli ett propagande forum", enligt honom. För det är vad det riskerar att bli när folk blir kallade för svin. Sakliga diskussioner blir ganska lätt "förstörda".

dree
Member
Medlem
781615
November 24, 2004 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

han kom med det sakliga att vi inte har aning om vad usa och eu vet...

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
781621
November 24, 2004 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Och så är det ju alltid?
Vi vet ju aldrig vad inte media talar om? Eller vad historiaböckerna talar om? Eller vad vårt sunda förnuft talar om.

Hur ska vi någonsin veta något annat?
(ta nu inte enskilda personer som spioner, folk som har familj inom olika myndighets organ och liknande, för tvivlar att många såna finns här)

Vi baserar alltid det vi vet utifrån det vi hör. Det vi hör är "vår sanning". Mer kan inte vi veta. Omöjligt.

Han säger dessutom att vi är "svin". Varför? Han vet ju inte vad som är rätt eller fel? Hur kan jag vara ett svin, när inte han vet att jag har fel? Uppenbarligen tycker han ju att jag och andra har fel, men att Colic och andra har rätt. Han debatterar ju på exakt samma premisser som oss? Han han någon hemlig källa, som gör att hans åsikt är "högre stäld" så han har rätt att kalla oss "svin"?

Det är väl liksom "något ganska självklart" enligt mig.

Du måste förstå vad jag syftar på. Tycker det är ganska uppenbart vart han står.

EDIT: OJJ VA ÄCKLIGT!! ÖVER 1000 inlägg nu 😛

dree
Member
Medlem
781624
November 24, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

nu håller jag med dig :bgrin:

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
781656
November 25, 2004 - 1:14 am
sp_Permalink sp_Print

Vad fan är problemet? De vill få bort en gammal kommunistwannabe som bara förstör landet?

"Skjut rent" som kamrat Stalin brukade säga.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
781674
November 25, 2004 - 5:59 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Innan det finns klara bevis på att det har varit fusk, så är det lite väl att ta i så som Usa har gjort, enligt mig iaf.

hade dom haft klockrena bevis på fusk, så hade nog flera ställt sig bakom protesten.

Folk har familj, jobb, skola och annat att sköta. Sedan är folk alltid inte så ambitösa, kolla gay parade, inte är alla bögar och flator där inte, eller inte är alla nasister på nsf-möte, eller inte är alla anti-rasister på antirasism-möten.

Dessutom så ska man väl inte behöva ha bevis innan man agerar, har redan en regering fuskat en gång och presenterar sedan siffror som skiljer sig från undersökningar så är det inte konstigt att en misstanke dyker upp.

WaLToN
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 90
781692
November 25, 2004 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=oxygenial]Om det blev ett 3:e världskrig igen så skulle Sverige sålla sig till nassarna igen, det är bara sorgligt att inte ens dagens ungdomar kan lära sig av historia!

inte för att jag vill glorifiera den nuvarande Amerikanska ledningen, men folk verkar inte förstå hur mycket vi har att tacka de allierade med bl.a USA, England samt Frankrike i spetsen, o va fan gjorde sverige?!?!?

Det är så man skäms fortfarande för det, för att inte snacka om den Anti USA vågen som råder...

Jag skiter fullständigt om folk är anti!
Jag bara undrar, vad i h*****e är folk för???

I min historiebok så upplät Sverige sina vägar och järnvägar för Nazityskland..För att underlätta övertagandet av Norge..
Vissa dagar skäms man att vara Svensk..T.ex idag..

om du inte visste det, så fans det fler nazister i sverige, % räknat på befolkningen, under andra världskriget..

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
781699
November 25, 2004 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

WaLToN wrote: [quote=ilg@dd][quote=oxygenial]Om det blev ett 3:e världskrig igen så skulle Sverige sålla sig till nassarna igen, det är bara sorgligt att inte ens dagens ungdomar kan lära sig av historia!

inte för att jag vill glorifiera den nuvarande Amerikanska ledningen, men folk verkar inte förstå hur mycket vi har att tacka de allierade med bl.a USA, England samt Frankrike i spetsen, o va fan gjorde sverige?!?!?

Det är så man skäms fortfarande för det, för att inte snacka om den Anti USA vågen som råder...

I min historiebok så upplät Sverige sina vägar och järnvägar för Nazityskland..För att underlätta övertagandet av Norge..

om du inte visste det, så fans det fler nazister i sverige, % räknat på befolkningen, under andra världskriget..

Man behöver inte vara nån Einstein för att räkna ut det..Inte bara borgare, utan även en stor del av SAP sympatiserade enligt mej med Nazisterna..Går att spåra bakåt vilka dom var..Ett tips, ta reda på hur familjen wallenberg byggde upp sitt imperium..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
781750
November 25, 2004 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:

Ju fler människor jag träffar destå mer tycker jag om min hund

word..

KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
781778
November 25, 2004 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=KheLdaR]Alla ni som säger att alla dumma sossar i sverige är usa hatare och har inget underlag. Det verkar mer som att ni är dumma kapitalist svin som själva inte har något underlag för vad ni säger. Jag har själv ingen direkt åsikt om valet. Jag VET inget säkert och kan bara gissa som alla ni andra.

Spelar väl dessutom ingen som helst roll varför Sverige lät tyskarna använda vår järnmalm? Det vi ska komma ihåg är att det var USA, Sovjet och de allierade som hjälpte oss ur den situationen. Och gentemot dem borde vi vara tacksama. Förstår mig inte på "ANTI USA" i allting. Men Ryssarnas handlingar i Sovjet och liknande granskas inte? Är det kanske för att det är en "gammal" kommunistisk stat (märk " " runt gammal)

Oj du tog mig lite för bokstavligt. Det jag försökte visa var att det är helt meningslöst att försöka komma fram till något om man hela tiden kallar andra personer för dumma saker och säger att att det ända inte har något underlag för vad de säger. Jag var lite sur igår så det fick tydligen motsatt budskap.
Sen att jag inte VET något om hur det egentligen är är för att jag fick veta om valet först när jag kom hem och såg tråden. Jag har inte läst något om det förutom i aftonbladet och de brukar inte hålla sig till sanningen precis. Och det verkar som att många bygger sina argument på just aftonbladet. Därför är det bara gissningar.
Att vi ska va tacksamma för att de allierade besegrade tyskland är väl ingen som tycker något annat om. Men man ska komma ihåg att det var inte för att störta tyskland direkt eller "göra det som är rätt" för de svaga länderna i europa som usa gav sig in i kriget. Jag ser det mer som att de höll sig utanför ett par år tills de själva hade något att tjäna på och därför började.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
781814
November 25, 2004 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Man behöver inte vara nån Einstein för att räkna ut det..Inte bara borgare, utan även en stor del av SAP sympatiserade enligt mej med Nazisterna..Går att spåra bakåt vilka dom var..Ett tips, ta reda på hur familjen wallenberg byggde upp sitt imperium..

Jag kan lätt säga att hade de flesta på detta forum varit någorlunda gammla i slutet av 30-talet så hade ni stött Nazisterna. Man såg knappast så mycket som var dåligt med nazismen.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
781889
November 25, 2004 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=ilg@dd] Man behöver inte vara nån Einstein för att räkna ut det..Inte bara borgare, utan även en stor del av SAP sympatiserade enligt mej med Nazisterna..Går att spåra bakåt vilka dom var..Ett tips, ta reda på hur familjen wallenberg byggde upp sitt imperium..

Jag kan lätt säga att hade de flesta på detta forum varit någorlunda gammla i slutet av 30-talet så hade ni stött Nazisterna. Man såg knappast så mycket som var dåligt med nazismen.

Nu cyklar du vingligt..Från -36-37 så hade de flesta stater en aning om vad Adolf höll på med..Men hans arme var för stor för att småstater som Sverige skulle våga protestera.. Nazistsympatisörerna hittar du bland kapitalisterna, som sin vana trogen gärna klampar över lik för att dra i några spänn extra.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
781910
November 25, 2004 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=WaLToN][quote=ilg@dd][quote=oxygenial]Om det blev ett 3:e världskrig igen så skulle Sverige sålla sig till nassarna igen, det är bara sorgligt att inte ens dagens ungdomar kan lära sig av historia!

Varför skämmas vi var intelegenta nog att hålla oss utanför vilket gav oss en ganska stor fördel när kriget väl var över.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
781915
November 25, 2004 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu var jag inte ens född på den tiden..Men en sak är säker, jag skulle inte sälja mej för pengar i ett sådant fall..Det är stor skillnad på intelligens och ren och skär feghet..

*Edit*
Kallar du det att hålla sej utanför när man upplåter väg/järnvägsnätet till en krigsmakt som har för avsikt att invadera ett grannland??

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
781973
November 25, 2004 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Nu var jag inte ens född på den tiden..Men en sak är säker, jag skulle inte sälja mej för pengar i ett sådant fall..Det är stor skillnad på intelligens och ren och skär feghet..

*Edit*
Kallar du det att hålla sej utanför när man upplåter väg/järnvägsnätet till en krigsmakt som har för avsikt att invadera ett grannland??

Hm, ursäkta mig en sak, om du menar den ENDA gången en tysk soldat / tysk krigsmateriel transporterades på svensk järnväg så kan jag upplysa dig om att Engelbrektdivisionen transporterades från Norge (EFTER Norge blivit invaderat) till Finland som var ALLIERAT med Tyskland som hjälp till Finland i försvaret mot Sovjet som invaderat Finland. Och i Sverige på den tiden så var det många som såg mellan fingrarna där då "Finlands sak var vår".

Ta det lite lugnt när du polemikerar...

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
781976
November 25, 2004 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

KheLdaR wrote: ...Men man ska komma ihåg att det var inte för att störta tyskland direkt eller "göra det som är rätt" för de svaga länderna i europa som usa gav sig in i kriget. Jag ser det mer som att de höll sig utanför ett par år tills de själva hade något att tjäna på och därför började.

Jaha, geniet spekulerar igen. :]

Det som fick USA att slutgiltigt dras in i kriget var att japanerna tog sig vatten över huvudet och gjorde fel människor förbannade.

On topic: ColiC, av det du ser i den artikeln kan du väl inte dra slutsatsen att USA i framtiden skulle lägga sig i andra val, om inte en bred majoritet anser att valfusk har begåtts. Det måste ha varit något som har växt fram i din fantasi... Fantasier bör man inte lansera som fakta.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
781988
November 25, 2004 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: [quote=ilg@dd]Nu var jag inte ens född på den tiden..Men en sak är säker, jag skulle inte sälja mej för pengar i ett sådant fall..Det är stor skillnad på intelligens och ren och skär feghet..

*Edit*

Hm, ursäkta mig en sak, om du menar den ENDA gången en tysk soldat / tysk krigsmateriel transporterades på svensk järnväg så kan jag upplysa dig om att Engelbrektdivisionen transporterades från Norge (EFTER Norge blivit invaderat) till Finland som var ALLIERAT med Tyskland som hjälp till Finland i försvaret mot Sovjet som invaderat Finland. Och i Sverige på den tiden så var det många som såg mellan fingrarna där då "Finlands sak var vår".

Ta det lite lugnt när du polemikerar...

Du bör läsa på lite innan du hoppar in i debatten..
Tysken gick mot Ryssland först -41..
Om det nu ditt påstående om Engelbrektdividionen skulle stämma, är det mindre fult att ge Nassarna fria vägar(Och inte bara vägar) genom landet i det fallet??
I brist på annan källa, kika här: http://www.leifmanfred.com/sveriges.htm
Ang många som såg mellan fingrarna beträffande NaziTyskland?? Det var inte vanliga hederliga knegare som gjorde det..Däremot var det dom som stödde Finnarna 39-40..

*Edit*
Här finns mer: http://www.socialisterna.org/mi/arkiv/mi16/tysk_invasion.html

Finns hur mycket litteratur som helst som pekar i samma riktning som jag..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 74
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL