December 19, 2000
jag va DJ pÄ ett disco senast i fredags.
alla typ tyckte det blev skitbra....
vi körde med min dator...
[ Detta InlÀgg Àndrades av: [NH] PÀr den 2001-09-30 09:43 ]
June 18, 2001
Givetis rockar hög musik, men nÄgon stans finns det en grÀns. Dessutom sÄ fÄr det ju vara vÀlbalanserat ljud dÀr dom Àven kör med Kompressorer och Limiters, annars Àr det ju rent utsagt livsfarligt dÄ alla dagens CD skivor/vinyl hÄller helt olika ljudnivÄer.
NÀ, fetaste discot jag varit pÄ va i Tunisien. Afrikas största och mest exklusiva disco, med egen monitor i varje bord dÀr de körde reklam samt drink/öl/sprit priser. Bara topp DJ's och ett ljudsystem som spöar skiten ur allt i europa sades det. JAG TROR DOM. Som tur va sÄ körde dom med Limitern pÄ, men det var ju inte ett stÀlle man gick till för att snacka heller
May 30, 2001
prao pÄ ett stort företag som skulle ordna ljud och ljus till en liten rave fest
(lokalen var liten)
körde 16st 18" + 6st toppar
som hade 2st 12" i varje 1st8" 1st 2"
i varje lÄda
dom topparna ÀnvÀndes till stora turneer
körde dom pÄ Lab 4000,1600steg
prolle styrt (inte pc)
det var det vÀrsta jag varit med om
dansgolvet var som en statoil mack
trycket var sÄ j**la mycket sÄ jag kunde knappt andas
det var det jÀvligaste jag har varit med om i alla fall
September 20, 2001
som trogen fan av metal av den brutalare sorten sÄ lyckades jag med att fÄ tinnitus vid 16 Ärs Älder.. lider fan inte av det.. tjuter lite i öronen hela j**la tiden.. men visst fan vÀnjer man sig vid det.. beror pÄ hur bra man anpassar sig efter allt som hÀnder.. men visst kan d vara störande ibland.. Ä ni har inte vart med om fett ljud förns ni gÄtt pÄ en brutal döds/black metal spelning.. ooooh yeah
2 Guest(s)