November 22, 2001
Väldigt bra artikel.
Jag har gått och funderat de senaste dagarna på varför jag inte får kopiera musik när jag betalar den här kassettersättningen? Då har jag ju gjort rätt för mig.
Precis som skribenten köper jag en del skivor nu, dels för att jag nu har råd med det och dels för att jag kan hitta musik jag vill ha till ett mer överkomligt pris. Senaste skivan jag köpte kostade 60:-, helt rimlig peng.
En grej till, det har ju alltid varit snack om att man får kopiera en skiva och ge till nära släktingar. Är det någon som vet hur det ligger till med detta?
December 24, 2002
Json_81 wrote: Väldigt bra artikel.
Jag har gått och funderat de senaste dagarna på varför jag inte får kopiera musik när jag betalar den här kassettersättningen? Då har jag ju gjort rätt för mig.
Precis som skribenten köper jag en del skivor nu, dels för att jag nu har råd med det och dels för att jag kan hitta musik jag vill ha till ett mer överkomligt pris. Senaste skivan jag köpte kostade 60:-, helt rimlig peng.
En grej till, det har ju alltid varit snack om att man får kopiera en skiva och ge till nära släktingar. Är det någon som vet hur det ligger till med detta?
man får kopiera från en laglig kopia till sin närmaste krets.. alltså familj, släkt och nära vänner..
Håller med dig.. jag köper alltid mina skivor när dom har blivigt billigare.. alltså när skivan är ett eller ett par år gammal.. och då köper jag oftast skivor jag redan (när det var lagligt) laddat ner frånj internet.. i dem flesta fall hade jag antagligen inte köpt skivan i huvudtaget om jag inte först hade lyssnat på den "gratis" på datorn.. det tar ju X antal lyssningar innan man tycker en låt är riktigt riktigt bra..
Men skivor som jag gillar, vill jag ALLTID ha på orginal.. både för fodralets skull, kvaliteén på inspelningen och att artisten ska få pengar..
2 Guest(s)