Det var engång en annan gång...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det var engång en annan gång...
Aelrik
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
sp_UserOfflineSmall Offline
939162
August 19, 2005 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag känner igen mig i Minds resonemang och har inte så mycket att göra så varför inte blotta sig på nätet? laugh

Jag antar att det inte är så många som lagt märke till mig här på NH (eller 64bits eller Swec för den delen :P). Detta beror väl på att jag för det mesta svarar i trådar där jag känner att jag kan svara på något eller tillföra något med min åsikt. Det är sällan jag skriver för att skriva.

Skit samma med det nu.

Jag har jobbat på en ICA-butik under mitt sabbatsår mellan gymnasiet och fortsatta studier.
Detta skedde under tiden som andra kompisar drog utomlands, till lumpen eller till andra städer. Jag blev mer eller mindre ensam och jobbade mer och mer. Sötman från lönedagen blev större och större vilket ledde till fler extrapass.
Det ledde till att jag började må sämre och sämre psykiskt utan att jag själv la märke till det.
Dessutom blev jag less på jobbet men hade inte så mycket annat att göra så det blev fortsatt mer och mer jobb.
Det ledde till att jag började till att jag, från att jag stämplade in, räknade timmar till det var dags att gå hem. Jag hatade kort och gott mitt jobb men hade inte så mycket annat att göra.

En dag kändes allt så förbannat tungt. Saftkartongen jag höll på att packa upp fick benen att nästan vika sig. Jag tittade på klockan; halv tre. Jag skulle jobba till kvart över nio. Då kände jag helt plötsligt: "Jag orkar inte mer. Jag skiter i det här.".
Från den stunden sket jag i att titta på klockan och räkna timmar och började ta saker eftersom.
Det blev vändningen. Detta var en måndag och på onsdagen var jag hos min syster då hon sa att jag verkade mycket gladare.
Jag kände mig gladare och insåg hur fixerad jag blivit av obetydliga saker.
Pang! Så var jag tillbaka till min bakåtlutade livsstil jag älskat!

Varför skriver jag det här nu?
Dels för att känner igen mig i Minds resonemang, dels för att jag vill "presentera" mig här, men mest är det nog för min egen skull. :bgrin:

Rock on! 😎

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
939163
August 19, 2005 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

I don't "Mind" 10k inlägg.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
939173
August 19, 2005 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=pcw]Kom nu ihåg pojkar att det är inte kvantiteten på inläggen som räknas utan kvalitéten.

Sådär säger bara folk med lite inlägg wink

hihi, true 😉

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
939188
August 19, 2005 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

pcw wrote: Kom nu ihåg pojkar att det är inte kvantiteten på inläggen som räknas utan kvalitéten.

Håller med.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
939197
August 19, 2005 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja, Mind har iaf skrivit bra många mer intressanta inlägg än vissa nyare spammare jag sett på forumet.
Många av hans inlägg brukar ha en underläggande fundering iaf.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
939254
August 19, 2005 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Tja, Mind har iaf skrivit bra många mer intressanta inlägg än vissa nyare spammare jag sett på forumet.

woho, det finns folk som förstår mig.

märkte även att det är bara en person som faktiskt har kommenterat vad jag skrev i första posten, och tillomed kände igen sig, resten verkar bara ha lagt märke till att det var 10k.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
939269
August 19, 2005 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Ctrl]Tja, Mind har iaf skrivit bra många mer intressanta inlägg än vissa nyare spammare jag sett på forumet.

woho, det finns folk som förstår mig.

märkte även att det är bara en person som faktiskt har kommenterat vad jag skrev i första posten, och tillomed kände igen sig, resten verkar bara ha lagt märke till att det var 10k.

Jo, men visst, men samtidigt måste man ju förstå folks vilja att dra uppmärksamhet till detta jubileum och om du inte märkte det så var du faktiskt Hedersmedlem ett kort tag, en post för att vara exakt, men samtidigt ger det ju dom en chans att utöka sin kvot av inlägg och därmed komma närmare deras mål att skriva så många inlägg som möjligt.

Jag brukar själv inte dra mig för att delta i även politiska debatter, mycket eftersom ämnet som sådant inte är det mest intressanta för mig alla gånger så jag brukar mest försöka väcka lite frågor med att ifrågasätta den extremt ensidiga högerdominans som förekommer. Det är iofs mest de yngre som brukar delta i dessa diskussioner, inget ont om politikintresse, men innan man bör ge sig in på diskussioner om hur samhället bäst fungerar bör man nog ha upplevt samhället i praktiken.

I övrigt brukar jag nog mest försöka pika folk för deras dumheter (Gueno och Dehman är väl favoriterna ;)). Sitter just nu och väntar på nästa "tjejen jag stompade med ville bara vara kompis"-tråd så jag kan få posta lite statistik pch enligt statistiken borde det väl egentligen kommit ett par sådana, men samtidigt måste det ta på krafterna.
Annars är det ju alltid kul att bara jävlas lite med folk som är insnöade på något visst.

I övrigt försöker man väl hjälpa till i de forumsdelar man kan, men i stort så känner man väl att det ibland kunde kvittta. Man gör sin bit även om det ibland inte är kul.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 166
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL