March 5, 2002
Måste skriva av mig. Eller något. Fy fan för i helvete säger jag bara. Min lillebror fick en eu-moped i födelsedagspresent i November, helt ny. Han körde med den i 3 veckor, tills hans kompis skulle låna den, som f.ö. är ett år äldre och haft eu-körkort längre osv osv (mer erfarenhet osv). Självklart välter puckot med mopeden, krossar kåpor, båda backspeglarna, handtag, allt möjligt går sönder. HAN välte med den. Han skall betala. Men nej, hans farsa slingrar sig osv osv. Aja, det gick vägen, efter sisådär 5 månader. Nu är den i nyskick, och Christoffer (lillebror) kör med den osv. Nu har han haft den i kanske 3 dar. Idag (för 30 min sen) skulle han in till Clas Ohlson i stan och köpa lysdioder eller något, han kom till lilla torg. Vafan händer där? Han blir påkörd. Av en annan jäkla fjortis idiot på moped. GER MAN BORT EU-KÖRKORT NU FÖR TIDEN ELLER?! Fy fan säger jag bara! De lär sig ingenting! Man tar ju körkortet på en timme eller vad fan det är. Kostar inget gör det heller. Nästan. Så nu när han haft mopeden i sammanlagt en månad av sex så skall den in på lagning igen. Kul. Denna gången blir det inget tjafs, den saten skall få betala allt (han som körde på). 👿
Blir så jäkla förbannad alltså 👿
May 17, 2002
kollar man på mopedister ute i trafiken så tycker jag personligen att det inte är konstigt att det händer fler olycker än vad det igentligen gör. Men visst, din brorsa har haft en sabla otur och jag hoppas att det skall ordna sig för honom lite snabbare den här gången.
btw. jag är säker på att man kan få körkort i cornflakespaket nu för tiden...
March 5, 2002
Guufi wrote: För vanlig moped behövs ju inget kort alls, de får köra direkt när de fyller 15år.
Alltså visst fan missbrukar körkort för bilar också iom att rattfyllon och pundare kör över folk pga att de är påtända/så j**la fulla.
Mjo, men EU-körkort måste man ha för EU-moped.
Heh, blir nästan förvånad. Det ÄR tydligen så att när man tar EU-körkortet så berättar de alla svaren för en, så man skall kunna provet. Heh. Bra.
May 17, 2002
Fackamato wrote: [quote=Guufi]För vanlig moped behövs ju inget kort alls, de får köra direkt när de fyller 15år.
Alltså visst fan missbrukar körkort för bilar också iom att rattfyllon och pundare kör över folk pga att de är påtända/så j**la fulla.
Mjo, men EU-körkort måste man ha för EU-moped.
Heh, blir nästan förvånad. Det ÄR tydligen så att när man tar EU-körkortet så berättar de alla svaren för en, så man skall kunna provet. Heh. Bra.
man får inte glömma att Eu-kortets test bara är teori.. även ifall man klarar det så kan man vara helt kass i praktiken..
November 29, 2003
Nu tycker jag inte att ni ska dra alla mopedister över en kant. Det finns fjortisar på mopeder som bara susar fram och inte ser sig för. 🙁 Men jag har kört moped sedan jag var 15 ( 4år ) och jag tar det lugnt och försiktigt, men bilisterna respekterar inte mopedisterna tråkigt nog. 🙁
December 30, 2003
nee...det är ganska dumt och dra alla mopedister över en kant...det finns dem som kan köra och dem som kan köra mindre bra...dem som kör mindre bra ska ha en egen väg tycker jag själv...eller kanske ett flygfält. kommer ihåg själv hur man va när man va 15...det skulle gå så fort som möjligt...vad tänkte man på igentligen? :cy: joo..att va coolast hade en moppe som gick 110 som alla ville åka med och testa hela tiden..det var bara jobbigt tillslut...sen när jag fyllde 16 så köpte jag en gammal moped som gick 40...då kan jag säga att man lätt var coolast och ensamast d.v.s :blink:
Moppe är ett fraktmedel ingen sporthojj...har jag själv kommit på 🙂
1 Guest(s)