September 14, 2001
Först vill jag bara be moderatorerna om ursäkt om denna tråd hamnat under fel kategori, sen kan ni även låsa denna då det inte är mening att det ska bli någon diskussion.
När man köper något begagnat så får man räkna med att grejerna inte är i nyskick, att någon säger att prylarna är fräscha betyder inte att dom är nya. Likaså får man ju bedöma hur skicket är jämfört med priset man betalade samt hur mycket grejerna kostade nya. Att sedan gnälla arslet av sej på säljaren utan att tänka på att man kanske fick prylarna billigt är ju väldigt snabbt gjort härinne.
Själv bytte jag en hårddisk och fick en vattenkylning med en kille härinne. Föregående "bytare" var inte nöjd med vad han fick pga att Vattenblocket var lite oxiderat, det låg en skruv i radiatorn, färgen hade flagnat på radiatorn och det var skarvade kablar på fläktarna. Priset? Jo han skulle byta mot en hårddisk på 120 till 160gb.
Var detta pris för högt? NEJ säger jag, räkna ut vad ett V-kit kostar och ta det mot vad en disk kostar, disken behövde inte ens vara ny vid bytet.
Det tog mej 2minuter att putsa blocket med lite Häxans koppar puts, 3 minuters koncentration att få ut skruven, 10 minuter att spraya ny färg på radiatorn och ett par minuter att fixa till fläktarna. Kostnad? ett par tior och ca 15 minuters jobb. Det tycker jag är en piss i havet jämfört med att gå och köpa sej ett nytt vattenkit.
Listar Vatten kittet för att ni ska inse värdet gent emot en hårddisk.
Radiator: Black Ice pro
Vattenblock: Maze 2
Pump: Eheim 1048
Tank: Innovatek plexi till E1048
Fläktar: 2st Papst 120mm tysta
Övrigt: Slangar o klämmor plus en hel hög med skruv o muttrar i nylon.
Detta Kit var klart värd en Beg Hårddisk (600kr?) och ett par tior och lite tid. Så jag förstår inte vad som gjorde andra killen så missnöjd, hade han tänkt på vad värdet var istället för att tro han skulle få nya grejer så allt varit lugnt. Hans uttalande var även att det inte var fräscht... Där finns det 2 sidor, den Kosmetiska och den funktionella. Funktionellt så är allt i toppskick, det kosmetiska vet ni redan hur enkelt det var... Jag tycker det är BARNFASONER att tjafsa som vissa gör när de inte får spritt nya grejer gratis, helst ska de väl ha betalt för att ta emot prylarna eller?
Jag tycker även att säljaren av detta kit borde ha en ursäkt från förste köparen som med hjälp av kompisar som "vittnade" slängde en sabla massa skit utan fog.
/Niklas
1 Guest(s)