Digitalkamera Kodak DC120|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Digitalkamera Kodak DC120
nulleman
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 13, 2001 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Har nyss lånat en kamera från skolan, den är lite gammal och saknar några sladdar har jag upptäckt, har försökt fått tag på läraren som lånade ut den till mig, men han sitter i möte.

1:a problemet är att det finns en sladd för att sammankoppla kameran och en dator, den sladden funkar bara för MAC, tror den sladden kallas seriell-kabel för MAC
Jag skulle vilja få tag på en adapter som gör om den sladden till en seriell för PC, när jag läste på internet så stod det att det skulle innehålla en sladd för MAC och en för PC men den har nog kommit bort.

2:a problemet är att det saknas en AC/DC adapter, en sån där svart klump för att bara ge typ 6volt till apparater. Jag kommer ta de flesta bilder inomhus så då vill jag använda en sån kabel istället för batterin.
Nu är det så att jag har en AC/DC adapter från en gammal apparat (från modem eller högtalare) Och den som jag har ger ut 6V till apparaten och digitalkameran ska ha 7V genom AC/DC [står det], men om man ska ha batterin så ska man ha 4st vanliga AA på 1.5V och då blir det ju 1.5x4=6 det bör väl räcka med den AC/DC adaptern som jag har, eller?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 369
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL