December 5, 2002
http://www.gearlive.com/index......y_02040854
Kanske är lite efter, vet inte om en tidigare tråd gjorts. Om inte så är det på tiden, check that out 🙂
December 5, 2002
festisMER wrote: [quote=DiZi]Sjukligt overkligt på något sätt. Undrar hur spelen/consolerna ser ut om ett par år
Ja, först fattade jag inte varför han höll i en plast blomma, sen när det vart ett ljussvärd då vart jag stumm 😛
Samma här, fattar fortfarande inte till 100% hur allt det där fungerar, ska läsa 😀
December 3, 2003
January 26, 2003
PooSlice wrote: Njaa såg inte så kul, jag skulle inte vilja behöva kolla in i en monitor för att se det jag har framför mig. De får fixa riktiga hologram för att det ska bli nått.
man får väl fixa typ glasögon som man kan se igenom samtidigt som saker projiceras på dom på något sätt
December 3, 2003
Etheral wrote: [quote=PooSlice]Njaa såg inte så kul, jag skulle inte vilja behöva kolla in i en monitor för att se det jag har framför mig. De får fixa riktiga hologram för att det ska bli nått.
man får väl fixa typ glasögon som man kan se igenom samtidigt som saker projiceras på dom på något sätt
Smart! Det tänkte jag inte på. Det skulle kunna vara något.
January 15, 2004
Mind wrote: vad är det förnått som programet markerar med rutor ?
och första videolänken funkar inte för mig, finns det någon spegel ?
Dom som markeras med rutor är "tracking points".
Med hjälp av mist 8 st punkter i åtminstone 2 biler (ju fler desto bättre) kan man entydigt beräkna kamerans relativa orientering i rummet, punkternas position samt interna kameraparametrar. Skulle något av det redan avra känt så reduceras antalet punkter man behöver.
De trackingpoints som markeras bör ha områden med hörn och hög kontrast så att dom lätt kan hittas igen då kameran har rört sig.
March 21, 2003
PooSlice wrote: [quote=Etheral][quote=PooSlice]Njaa såg inte så kul, jag skulle inte vilja behöva kolla in i en monitor för att se det jag har framför mig. De får fixa riktiga hologram för att det ska bli nått.
Smart! Det tänkte jag inte på. Det skulle kunna vara något.
Ja det kommer nog om ett tag 😉
1 Guest(s)