January 6, 2003
Tyckte inte det stämmde specielt mycket, wigger du får nog ändra många år. Usch, hatar att bli nervärderad, vad tror du om oss igentligen? Kommer ihåg säker 70% av det du skrev, du är väl inte specielt mycket äldre du? Tror du vi har ett IQ på -50? 10åringar vet att A-teens gjorde en cover på den första låten dom blev kännda med. Per Gessle sjöng senast på svenska på allsång på skansen, men det räknas säkert inte.
Det snacket om betyget är väl inte så svårt för oss att minas? Det var ju samma år som vi började 7:an som ig, g, vg, mvg-betygen infördes.
Sen började jag säkert spela Pacman tidigare än dig.
"Hajen" kan man väl se på Vhs i efterhand? Jag har tänkt många gånger att det ska komma en haj och äta upp mig :roll:, specielt efter min bror lurade i mig att det finns människoätande hajar på västkusten.
Jag har haft ett par rullskriskor med 2 hjul på verje sida innan dom kom med hjulen på rad. Har sett Dallas 2 omgångar, gick i repris runt -93 tror jag.
Sen är det konstigt att du inte säger att vi alltid har micrat maten, vilket är sant för vem gjorde maten själv vid 5-8 års ålder då Mircon först kom till hushållen.
Nu orkar jag inte klaga mer, kolla på The Dragon´s inlägg istället 😀
Men ändra åldern till 4-5 år framåt. Som både jag och The Dragon har förklarat så kommer vi ihåg det mesta!
Over and out!
June 13, 2001
Jag tror alvarligt att någon varit inne på skrattnet
.....
December 15, 2002
kottetrance wrote: Jag tror alvarligt att någon varit inne på skrattnet
.....
jasså? 🙂 tror knappast WiggeR skulle skriva allt det där själv.. 🙂 men det där om mynten så har jag faktiskt en jävla massa 10-öringar, som faktiskt fanns när jag var liten, och jag är 15 år. (Det är vad jag har för mig iaf) 🙂
Min morsa har faktiskt svenska mynt från början av 1900-talet, samt nått från 1600-talet. hon har även mynt från 1800-talet så det så! 🙂
August 20, 2001
GoggeL wrote: jasså? 🙂 tror knappast WiggeR skulle skriva allt det där själv.. 🙂 men dte där om mynten så har jag faktiskt en j**la massa 10-öringar, som faktiskt fanns när jag var liten, och jag är 15 år.
Min morsa har faktiskt svenska mynt från början av 90-talet, samt nått från 1600-talet. hon ha även mynt från 1800-talet så dete så! 🙂
Tror nog att det är många som har mynt från början av 90-talet 😉
December 6, 2002
Snacka om att känna sig gammal i detta forum. Man var ju med när det bara fanns svart-vit tv och endast en kanal. Anita och Televinken samt Humle & Dumle var riktiga höjdarprogram. Det ni grabbar!!
inte pensionär......ännu....men inser plötsligt att jag är rätt gammal 😕
April 2, 2003
Truelies wrote: Snacka om att känna sig gammal i detta forum. Man var ju med när det bara fanns svart-vit tv och endast en kanal. Anita och Televinken samt Humle & Dumle var riktiga höjdarprogram. Det ni grabbar!!
inte pensionär......ännu....men inser plötsligt att jag är rätt gammal 😕
Får man fråga hur gammal du är? För jag antar att du inte är en dam..
December 6, 2002
Millhouse wrote: Får man fråga hur gammal du är? För jag antar att du inte är en dam..
Tja...vad ska jag säga, jag är ingen dam i alla fall. Kanske en ledtråd för att gissa min ålder??
1. Skulle kunna vara farsa till de flesta som svarat i detta inlägg.
2. Jag var ca: 8 år när de första färg tv apparaterna började dyka upp hemma hos folk.
Varsågod att gissa! Klarar ni det inte så kommer det fler ledtrådar
July 27, 2002
Truelies wrote: [quote=Millhouse]Får man fråga hur gammal du är? För jag antar att du inte är en dam..
Tja...vad ska jag säga, jag är ingen dam i alla fall. Kanske en ledtråd för att gissa min ålder??
1. Skulle kunna vara farsa till de flesta som svarat i detta inlägg.
2. Jag var ca: 8 år när de första färg tv apparaterna började dyka upp hemma hos folk.
Varsågod att gissa! Klarar ni det inte så kommer det fler ledtrådar
50?
June 6, 2002
rilo wrote: "De var 1 år när Carola slog igenom med Främling och vet inte vilka Bröderna Herrey var."
Bara så du vet så var jag född 84:a och döptes efter Richard Herrey 😉
Ja vadå?? Det innebär ju endast att dina föräldrar vet vilka/vem det är, inte nödvändigtvis du 😀 😀 😀
December 6, 2002
Callister wrote: 50?
Inte så illa men lite i överkant. Nya ledtrådar??
1. Har arbetat sedan 1978 efter grundskola och 2-årigt gymnasium. Började dock ett år senare i skolan eftersom jag är född sista dagen på året.
2. "Firade jämnt" exakt vid millenieskiftet.
Nu borde ni väl ändå greja det Kanske är man äldst i forumet??
April 5, 2002
Truelies wrote: [quote=Callister]50?
Inte så illa men lite i överkant. Nya ledtrådar??
1. Har arbetat sedan 1978 efter grundskola och 2-årigt gymnasium. Började dock ett år senare i skolan eftersom jag är född sista dagen på året.
2. "Firade jämnt" exakt vid millenieskiftet.
Nu borde ni väl ändå greja det Kanske är man äldst i forumet??
43?
June 17, 2001
The Dragon wrote: [quote=[NH] WIGGER]TROR DU ATT DU ÄR UNG?????????????
Glöm det! När ni läser detta förstår ni varför...
De som tar studenten i år är 19 år och föddes 1984 och:
Är 85 altså 18 år.
[NH wrote: WIGGER]De var 1 år när Carola slog igenom med Främling och vet inte vilka Bröderna Herrey var. De tror att A-Teens skrivit alla sina låtar själva.
Jag föddes samma år som Carola slog igenom men upplevde den tiden trots att jag var nyfödd eftersom mamma och pappa altid lysnade på radio och den gick rätt regelbundet. Och bröderna Herrey gjorde Diggilo Digiley (eller hur det nu stavas) och van Eurovision song contest under 80-talet- OCh ABBA gjorde många bra låtar som A(BBA)-Teens gjort kovers på.
[NH wrote: WIGGER]Så länge de kan minnas har det varit lag på att man skall ha bilbälte, även i baksätet. De minns inte den tid då lösglass bara fanns i vanilj-, choklad- och jordgubbssmak. För dem har Per Gessle alltid sjungit på engelska. Man har alltid kunnat plocka lösgodis själv.
Det är väll inget fel på att man inte upplevt tiden utan bilbälte det är väll bara bra. Lösglassen har funnits i rätt många smaker men kommer också ihåg när det bara fans 3 smakigt. Och vi har en del CD där Gessle sjunger på svenska min syrra är nälige ett Roxett fan (trots att hon är 88.). Men det med lösgodis vet jag inte så mycket om.
[NH wrote: WIGGER]Magnus Härenstam leder Jeopardy, och har aldrig varit komiker. Freestyle är en fickbandspelare, inte en popgrupp.
Jag vet att han inte alltid har ledit Jepoardy och har deesutom varit en rätt rolig komiker. Tyckte han var rolig i Fem Myror är fler än fyra elefanter var kanske liten då men det var mitt favoritprogram som jag minst det. Fast nu tycker jag det bara är löjligt ("ålders fråga").
Och Freestyle har som sagt gjorts en del kovers på så de känner man till lite grann iallafall (syrran lyssnar också på dem).
[NH wrote: WIGGER]De har aldrig ägt en femöring eller en femkronorssedel, de kommer inte ihåg att det funnits tiokronorssedlar.
Har en glassbox med gamla och utländska mynt samlar dem. har en tio femöringar från 40 talet i brons eller koppar så kom inte och säg att vi inte vet om de valörena.
[NH wrote: WIGGER]Kebab har alltid funnits i Sverige. Man har alltid kunnat hyra videofilmer. Bamse och Brumelisa har alltid varit gifta och haft ungar.
Vad jag minns så kom inte kebaba förens rätt sent i slutet av 80 talet om jag inte minns fel (vilket jag antagligen gör). Tycker att bamse är rätt lamt så jag har inte läst dem men däremot har jag en nästan komplett samling med Kalle Anka & Co från 87 och framått.
[NH wrote: WIGGER]De vet inte att personerna i Melrose Place en gång var mentalt friska. De tror att det aldrig har varit snö på vintern söder om Gävle. De har aldrig sett fram emot "Anslagstavlan och "Linus på linjen" för då fick man se tecknat på TV. De tror att 4.2 är ett nytt officepaket och inte ett skolbetyg. AIDS har alltid funnits i deras begreppsvärld.
Tittar inte på sånt skit. och varför skulle det inte varit nån snö söder om Gävle vi har snö varje vinter här på Gotland vilket när jag kollade sist låg söder om Gävle.
Tyckte att anslagstavlan och Linus på linjen var jätte roligt ast jag var väll doch rätt liten då. Och skolbetygen vet jag att de var siffror istället för IG, G, VG eller MVG som det är idag. Och jg vet att AIDS inte alltid funnits det skapades av drogande hippies under 60-70 talet.
[NH wrote: WIGGER]Läskflaskor har alltid öppnats med kapsylöppnare. De har aldrig spelat Pac-Man. CD-skivan uppfanns det år de föddes. De har inte druckit Festis ur pyramidformade tetrapack.
Har en litn smamling med tomburkar som öppnas med en "flärp" som ni säger och jag har också druckigt ur pyramidformade tetrapak. Tycker Pac-Man är skit roligt har det på datorn.
[NH wrote: WIGGER]De kan inte ens ana sig till hur livet skulle vara utan fjärrkontroll. Rullskridskor har alltid inneburit in-lines. Popcorn har alltid poppats i mikrovågsugnen.
Visst kan man klara sig utan fjärr det finns ju kontroller på TV. Och har åkt mycket Rullskridskor med hjulpar istället för "hjul linjer". Och varför pppa popcorn i micron när det blir bättre i en kastrull (och så låter det så roligt) inte för det spelar så stor roll de smakar ändå som frigolit.
[NH wrote: WIGGER]De har aldrig badat i havet och tänkt på "Hajen". De vet inte vem JR är, och bryr sig inte om vem det var som sköt honom. Michael Jackson har alltid varit vit.
Har set hajen två gånger på TV och den är faktiskt rät bra. Och som sagt så ser jag inte på skit såpor som Dallas så jag vet inte vem som sköt JR. Och Michael Jacksson sjöng inna han började solo i Jacksson Five som bestod av 5 syskon vilket alla var Afro-Amerikaner och var som sagt färgade.
Så säg inte att vi ungdomar inte vet någonting har gjort ett historia arbete på 50 sidor om 1900-tlaet så se inte ner på oss tänk på att det är vi som kommer att bygga grunden för framtiden. Och att det var bättre för i h*lvete heller. Det var vad jag hade att säga. 8)
Förlåt, nästa gång ska jag skriva att jag fick den via mail på jobbet.
Hur länge jobbade du på detta inlägg? hehehe 😉
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
3 Guest(s)