December 13, 2003
Hej
Köpte en ny digital kamera igår, samsungs L700, men jag tycker att bilderna blir kassa när man tar bilder på ett rörligt "föremål".
"Med en slutarhastighet på upp till 1/2000 sekund och ett ISO-värde motsvarande 1600 kan man dra nytta av kamerans höga upplösning i alla situationer, från skymningslandskap till snabb sportfotografering." - Onoff´s hemsida
vet inte om jag har dåliga inställningar...
vad är det för inställningar man ska kunna tänka sig att ändra på?
och den känns väldigt kännslig för skakningar på handen...
mvh robin
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
March 14, 2001
Kolla upp exif-infon (slutartid, iso, bländare m.m) från de bilder som ser dålig ut, bara för att kameran klarar av på slutartider 1/2000s samt ISO på 1600 behöver den inte använda det, om du kör på auto vill säga. Kör du förresten ISOn på 1600 kan du vänta dig en väldigt brusig bild, kan aldrig tro att en så pass billiga och något gammal kamer ens ger vettiga bilder på ISO 400.
Men jag antar att kameran inte tillåter manuella inställningar av ISO, bländare och slutartid så du får nog försöka med att använda någon av de profiler som bör finnas, finns säkert någon för sport eller liknande.
edit: Du vet att du kan ta bort trådar/inlägg om du är den som postat sist va? Tänkte på dubbelposten av den här tråden som också ligger i allmänt, bara klicka på den här bilden uppe vid citera/edit knapparna [Image Can Not Be Found]
2 Guest(s)