Diskriminering.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Diskriminering.
Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
sp_UserOfflineSmall Offline
957059
September 29, 2005 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet med ungar är (alltid) föräldrarnas.

Kan man inte få en unge att gå på restaurang utan att hålla käften och vara tysta etc har man gjort fel i uppfostran. Klarar man inte av att få tyst på sitt barn och man gjort fel som förälder.

Undantag må vara spädbarn och riktigt små, men tar man med sådanna på restaurang alls är det fan också förälderns fel.

Vad jag vill minnas har alltid jag kunnat hålla käften och respekterat andra när jag varit ut med mina föräldrar. Men sen är mina föräldrar inte helt köra i huvudet heller ;).

Samma sak med ungarna på gatan. Varje gång man ska köra ut är dom överallt och leker, 3-4 år vissa MAX. Man ser dom knappt.

Trots att det är villa område och ungarna har baksidor att leka på. Föräldrarna kan inte hålla sina ungar där utan sätter upp "väghinder" så man ska tvingas köra slalom etc istället. Sen har dom satt upp basketkorgar, hockeymål etc mot gatan så ungarna verkligen ska lära sig att gatan är en lekplats, inte ett ställe där bilar ska fram...

Nåja, slutsats; Föräldrarnas fel alltihop.

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
957170
September 30, 2005 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker att resturang-ägaren ska få bestämma själv vilka som får komma in och inte.

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
957224
September 30, 2005 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: Hörde igår på TV att det är lagligt för restaurangägare att diskriminera barnfamiljer eftersom dessa ej är skyddade av lagen.
Jag tycker diskriminering av alla slag borde vara olaglig annars kan de lika bra legalisera alla sorters diskriminering.

Det är väl inte diskriminering att porta barnfamiljer?
Så som vissa gör med sina barn så har jag full förståelse för dom.
De stormar in och släpper lös sina, oftast, ouppfostrade barn som tar sönder allt och för ett jävla liv.

Så visst. Porta dom ett tag.

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
957320
September 30, 2005 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote: [quote=zubbe]Hörde igår på TV att det är lagligt för restaurangägare att diskriminera barnfamiljer eftersom dessa ej är skyddade av lagen.
Jag tycker diskriminering av alla slag borde vara olaglig annars kan de lika bra legalisera alla sorters diskriminering.

De stormar in och släpper lös sina, oftast, ouppfostrade barn som tar sönder allt och för ett j**la liv.

Ungefär samma argumentation har vissa krogägare mot invandrarungdomar, skillnaden är att då döms de till skadestånd, vad är skillnaden?
Jag anser att invandrarungdomar inte ska diskrimineras, men då ska inga andra heller.
Är Svensken för bekväm? eller ska vi leva segregerade? Barnfamiljer i en stad, invandrare i en annan, singlar i en tredje o.s.v?

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
957323
September 30, 2005 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: [quote=p4zz][quote=zubbe]Hörde igår på TV att det är lagligt för restaurangägare att diskriminera barnfamiljer eftersom dessa ej är skyddade av lagen.

De stormar in och släpper lös sina, oftast, ouppfostrade barn som tar sönder allt och för ett j**la liv.

Ungefär samma argumentation har vissa krogägare mot invandrarungdomar, skillnaden är att då döms de till skadestånd, vad är skillnaden?
Jag anser att invandrarungdomar inte ska diskrimineras, men då ska inga andra heller.
Är Svensken för bekväm? eller ska vi leva segregerade? Barnfamiljer i en stad, invandrare i en annan, singlar i en tredje o.s.v?

Snälla rara du. Du har aldrig sett föräldrar som bara släpper sina barn och skiter i vad dom gör?
- Neeeeeej Kalle, du får inte riva ner alla fina blommoooor....
Det, utan att röra sitt feta arsle för att hindra "kalle".
Det är dom som förstör för alla andra.

Ang. invandrar grejjen så är den där texten så dum att jag inte ens tänker kommentera den.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
957353
September 30, 2005 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: Barnfamiljer i en stad, invandrare i en annan, singlar i en tredje o.s.v?

Det där tycker jag verkar ypperligt. Då kan jag o polarna samt respektive bo i vår egen stad o slippa alla besvärliga människor.
Hoppas bara att det inte blir för långt till alla affärer osv man behöver 😉

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
957371
September 30, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=zubbe] Barnfamiljer i en stad, invandrare i en annan, singlar i en tredje o.s.v?

Det där tycker jag verkar ypperligt. Då kan jag o polarna samt respektive bo i vår egen stad o slippa alla besvärliga människor.

Ja och tänk på att ni inte får bära keps i den där ica affären. Inga skor i konsum och inga jackor i kiosken.

Json_81
Member
Medlem
957454
October 1, 2005 - 6:19 am
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote: [quote=Json_81][quote=zubbe] Barnfamiljer i en stad, invandrare i en annan, singlar i en tredje o.s.v?

Ja och tänk på att ni inte får bära keps i den där ica affären. Inga skor i konsum och inga jackor i kiosken.

Jag kanske skulle förstärkt med fler ironismileys?

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
957501
October 1, 2005 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=p4zz][quote=Json_81][quote=zubbe] Barnfamiljer i en stad, invandrare i en annan, singlar i en tredje o.s.v?

Jag kanske skulle förstärkt med fler ironismileys?

Så du förstod inte min ironi? Då är nånting fel. Vart felet ligger låter jag vara osagt.

Json_81
Member
Medlem
957699
October 1, 2005 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote:

Så du förstod inte min ironi? Då är nånting fel. Vart felet ligger låter jag vara osagt.

Mjo, hoppades på att det var ironi.
Men eftersom vi pratar på ett forum och du inte gör en enda smiley kan jag inte tolka det som ironi.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 128
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL