June 5, 2004
Fick idag åka till vetrinären med den äldsta hunden då hennes ben helt plötsligt började ge med sig efter 14år. Har haft henne i nästan hela mitt liv (var 4 när vi köpte henne).
[Image Can Not Be Found]
February 21, 2003
suger hårt, men bra att du var med... känns bättre i långa loppet...
var redigt nära att ta bort ena kissen här i fredags då han torskat på urinsten...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
September 1, 2002
Kaffe wrote: "Ta bort"? Är det någon djuravlivningsterm eller bara dialektalt? Ursäkta för ot.
Det är vanligtvis lite för magstarkt att säga "ta livet av" när man är tvungen att göra så med en familjemedlem.
Jag har inte upplevt så mycket sorg i mitt liv än, men när vi var tvugna att ta bort vår katt (läs min, då det var med mig han sov varje natt) som hade levt med oss i 10 år gjorde det vansinnigt ont. Tog mig veckor att komma tillbaka känslomässigt och det gör fortfarande ont att tänka på det.
Jag ville inte ha husdjur mer efter det, men min tjej övertalade mig och nu har vi en hund och två katter. Husdjur förgyller vardagen något så otroligt, men jag ser inte fram emot dagen då det är dags att ta avsked av dem.
Kaffe wrote: "Ta bort"? Är det någon djuravlivningsterm eller bara dialektalt? Ursäkta för ot.
Känns som det är en term man använder när man lämnar bort själva avlivningen..
Själv brukar jag väl säga att jag "tage ihjäl", sköte, knackat eller nackat när jag dräpt något husdjur.. Ingen höjdarsyssla precis..
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 19, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Kaffe]"Ta bort"? Är det någon djuravlivningsterm eller bara dialektalt? Ursäkta för ot.
Känns som det är en term man använder när man lämnar bort själva avlivningen..
Själv brukar jag väl säga att jag "tage ihjäl", sköte, knackat eller nackat när jag dräpt något husdjur.. Ingen höjdarsyssla precis..
🙁
Kan hålla med om att "knacka" låter inte alls särskilt kul
1 Guest(s)