January 17, 2002
Om jag varit resturangägare hade jag velat kunna porta de jag ville. Hade jag tex inte velat släppa in kineser så skulle det få vara upp till mig tycker jag. Det är ju min resturang.
Nu förstår jag att om det ska kunna tillämpas så på resturanger så ska det ju tillämpas på arbetsmarknaden, men det går ju inte, men i resturangfallet känns det rätt.
Dock barnfamiljer ser jag ingen anledning till att inte släppa in.
May 1, 2005
Den här frågeställningen är ju inte långt ifrån denna: https://www.nordichardware.se/.....20288.html
I det här fallet så kan kanske en åldersgräns för barn vara en lösning, för jag som övrig gäst på restaurangen skulle ju få mitt besök "förstört" om en unge håller på att gorma. Men att som regel diskriminera barnfamiljer gillar jag inte.
May 19, 2003
BarateaU wrote: Om ni sitter på en resturang och äter och har trevligt med er respektive.
Vill ni då ha:
A: Barn som springer runt och skriker, leker.
B: Bäbisar som ligger och skriker i sin vagn.
C: Lungt och skönt med likasinnade personer i omgivningen.Jag föredrar C.
C såklart, därav tycker jag att en viss sorts diskremenering på ex privatägda platser borde vara tillåten. Som tex skrikande barn på en fin resturang, eller polacker som kommer och arbetar och har för sig.
Självklart ska diskrimineringen har en bra andledning.
May 8, 2001
Bara för att en aktivitet inte är tillåten för alla är den väl inte diskriminerande? Vet inte om jag skulle vilja ha det så iaf... Vill man att det ska gälla en viss typ av människor så tycker jag det är ok MEN inte att man skiljer på människor pga ras, religion, etniska tillhörighet eller kön.
Vill man inte släppa in folk med jympadojor på en klubb så tycker jag att det ska vara ok att ha det som regel om det gäller alla. Personligen skulle jag inte gilla just den regeln men inte skulle jag känna mig diskriminerad. Skulle däremot någon annan kille i min ålder komma in med liknande skor så är det en annan sak, då behandlas vi ju olika.
Vet inte riktigt vad jag tycker om företeelsen att inte släppa in barnfamiljer på restaurang men jag måste erkänna att det är jävligt skönt om man slipper barnskrik (eller ungar som springer omkring i restaurangen).
Kanske ändrar man sig om man får egna ungar? 😉
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
July 14, 2003
Tycker det är värre med skrikande ungar om man åker t ex. buss eller tåg eller nåt sånt (som tur är händer det ju inte alltför ofta nu när man slussats in i vuxenvärlden och kan köra bil! som tur är 🙂
På restauranga, jo självklart kan det va sjukt störande, men ändå värre på tåg/buss eftersom man inte kan "gå därifrån" :cy:
October 28, 2002
Det är jävligt svårt för en restaurang ägare att kasta ut ngn familjs ungar när dom väl börjat missköta sig.
Klart man ska få sätta åldersgränser etc. Vill man inte släppa in ungdomar, äldre eller barn är det upp till restaurangägaren.
SKÖNT att slippa alla ungar när man äter. Borde fan vara åldersgräns på flygplanen också, åtminstonde särskilda barn-sektioner. (Gärna med galler och ljudisolering).
Här är det inte "barnfamiljer" som diskrimineras, utan yngre barn. Går en barnfamilj med "vuxna" barn dit kommer de in.
June 5, 2004
optimuz wrote: Tycker det är värre med skrikande ungar om man åker t ex. buss eller tåg eller nåt sånt (som tur är händer det ju inte alltför ofta nu när man slussats in i vuxenvärlden och kan köra bil! som tur är 🙂
På restauranga, jo självklart kan det va sjukt störande, men ändå värre på tåg/buss eftersom man inte kan "gå därifrån" :cy:
Nää det värsta är alla jävla muppar som sitter o spoilar TV-serier på bussen o i klassrummet.
"aaså min polare typ ladda nertyp alla avsnitt från usa typ, o hon typ strular med honom typ,sen typ DÖÖÖR han!"
November 22, 2001
jonaz wrote:
Kanske ändrar man sig om man får egna ungar? 😉
Jag misstänker att ens egna ungar e små änglar medans andra fortsätter vara ...motsatsen.. 😉
Delph1 wrote: man borde snarare införa (tempoära) familjesektioner än att porta dom.
//Andreas
Med ljudisolerande huvar o lås på.
December 31, 2001
Släpp inte in dem, finns det något värre än grinande/skrikande ungjävlar som vägrar att hålla käften och lyssna på sina föräldrar ?
Man får ingen matro för ett öre, det stör resterande av de som äter så jag tycker barnfamiljer är egoister och inte tänker på andra när de tar in de små jävlarna in på sådana ställen om de vet att ungfan inte kan hålla käft.
Var på en pizzeria under lördagen och då var det 2 st ungar som sprang omkring och lekte och skrek. Blev så fruktansvärt iriterad av den ljusa stämma som de kan få fram så jag tappade matlusten och gick.
1 Guest(s)