DETTA ÄR JÄ***GT OMÄNSKLIGT!!!!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
DETTA ÄR JÄ***GT OMÄNSKLIGT!!!!
Gnom71
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
sp_UserOfflineSmall Offline
417640
September 21, 2003 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

👿 Tja jag bli lite skraj när man låäser alla era inlägg i ämnet. Jag bryr mig inte ett dyg vad någon eller några har gjort henne bara det att hon blivit mobba är illa nog!

Detta gäller alla som mobbas vart än det nu må hända. Fattar inte att alla ska bli så upprörda av detta fallet kan det bero på att tjejen ifråga hade ett bra ut seende eller vad.

mobbning har funnits med länge och attetyden är den samma sedan länge mot det. Att ni nu ytrycker er här är ju inget fel men vissa komentarer är ju retutasakt förjävliga. Bara för hon är söt/snygg och så vidare.

Neee alla som blir eller blivit mobbade även som jag blivit så berör det och man mår jävligt dåligt av att känna såna kännslor igen! SÅ alla ni som är så berörda ta tag isaken och försök göra något på den platsen du tillbringar skoltiden eller om ni nu jobbar.

👿 👿 👿 👿

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
417644
September 21, 2003 - 8:03 am
sp_Permalink sp_Print

Gnom71 wrote: 👿 Tja jag bli lite skraj när man låäser alla era inlägg i ämnet. Jag bryr mig inte ett dyg vad någon eller några har gjort henne bara det att hon blivit mobba är illa nog!

Detta gäller alla som mobbas vart än det nu må hända. Fattar inte att alla ska bli så upprörda av detta fallet kan det bero på att tjejen ifråga hade ett bra ut seende eller vad.

mobbning har funnits med länge och attetyden är den samma sedan länge mot det. Att ni nu ytrycker er här är ju inget fel men vissa komentarer är ju retutasakt förjävliga. Bara för hon är söt/snygg och så vidare.

Neee alla som blir eller blivit mobbade även som jag blivit så berör det och man mår jävligt dåligt av att känna såna kännslor igen! SÅ alla ni som är så berörda ta tag isaken och försök göra något på den platsen du tillbringar skoltiden eller om ni nu jobbar.

👿 👿 👿 👿

De flesta som blir mobbade får hjälp, dock så brukar det ta för lång tid.

Flickan som tråden handlar om blev totalt ignorerad av skolan, de skyllde hennes skador på "lekar". Det är nog det som folk reagerar på, att skolan ledningen vänder ryggen till en person som blir/blev så grovt misshandlad. Det tycker jag själv är helt sjukt.

När man skriver att man tycker att detta fallet är hemskt menar man inte direkt att alla andra mobbningsfall är "småpotatis". Mobbing är alltid hemskt. Särskilt för den som blir mobbad.

Själv har jag haft turen att aldrig bli utsatt för mobbning.

Sen tycker jag också att många skolor har fel inställning till problemet, det brukar alltid bli mobb-offret som får byta skola och/eller flytta. Det borde vara mobbarna som får "straffet". Fast den mobbade kanske ser det som en bra sak att få börja om från början med vänner och lämna mobbningen bakom sig...

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
417696
September 21, 2003 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Elias667][quote=Callister]Idioter säger jag bara. 🙂
Tur jag som går i en skola där rent ut sagt HELA skolan är riktiga polare. 🙂

samma här 😀 ... god bless intagningspoäng. Jag säger inte att alla med dåliga poäng är mobbare men de 3-4% som mobbar/stör/bråkar brukar inte gå ut med 300+ poäng så är det bara.

ärligt talat hade jag inte velat gå på en skola med bara folk som har 300+ poäng, och JA jag har över 300 poäng...

fatta vad lite folk det hade blivit och inte många snygga tjejer, särskilt inga som är lite mer wild och utmanande 😉

Där har du så jävla fel. Tjejerna är fan dubbelt så snygga som de i min gamla skola, och gissa vad? Man kan faktiskt ha en konversation med alla som inte behöver innefatta hur mkt jag krökade i helgen. SÅ JÄVLA SKÖÖÖNT med intelligenta tjejer. Dessutom riktigt snygga intelligenta tjejer som tom. sportar då och då... inga jävla dumma pösmunkar här, och rökare/snusare... glöm det. Av 400 elever känner jag till 2 som röker.

Wil and crazy finns det också men på ett lite mera diskret sätt... ingen av tjejerna skulle nog suga av dig efter 5 öl (som i min förra skola) men det är inget fel på allt annat, du får väl bara visa lite mera respekt. One night stands är inte lika populärt antar jag.

EDIT: juste glömde en sak, av alla eleverna är ungefär 70% tjejer (80%+ i ettan :D)

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
417744
September 21, 2003 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Asså, man behöver inte bli mobbad för utseendet vilket många här verkar tro. Vi hade en kille i vår klass som mådde jävligt dåligt av att vi gav han för mycket uppmärksamhet...han hade tydligen varit jävligt blyg i sin förra klass. Sen när han började i vår så ville vi att han skulle sitta med oss o käka, lira kort med oss osv. Vi blev jäkligt förvånade när kuratorn kallade in oss och sa att vi skulle sluta mobba han ?< Tycker precis som vissa här har skrivit att skolan skulle ingripit mycket tidigare, sen så verkar mobbarna vara psykfall. Förresten hur vet ni allt det där? Är det tidningar eller är det levande källor som sagt det till er?

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
417762
September 21, 2003 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=MrWeizel][quote=Elias667][quote=Callister]Idioter säger jag bara. 🙂

samma här 😀 ... god bless intagningspoäng. Jag säger inte att alla med dåliga poäng är mobbare men de 3-4% som mobbar/stör/bråkar brukar inte gå ut med 300+ poäng så är det bara.

ärligt talat hade jag inte velat gå på en skola med bara folk som har 300+ poäng, och JA jag har över 300 poäng...

fatta vad lite folk det hade blivit och inte många snygga tjejer, särskilt inga som är lite mer wild och utmanande 😉

Där har du så j**la fel. Tjejerna är fan dubbelt så snygga som de i min gamla skola, och gissa vad? Man kan faktiskt ha en konversation med alla som inte behöver innefatta hur mkt jag krökade i helgen. SÅ JÄVLA SKÖÖÖNT med intelligenta tjejer. Dessutom riktigt snygga intelligenta tjejer som tom. sportar då och då... inga j**la dumma pösmunkar här, och rökare/snusare... glöm det. Av 400 elever känner jag till 2 som röker.

Wil and crazy finns det också men på ett lite mera diskret sätt... ingen av tjejerna skulle nog suga av dig efter 5 öl (som i min förra skola) men det är inget fel på allt annat, du får väl bara visa lite mera respekt. One night stands är inte lika populärt antar jag.

EDIT: juste glömde en sak, av alla eleverna är ungefär 70% tjejer (80%+ i ettan :D)

det jag försökte få fram var att går man i en skola där alla är någotsånär lika (intressen osv) så får man ingen variation, och sen i samhället så är folk inte så uppdelade..

ingen av konversationerna på min skola handlar om hur mycket man krökade i helgen, utan någon 300 gräns... dricker inte så dom konversationerna känns ganska tappade i vilket fall laugh

80+% tjejer?? finns det någon möjlighet att komma in där nu såhär i efterhand?? fast ingen hade väl fattat min fina skånska :bgrin:

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
417803
September 21, 2003 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Elias667][quote=MrWeizel][quote=Elias667][quote=Callister]Idioter säger jag bara. 🙂

Där har du så j**la fel. Tjejerna är fan dubbelt så snygga som de i min gamla skola, och gissa vad? Man kan faktiskt ha en konversation med alla som inte behöver innefatta hur mkt jag krökade i helgen. SÅ JÄVLA SKÖÖÖNT med intelligenta tjejer. Dessutom riktigt snygga intelligenta tjejer som tom. sportar då och då... inga j**la dumma pösmunkar här, och rökare/snusare... glöm det. Av 400 elever känner jag till 2 som röker.

det jag försökte få fram var att går man i en skola där alla är någotsånär lika (intressen osv) så får man ingen variation, och sen i samhället så är folk inte så uppdelade..

ingen av konversationerna på min skola handlar om hur mycket man krökade i helgen, utan någon 300 gräns... dricker inte så dom konversationerna känns ganska tappade i vilket fall laugh

80+% tjejer?? finns det någon möjlighet att komma in där nu såhär i efterhand?? fast ingen hade väl fattat min fina skånska :bgrin:

hehe 😀 variationen är faktiskt nästan för stor, nästan inga har samma intressen :cy: . Folk från 28 olika kommuner på 400 elever. Men alla är trevliga så det funkar ändå 😉

fast det är ännu värre på våran nystartade estetskola (finns 3 st Viktor Rydberg skolor i stockholmsområdet, jag går på odenplan (city)), 16 killar på 107 elever tror jag 😀

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
417813
September 21, 2003 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

vad är det för linje?

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
417883
September 21, 2003 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Det låter bra Elias. Det är ungefär som på humanisten här i Gbg. 🙂

Cookie
Medlem
Forum Posts: 12
421884
September 26, 2003 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

"Samtidigt slutade Lina Olofsson helt att gå till skolan. Hon fick diagnosen posttraumatisk stress" Citat från "skaparen"

Bara som lite kuriosa, jag kollade upp vad Posttraumatisk stress betyder,
post, är latin för "efter" och trauma betyder i dess ordagranna översättning från grekiskan, och betyder sår, men när man använder trauma i de svenska språket så menar man "skada genom yttre våld" man ska också komma ihåg att inte blanda ihop detta med "psykiskt trauma" vilket är något helt annat, och slutligen "stress" som enl en svensk ordbok betyder "allvarlig psykisk och fysisk påfrestning och överansträngning".
bara så att alla är med på vad det handlar om i stort....

btw jag tycker också att det är för J -ordligt att sånt här sker, men vi hör om det från andra länder och tänker att vi är mycket bättre än alla andra men så är det inte, sverige är ett fattigt (relativt till vad vi har varit) och efterkommet land när det gäller utvecklingen av våra system inom politik, skola OSV, tänk på alla afrikanska länder, och för att inte tala om asiatiska länder som snart har utvecklats om oss, om låt säga 45-50 år, vad hände med att sverige är en världsförebild ?? ack så fel det kan bli när man stannar upp och blir självgod, hoppas ingen tar illa upp av detta för då var inte tanken, utan bry er om varandra, och hjälp er granne, er kommun, ert landsting, ert land att bli bättre så kanske vi nån dag slipper sådant här. // Cookie

ps. jag är ny här, så mobba inte ut mig direkt 🙂 ds.

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
421895
September 26, 2003 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Wee ditt första inlägg

Iaf borde du veta att jag äger forumet!

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
421907
September 26, 2003 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: Wee ditt första inlägg

Du är noob
Jävla noob
stfu plz omfg

🙂

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
421909
September 26, 2003 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Welcome to our world Cookie, och ge inte han ett dåligt syn på detta forum!

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
421911
September 26, 2003 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: Wee ditt första inlägg

Du säger vad???

"äger forumet"...sluta drömma killen! 😀

Cookie
Medlem
Forum Posts: 12
421915
September 26, 2003 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

va trevligt, det ska jag komma ihåg 😉

Hoppas att jag kan bidra med min outömliga kunskap (kanske inte outömlig, men jag kan iaf läsa mig till ett svar 🙂 )

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
421938
September 26, 2003 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Posttraumatisk stress är ju detsamma som "Shell Shock". Alltså det som soldater i skyttegravar under andra världskriget led av.. Ganska allvarligt..

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
421940
September 26, 2003 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Ja, jag borde nog inte skriva vad jag hade gjort med mobbarna om jag hade kännt till dom..

Vad? du hade haxxat deras datorer? Vilket hemskt öde!!!

men iaf, fattar inte hur någon kan göra nåt sånt... blev själv mobbad i typ ettan/tvåan, men det fick inte ett slut så som det borde, genom samtal o shit, utan min farsa kom till skolan och hotade ungarna o sa att om dom en enda gång till sa nåt till mig o han fick höra så skulle han [censur]... och med tanke på att min farsa bryter på finska o så så kan jag bara föreställa mig ungarnas reaktioner...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 266
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL