DETTA ÄR JÄ***GT OMÄNSKLIGT!!!!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
DETTA ÄR JÄ***GT OMÄNSKLIGT!!!!
kran
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1022
sp_UserOfflineSmall Offline
416888
September 19, 2003 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

skulle tro att han menade att det är ovanligt att en söt tjej blir mobbad, det brukar väl egentligen vara tvärtom då... men det är väl annat som spelar roll oxå...tydligen

Ten
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
416907
September 20, 2003 - 12:08 am
sp_Permalink sp_Print

Kan väl säga att mobbing på en skola kan vara jävligt svår o upptäcka...men i detta fall är det nog lärarkåren och skolsyster bla som har gjort ett generalfel iom att de har en skyldighet att anmäla om mobbing (våld ,trakaserier) förekommer på en skola men som sagt, jag vet ej hur skolan ser ut man det kan vara en stor skola med en massa elever osv.
Men det kan inte förlara varför det fick gå så långt som att denna flicka fick nått som liknar ett stadium som krigs veteraner brukar få:/
Jag har aktivt arbetat mot mobbing på min fd skola som lärare, och jag vet att det är svårt för oss vuxna att kanske se att det är mobbing iom att det lär ju knappast ske när vi står och ser på. utan det är upp till elever att vara uppmärksamma på mobbing osv. pga när vi hade tex ett mobbing fall så var det ofta inte den som vart mobbad som sa det till oss, utan en elev i dess klass tex lr en kompis.
Hade vi frågat eleven rakt ut :är du mobbad.? så hade vi nog fått 97% nej iom att de är rädda för vad som kan hände dem om "de" får reda på att han/hon har svallrat. osv sen är det viktigt att det är en vuxen som den drabbade har ett förtroende för oxo.
http://www.friends.se är en stiftelse som har ett mycket bra program mot mobbing.

-Eagl3
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 192
416910
September 20, 2003 - 12:20 am
sp_Permalink sp_Print

"Hur-i-h*****e kan dom vara så dumma i huvet och mobba henne så mycket? En sån söt tjej, Varför mobba henne?" alltså inte hemskt o mobba någon som anses vara ful? jävligt omänskligt o säga så...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
416912
September 20, 2003 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, jag borde nog inte skriva vad jag hade gjort med mobbarna om jag hade kännt till dom..

Kim^
Medlem
Forum Posts: 206
416936
September 20, 2003 - 6:14 am
sp_Permalink sp_Print

spartacus wrote: Kim^: "En sån söt tjej, Varför mobba henne?"
Jaha så det är rätt att mobba fula tjejer?

Jag menade att typ söta tjejer/snygga inte brukar bl mobbade eftersom dom brukar mobba efter utseendet. Jag tycker ingen ska bli mobbad,

Aundrey
Medlem
Forum Posts: 173
416945
September 20, 2003 - 6:46 am
sp_Permalink sp_Print

Lider med tjejen cry

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
416946
September 20, 2003 - 6:46 am
sp_Permalink sp_Print

Hur fan kan du säga "Vilket j**la land vi lever i asså. FY FAN FÖR SVERIGE!" Då det fan inte är landet vi lever i som är fel utan dessa jävla föräldrar som inte klarar av att uppfostra sina barn.

Det borde vara tillåtet att ge sian barn en lätt örfil för på det sättet så skulle de har lite mer respekt för vuxna och vad de säge roch försöker lära ut.

Annars blir det som vi har det nu där ingen vågar eller kan göra nåt.

Och om man ser någon som blir mobbad då ska man gå in med full kraft mot de som mobbar och ta killen eller tjejen och gå iväg precis som ni var polare för då vågar de fan inte göra så mycket mer.

Aundrey
Medlem
Forum Posts: 173
416950
September 20, 2003 - 7:06 am
sp_Permalink sp_Print

Japp...

Sådan grov mobbning pågår ju inte bara i Sverige utan över hela världen, dock så hanterar man den på olika sätt, antar jag.

Men det beror mestadels på just uppfostran, så blev man sne från början är man väl det en längre tid fram över...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
416951
September 20, 2003 - 7:08 am
sp_Permalink sp_Print

Kim^ wrote: [quote=spartacus]Kim^: "En sån söt tjej, Varför mobba henne?"

Jag menade att typ söta tjejer/snygga inte brukar bl mobbade eftersom dom brukar mobba efter utseendet. Jag tycker ingen ska bli mobbad,

Tänkte på det jag med..

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
416961
September 20, 2003 - 7:59 am
sp_Permalink sp_Print

Idioter säger jag bara. 🙂
Tur jag som går i en skola där rent ut sagt HELA skolan är riktiga polare. 🙂

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
416976
September 20, 2003 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

Hur gammal är denna tjej nu?
Grrrrrrr! wink

Det är förjävligt att dumma idioter ska envisas med att mobba folk

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
416977
September 20, 2003 - 8:27 am
sp_Permalink sp_Print

tydlige blev hon utsatt föör att hon blev polare med ett redan mobbat fruntimmer

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
416995
September 20, 2003 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

Asså sånna idioter bör DÖ hur i helvete kan man köra så mot en sån söt tjej!

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
416997
September 20, 2003 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: tydlige blev hon utsatt föör att hon blev polare med ett redan mobbat fruntimmer

bli mobbad för man ställer upp för andra FY FAN
blir så jävla förbannad när jag läser sånt här, och vet precis hur jag hade reagerat om jag sett något sånt här.. :gunsfire: :banghead:

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
417062
September 20, 2003 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Kim^ wrote: [quote=spartacus]Kim^: "En sån söt tjej, Varför mobba henne?"

Jag håller med... men om någon mobbar en snygg tjej drar man genast andra slutsatser. T.ex VARFÖR? Allt jag kna tänka mig är väl att hon dissat nån av killarna som säkert var intresserad av henne. Om man mobbar en ful tjej gör man det oftast av ren illvilja och idioti men om man mobbar en snygg tjej gör man det av en orsak 🙄

Föressten nån som hänger med till umeå, det blir skoj.. skräpmat, sovsäck and a WHOLE LOT OF ASSKICKIN' 👿

En sak jag undrar är vart fan är alla normala människor som BORDE sätter stopp på mobbingen!!! ALDRIG I MITT LIV VARIT MED OM ATT NÅN I MIN KLASS VARIT MOBBAD!!! Varför? För jag har alltid haft bra kontakt med de flesta (även om jag inte kallat alla vänner direkt) och skulle inte på något sätt acceptera grov mobbing (OBS: mobbigt, barn kommer alltid reta varnadra). Vet att det låter kaxigt att säga så men det behövs intemycket för att avstyra mobbing, mobbare är och har alltid varit en hel jävla feg bunt som om ifrågasatta antingen skiter på sig eller tar till våld, oftast det första om man menar allvar... Fast jag hade ju iof ett litet försprång, min brorsa som är 4 år äldre banade vägen för mig och lovade att personligen göra slut på vem som helst som någonsin röre mig 😕 Så självklart gick det aldrig så långt.

Edit:

MrWeizel wrote: [quote=heimdal]tydlige blev hon utsatt föör att hon blev polare med ett redan mobbat fruntimmer

bli mobbad för man ställer upp för andra FY FAN
blir så j**la förbannad när jag läser sånt här, och vet precis hur jag hade reagerat om jag sett något sånt här.. :gunsfire: :banghead:

Nu börjar det klarna... she was one of the good guys :gråt: .... :burn: :gunsfire: :bash: :banghead:

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
417065
September 20, 2003 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Idioter säger jag bara. 🙂

samma här 😀 ... god bless intagningspoäng. Jag säger inte att alla med dåliga poäng är mobbare men de 3-4% som mobbar/stör/bråkar brukar inte gå ut med 300+ poäng så är det bara.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
417073
September 20, 2003 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=Callister]Idioter säger jag bara. 🙂

samma här 😀 ... god bless intagningspoäng. Jag säger inte att alla med dåliga poäng är mobbare men de 3-4% som mobbar/stör/bråkar brukar inte gå ut med 300+ poäng så är det bara.

ärligt talat hade jag inte velat gå på en skola med bara folk som har 300+ poäng, och JA jag har över 300 poäng...

fatta vad lite folk det hade blivit och inte många snygga tjejer, särskilt inga som är lite mer wild och utmanande 😉

boman
Medlem
Forum Posts: 192
417126
September 20, 2003 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

jag tycker att det här också är hemskt men det är bara det att de mesta är grova påhitt av pressen.. Vissa saker är sanna men bara vissa..
Jag känner inte tjejen men jag har gått på samma skola och då hör man endel.. Tex. att dom skulle ha tagit upp henne och kastat henne i marken så att hon skulle fått hjärnskakning är en stor missuppfattning, dom hade egentligen hjälpt henne så var det isigt ute så råkade han ramla.. samma sak med att de va 2 st som kastade henne i marken.. det var för att hon hade svårt o gå så rammlade dom med...
Så det mesta är fel av det där, men det är sant att hon blev mobbad mkt o så..

Bara för att jag skriver det här så menar jag inte att jag inte tkr synd om henne, bara för att få en rätsida på det hela

PS. Jag var inte med nån som mobbade DS.

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
417243
September 20, 2003 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är synd på en sån fin tjej. Iofs, som ni säger ingen tjej eller kille borde bli mobbad, men sånt samhälle har vi idag...

Hon kan ju få komma hem till mig så kan jag ge henne en helkroppsmassage, då har ju inte massagekursen gått åt pipsvängen. Iofs det har den ju inte. Ni ska veta hur många tjejer som helt plötsligt lyser upp när man säger att man kan massage. =)

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
417261
September 20, 2003 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

well, man kan ju inte bara mobba någon pga utseendet, även om det är vanligast.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 483
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL