December 6, 2002
Marqz wrote: 43?
10 points 😀 Jaha...min ålder är för alltid offentlig. Kanske inte hela världen men hoppas att ingen tycker att "Ha....det är han som rymt från ålderdomshemmet" så fort jag skriver ett inlägg här i forumet.
Nu när ni vet hur gammal jag är så kan jag bara säga att för tio år sedan visste jag knappt vad en dator var för något. Hade på sin höjd sett en på avstånd eller hört någon prata om den. Gick och läste in treårigt gymnasium på komvux och fick där min först riktiga "kontakt" med datorer.
Nu ska ni får höra det bästa av allt; När jag gick på komvux ville jag köpa en dator men min fru sa; "Inte någon dator i vårt hus så länge jag bor här". Detta varade i knappt ett år tills hon själv gick en datakurs. Då gick det helt plötsligt bra att köpa dator. Första maskinen kom till vårt hus 1995. Idag jobbar jag som nätverkstekniker på en gymnasieskola i Halmstad med 670 pc och 8 servrar och min fru jobbar som datalärare på en gymnasieskola i Laholm. Snacka om att saker och ting ändrar sig snabbt.
Hur som helst så har jag ett brinnande intresse för datorer och tittar allt som oftast in på NH:s forum (även andra) samt läser massor av hårdvarusajter. Som min signatur säger; Vad vore livet utan snabba bilar, snabba datorer och snabba damer?? Det blir man aldrig för gammal för.
//Truelies
June 28, 2001
ando wrote: Tyckte inte det stämmde specielt mycket, wigger du får nog ändra många år. Usch, hatar att bli nervärderad, vad tror du om oss igentligen? Kommer ihåg säker 70% av det du skrev, du är väl inte specielt mycket äldre du? Tror du vi har ett IQ på -50? 10åringar vet att A-teens gjorde en cover på den första låten dom blev kännda med. Per Gessle sjöng senast på svenska på allsång på skansen, men det räknas säkert inte.
Det snacket om betyget är väl inte så svårt för oss att minas? Det var ju samma år som vi började 7:an som ig, g, vg, mvg-betygen infördes.
Sen började jag säkert spela Pacman tidigare än dig."Hajen" kan man väl se på Vhs i efterhand? Jag har tänkt många gånger att det ska komma en haj och äta upp mig :roll:, specielt efter min bror lurade i mig att det finns människoätande hajar på västkusten.
Jag har haft ett par rullskriskor med 2 hjul på verje sida innan dom kom med hjulen på rad. Har sett Dallas 2 omgångar, gick i repris runt -93 tror jag.
Sen är det konstigt att du inte säger att vi alltid har micrat maten, vilket är sant för vem gjorde maten själv vid 5-8 års ålder då Mircon först kom till hushållen.Nu orkar jag inte klaga mer, kolla på The Dragon´s inlägg istället 😀
Men ändra åldern till 4-5 år framåt. Som både jag och The Dragon har förklarat så kommer vi ihåg det mesta!
Over and out!
vill bara tillägga att Micron uppfans i slutet av 40 talet då dom forskade om radarvågor, så det är nog bara sverige som är lite efterblivet där, funnits i yankieland sedan 50 talet.
1 Guest(s)