March 1, 2001
varför blir jag inte förvånad? det är ju sverige. snart blir väl alla offentliga toaletter övervakade så att man inte slösar med toapapperet eller försöker ta livet av sig genom dränkning.
här vet staten vad som är bäst för folket 🙂
får väl köra med rånarluva på å när den registrerade ägaren får boten blir d väl till att plocka framskylten å ha med den i bilen.
sen är det ju bra att vi bekämpar den grova brottsligheten i landet på d mest effektiva sättet. kan inte komma något bättre å göra med x-antal miljoner
😉
February 21, 2003
tycker statistiken talar sitt klara språk ang. detta
de sträckor som fått dem har gått från dödssiffror i olyckor till noll
så är för ändå... anser du dig ha råd att riskera ett liv i trafiken så anser jag att du har råd att loosa körkort eller betala böter
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 21, 2003
dude, ta reda på fakta...
flera hundra miljoner... mwaha
+ "aids och cancer och sånt i Sverige per år överstiger siffran för döda i trafiken!"
du jämför sjukdomar med dumhet, säger en hel del
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
January 28, 2003
x-per wrote: Ok förlåt....exakta siffran var 425 miljoner kronor!
Tiggre har du någonsin kört bil?
Hade du gjort det hade du vetat att du dör oavsett du kör i 110 eller 150!
Dessutom har Autobahn inte så många olyckor som man tror!
Dessutom så har Autobahn betydligt fler hastighetsbegränsningar än man tror!
425millar??
Hur FAEN får du ihopa det??
Varje kamera kostar ungefär 100 000kr, då blir det 4250 st kameror som skall sättas upp...
Tillåt mig att tvivla 😉
February 21, 2003
skiter väl i om den person som kör för fort dör eller inte
tänker på dem som man krockar med...
men spela roll, vad vi än gör så kvittar det...
och tycker man att det är piss att staten bränner pengar på trafikövervakning så finns det saker som suger hårdare...
typ löner och ersättningar till "politiker" som inte gör skit
February 12, 2003
MrWeizel dom gamla kamerorna kostar ca 10 000!
Nu ska dom sätta upp nya kameror med bättre upplösning och lägre placering och sånt!
Dom kostar ett antal miljoner kr st!
Det stod något om detta i aftonbladet för några dagar sen!
Sen är det inte bara kamerorna som kostar!
Allt arbete att installera kamerorna kostar svinmkt!
Sen kostar det att framkalla korten! Underhåll och liknande!
Tiggre du förstår inte eller?
Ska jag formulera om?
Personen man kör på dör oavsett om du kör i 110 eller 150!
MrWeizel, hastighetsbegränsningarna har dom bara nära städer och tullar!
February 21, 2003
"Antalet dödsolyckor har halverats och antalet svårt skadade har också minskat på de vägsträckor där kameraskåpen är uppställda enligt Väg- och transportforskningsinstitutet, VTI."
dude... läs på...
September 12, 2001
tiggre wrote: "Antalet dödsolyckor har halverats och antalet svårt skadade har också minskat på de vägsträckor där kameraskåpen är uppställda enligt Väg- och transportforskningsinstitutet, VTI."
dude... läs på...
Läs på du...
VV har medgett att dom har "snyggat" till siffrorna och mörkat det verkliga talet.
February 21, 2003
suck, mitt 300e inlägg hamnade i en meningslös diskussion med en person om vad livet är värt för andra för att den personen ska ha rätt att bränna på för att slippa böter / indraget körkort...
dags att sova
January 28, 2003
x-per wrote: MrWeizel dom gamla kamerorna kostar ca 10 000!
Nu ska dom sätta upp nya kameror med bättre upplösning och lägre placering och sånt!
Dom kostar ett antal miljoner kr st!
Det stod något om detta i aftonbladet för några dagar sen!
Sen är det inte bara kamerorna som kostar!
Allt arbete att installera kamerorna kostar svinmkt!
Sen kostar det att framkalla korten! Underhåll och liknande![/qoute]Aftonbladet, Sveriges stora sanningsspridare 🙄
[quote=x-per]Tiggre du förstår inte eller?
Ska jag formulera om?
Personen man kör på dör oavsett om du kör i 110 eller 150!
Och chansen är lika stor att en olycka händer när alla kör i 150 som när alla kör i 110 :wide:
x-per wrote: MrWeizel, hastighetsbegränsningarna har dom bara nära städer och tullar!
Inte när vi var där, alla tror att det är så jävla fritt, men det är SÅÅ fel...
January 12, 2004
x-per wrote: Personen man kör på dör oavsett om du kör i 110 eller 150!
MrWeizel, hastighetsbegränsningarna har dom bara nära städer och tullar!
Skillnaden mellan hålla hastigheten och att inte hålla den är reaktionstiden och bromssträckan...
Du har större chans att undvika en olycka ju saktare du kör...
Ju högre hastighet desto större chans att du dödar någon annan, men det är väl sånt man får räkna med för att folk ska få vara coola.... 🙄
February 12, 2003
Tiggre jag tror du inte fattar!
Jag vill inte att kamerorna ska ner för att jag ska kunna "bränna på"!
Men nej.....du tycker väll att jag är egoistiskt som vill att pengarna ska gå till forskning i förmån för canser och aidssmittande barn!
Ja förlåt.....ska sluta vara så egoistisk i framtiden!
February 12, 2003
Förresten!
En fråga: Är det ens lagligt enligt dagens lagförslag?
Det står något i stil med att man inte får sätta upp kameror på almän plats för man kränker den enskillde individen?
Eller ska man ta det som dubbelmoral från staten som vanligt?
Edit: Insåg nu att detta börjar bli en politiskt disskution! Förlåt!
February 21, 2003
tur att jag inte somnat än, finns hopp...
och bäst av allt vore om vi slapp kameror på vägarna... och folk klarade att inte krocka / köra om som puckon / bränna på utav bara helvete / raca med sina finniga polare / 80åriga farbröder som får behålla körkort fastän de inte kan se etc etc etc...
så visst, jag håller med alla läger... och ogillar överstatlighet som vi har i Sverige... men vissa saker kan jag leva med
speciellt som denna "investering" antagligen kommer betala sig själv, visst... men dina / mina pengar då även jag säkert kommer åka dit en dag i en kameraövervakning... men då man kör för fort får man fan stå sitt kast också...
June 17, 2002
x-per wrote: Förresten!
En fråga: Är det ens lagligt enligt dagens lagförslag?
Det står något i stil med att man inte får sätta upp kameror på almän plats för man kränker den enskillde individen?
Eller ska man ta det som dubbelmoral från staten som vanligt?Edit: Insåg nu att detta börjar bli en politiskt disskution! Förlåt!
Som jag har skrivit i nåt annat inlägg nånstans..
Iaf i Uppsala o Sthlm har dom kameror i alla stora korsningar...
O det e väl allmän plats om nånting...?
February 21, 2003
x-per wrote: du tycker väll att jag är egoistiskt som vill att pengarna ska gå till forskning i förmån för canser och aidssmittande barn!
Ja förlåt.....ska sluta vara så egoistisk i framtiden!
nope, tycker jag inte... skulle gärna även se att de extra 25miljarder dollar som rumsfeldt fått till irak "kriget" nu igen skulle gå till det...
4 Guest(s)