July 19, 2001
Jag köpte en Kodak DC215 digitalkamera av en polare för 300:- nyss och jag märkte att den tömde 4st AA på typ 10 minuters användning.. Jag har kollat lite på internet och det verkar som om andra människor också har det problemet..
Skulle det typ funka att köpa ett riktigt stort batteri och sedan kolla att det kör på 7v och sedan löda fast det i kameran?
November 4, 2001
HELIX wrote: Jag köpte en Kodak DC215 digitalkamera av en polare för 300:- nyss och jag märkte att den tömde 4st AAA på typ 10 minuters användning.. Jag har kollat lite på internet och det verkar som om andra människor också har det problemet..
Skulle det typ funka att köpa ett riktigt stort batteri och sedan kolla att det kör på 7v och sedan löda fast det i kameran?
jag hade en sån där för ett tag sedan och ja den äter batterier... går säkert att lösa det på något sätt.
October 27, 2001
Det kanske finns något lurigt lithium batteri till din kamera?
Jag köpte en Minolta dimage F200 och när man matar den med vanliga AA-batterier käkar den upp dem på noll tid men lithiumbatteriet höll märkbart längre.
Som någon skrev, LCD:n drar nog rätt mkt ström. Då är det bra att man har en kamera som är utrustad med analog-sökare, så kan man stänga av lcdn.
July 19, 2001
wiero wrote: Köp fyra uppladdningsbara batterier
Jag har det men dom tar slut innan man hinner starta den typ 😛
Jag funtar på att koppla in ett 7,2V RC acc 😀
http://www.apexmodels.com/cata.....0NICAD.jpg
July 19, 2001
Det står iof på undersidan att den kan käka 7V DC eller nåt.. Aja, jag får väl pilla dit ett motstånd eller nåt..
Vet ni något om en digital "film" som man kan sätta i vanliga kameror och plåta med? Jag läste om en sådan för typ två år sedan eller nåt.. Jag skulle gärna vilja ha en sådan då jag har en komplett kamerautrustning..
October 15, 2001
HELIX wrote: [quote=wiero]Köp fyra uppladdningsbara batterier
Jag har det men dom tar slut innan man hinner starta den typ 😛
Jag funtar på att koppla in ett 7,2V RC acc 😀
http://www.apexmodels.com/catalogue/images/APEX%202000%20NICAD.jpg
Då har du dåliga batterier, de uppladdningsbara jag kollat på ska hålla längre än alkaliska
PS: kollat i clas ohlson
1 Guest(s)