July 14, 2003
Menar du att hon har fet handsvett eller att hela hon är helt blöt av svett? 🙂 För handsvett vet jag flera tjejer jag skakat hand haft, det kan ju vara tillfälligt, alltså att det bara råkade vara så just då. Men du får väl hålla på svettstället flera gånger, du lär märka om du klarar av det eller inte 🙂
Angående att säga det åt henne, vad skulle det leda till, att hon ska gå till doktorn och få hjälp eller? Handsvett är ju ganska komplicerat att bli av med :p Tror nog hon skulle bli sårad och ta illa upp om du sa det! Så mitt råd är skit i det!
April 14, 2002
obelix wrote: det beror ju helt och hållet på vad det är för sorts egenskap hon har som du anser vara dålig.
För det är ju en skillnad mellan att tex vara rasist och att rapa som en skogshuggare så fort man dricker nåt...
Det jag vill ha fram är att vissa dåliga egenskaper har man översikt med, medans andra är mer av den mer oförlåtliga sorten.
Håller absolut med ovanstående! Skulle aldrig dejta nån som rapade så som det beskrivs...
February 17, 2004
optimuz wrote: Menar du att hon har fet handsvett eller att hela hon är helt blöt av svett? 🙂 För handsvett vet jag flera tjejer jag skakat hand haft, det kan ju vara tillfälligt, alltså att det bara råkade vara så just då. Men du får väl hålla på svettstället flera gånger, du lär märka om du klarar av det eller inte 🙂
Angående att säga det åt henne, vad skulle det leda till, att hon ska gå till doktorn och få hjälp eller? Handsvett är ju ganska komplicerat att bli av med :p Tror nog hon skulle bli sårad och ta illa upp om du sa det! Så mitt råd är skit i det!
jag snackar inte om löjlig, obetydlig handsvett (min syrra har det). Jag snackar om att hennes blus var dyblöt, du kunde krama ur 3l svett i en spann. Inget hon kan göra nåt åt, men en del har ju extra ombyte med sig.
February 17, 2004
Callister wrote: För det första, hur mkt har ni träffats?
Kan ju faktiskt ha varit den gången som hon var svettig, av NÅGON anledning.Om hon däremot jämt är det när ni träffas..?
Aja svett, de blir dirty sex. Mkt bättre.
Vi träffas 1 gång i veckan. Första gången hon varit så svettig. Jag har hållt om henne ett antal gånger.
"Aja svett, de blir dirty sex. Mkt bättre."
Låter najs!
Som sagt, känslorna är desamma. Men vill inte uppleva det igen, Yuck. Överväger om jag ska avvisa henne eller stå ut. Tackar för alla tipsen :)!!
June 16, 2004
Det kan inte vara så att hon tycker om dig, blir nervös när du står och håller om henne så att hon börjar svettas? Har man ju nästan själv råkat ut för 😛
Tycker definitivt inte att du ska säga till henne att hon svettas som en gris, det är nog absolut ingenting en tjej vill höra, och du lär göra henne ledsen.
July 27, 2006
Jag har svårt att kalla potentiellt fysiologiskt betingade åkommor som en dålig "egenskap".
Enligt min åsikt är en dålig egenskap beteende-relaterat, något som förvisso kan göras omedvetet men ändå kan avhjälpas genom träning etc.
En dålig egenskap är att rapa högljutt vid matbordet varje dag, eller att alltid kommentera utseendet på mötande gamla tanter (så dom hör).
Detta kan korrigeras genom att man lär sig att inte göra så fortsättningsvis, vare sig det sker omedvetet eller ej.
Om en tjej däremot har tourettes syndrom KAN hon inte korrigera detta beteende, hennes sjukdomstillstånd omöjliggör detta.
Att kalla detta för en dålig egenskap är som att säga att tremor hos en parkinsonsjuk är detsamma, eller afasi hos en person som drabbats av en hjärnblödning.
Att säga åt en person att sluta rapa högljutt vid matbordet är en sak, att säga åt en person att sluta vara förlamad är en helt annan.
Nu beskrev du själv att det var en gång och att detta inte var normalt förekommande, vilket gör din reaktion minst sagt underlig.
Det finns säkerligen dussintals skäl till varför någon svettas lite extra vid enstaka tillfällen, likaså ska det finnas ett beteendemönster för att man ens ska kunna kalla något en dålig egenskap.
En diarée-attack pga. dåliga räkor är ingen dålig egenskap, konstant risig mage pga. intag av någon mat trots att man vet med sig att man är känslig mot densamma kan däremot räknas som en dålig egenskap.
Kan du inte acceptera att dina potentiella partners stundtals inte uppnår dina orimligt högt ställda ideal är nog ett liv i celibat det enda alternativet för din del...
November 27, 2003
MangeM wrote: Jag har svårt att kalla potentiellt fysiologiskt betingade åkommor som en dålig "egenskap".
Enligt min åsikt är en dålig egenskap beteende-relaterat, något som förvisso kan göras omedvetet men ändå kan avhjälpas genom träning etc.
En dålig egenskap är att rapa högljutt vid matbordet varje dag, eller att alltid kommentera utseendet på mötande gamla tanter (så dom hör).
Detta kan korrigeras genom att man lär sig att inte göra så fortsättningsvis, vare sig det sker omedvetet eller ej.Om en tjej däremot har tourettes syndrom KAN hon inte korrigera detta beteende, hennes sjukdomstillstånd omöjliggör detta.
Att kalla detta för en dålig egenskap är som att säga att tremor hos en parkinsonsjuk är detsamma, eller afasi hos en person som drabbats av en hjärnblödning.
Att säga åt en person att sluta rapa högljutt vid matbordet är en sak, att säga åt en person att sluta vara förlamad är en helt annan.Nu beskrev du själv att det var en gång och att detta inte var normalt förekommande, vilket gör din reaktion minst sagt underlig.
Det finns säkerligen dussintals skäl till varför någon svettas lite extra vid enstaka tillfällen, likaså ska det finnas ett beteendemönster för att man ens ska kunna kalla något en dålig egenskap.
En diarée-attack pga. dåliga räkor är ingen dålig egenskap, konstant risig mage pga. intag av någon mat trots att man vet med sig att man är känslig mot densamma kan däremot räknas som en dålig egenskap.
Kan du inte acceptera att dina potentiella partners stundtals inte uppnår dina orimligt högt ställda ideal är nog ett liv i celibat det enda alternativet för din del...
:worship:
//Andreas
December 24, 2002
Tjejer = tourettes syndrom.. Taget ur boken Jontes syn på alla tjejer.. Tyvärr måste jag säga...
Botemedel finns inte, så hitta dem med lindrigast sjukdom...
Den dagen jag hittar en normal tjej helt, är jag en lycklig man..
EDIT: Min teori är uppbyggd från att tjejer alltid har en förmåga att tolka saker som dom vill och försöka läsa mellan raderna trots att det inte finns något dolt budksap..
Exempel:
KILLEN: Jag kommer hem snart, ska bara ta nån öl med polarna (kommer hem 2h och 4öl senare)
TJEJEN (2h senare): Vafaaan, du sa att du skulle komma hem snart, snart är 10min, och du skulle ta EN öl.
KILLEN: Vad spelar det för roll? Vi hade ju ändå inget planerat..
TJEJEN: Nää men TÄNK om vi hade haft det..
KILLEN: Men då hade jag ju för h-v kommit hem tidigare..
Alla vet att när man säger någon öl är detta samma sak som ett par öl..
Snart betyder inte allt för sent..
EXEMPEL 2:
TJEJEN: Tycker du om mig.
KILLEN: Ja jätte mycket
TJEJEN: Dra åt helvette
KILLEN: VA??!?
TJEJEN: Det lät falskt
KILLEN: ÄR DU DUM ELLER SPELAR DU BARA? Varför skulle jag hitta på nåt sånt? Tror du att jag skulle vara här 24-7 om jag inte tyckte om dig?
EXEMPEL 3:
Kille och tjej ute och handlar kläder..
TJEJEN: Vilken fin tröja, ska jag ta den svarta eller den vita?
KILLEN: Öh?!? den svarta?
TJEJEN: Hmmff... Jag tar den vita..
KILLEN: ?
TJEJEN: Är denna kjol snygg?
KILLEN: Njae.. den andra va bättre..
TJEJEN: Fan du är så jävla tråkigt, det är ju skit snygg.. du har ingen smak.. bla bla bla..
KILLEN: Varför frågar du mig om du inte vill veta vad jag tycker?
February 12, 2003
nXsty wrote: Hon svettas? Vad är det för anledning? Skaffa henne en antispirant-roll-on då. När jag läste ditt första inlägg trodde jag att det var något i stil med "hon har en penis".
Det kan ju inte vara lätt att bilda en egen uppfattning när man inte har en egen vilja. 🙂
3 Guest(s)