December 24, 2002
HarpaE wrote: Vad ska man säga? Män är från Mars och kvinnor från Venus du vet.
Killar talar i löpsedelsrubriker och tjejer talar i sudoku.
^^
Hehehehe.. "Killar talar i löpsedelsrubriker och tjejer talar i sudoku." den va bra.. Ska köra den på tjejen vid nästa anfall..
June 11, 2001
MangeM wrote: Jag har svårt att kalla potentiellt fysiologiskt betingade åkommor som en dålig "egenskap".
Enligt min åsikt är en dålig egenskap beteende-relaterat, något som förvisso kan göras omedvetet men ändå kan avhjälpas genom träning etc.
En dålig egenskap är att rapa högljutt vid matbordet varje dag, eller att alltid kommentera utseendet på mötande gamla tanter (så dom hör).
Detta kan korrigeras genom att man lär sig att inte göra så fortsättningsvis, vare sig det sker omedvetet eller ej.Om en tjej däremot har tourettes syndrom KAN hon inte korrigera detta beteende, hennes sjukdomstillstånd omöjliggör detta.
Att kalla detta för en dålig egenskap är som att säga att tremor hos en parkinsonsjuk är detsamma, eller afasi hos en person som drabbats av en hjärnblödning.
Att säga åt en person att sluta rapa högljutt vid matbordet är en sak, att säga åt en person att sluta vara förlamad är en helt annan.Nu beskrev du själv att det var en gång och att detta inte var normalt förekommande, vilket gör din reaktion minst sagt underlig.
Det finns säkerligen dussintals skäl till varför någon svettas lite extra vid enstaka tillfällen, likaså ska det finnas ett beteendemönster för att man ens ska kunna kalla något en dålig egenskap.
En diarée-attack pga. dåliga räkor är ingen dålig egenskap, konstant risig mage pga. intag av någon mat trots att man vet med sig att man är känslig mot densamma kan däremot räknas som en dålig egenskap.
Kan du inte acceptera att dina potentiella partners stundtals inte uppnår dina orimligt högt ställda ideal är nog ett liv i celibat det enda alternativet för din del...
Håller med där.
Dessutom är du säker på att det var hennes svett du kände och inte din?
Vet att om man går från ett ställe där det är lite varmt och man tex har ätit stark mat så kan man få väldigt svettiga händer, man märker det inte förens man tar på något annat, speciellt utomhus, så det kan ha varit din egen svett du kände...
Fler exempel på detta är biografer, långfärdsbussar, tågresor etc där man ofta är många personer som sitter stilla. Din kropp börjar svettas, men så lite och pga värmen så märks det inte direkt. utan du märker det först när du tar på något med en annan temperatur.
I princip så tycker dom flesta att deras parner i sängen är flera grader varmare än dom själva och konstigt nog tycker ders partner motsvarande, dvs båda tycker respetive är värmare.
Ett praktexempel på detta är tex stolen (oftast hård plast) eller datormusen. Har man använt dessa i flera timmar så kan musen eller sitsen vara regält svettiga. Men du märker ingenting förens du har tagit bort handen ett tag eller går därifrån någon minut.
March 10, 2002
hikkaru wrote: hm, va fan, har du så få kompisar att du måste ta upp sånt på internet forum ?
hon kanske har dålig kondis vilket leder till att hon svättas mer än normalt ?
Har du så dålig lärare att han/hon in kan lära dig stava?
Vissa saker vill man bara inte ta upp med sina kompisar, kvittar hur bra de må vara.
August 28, 2004
hikkaru wrote: jadu,jag har dylsxi men jag försöker i alla fall.
såna saker håller man försig själv.
Bara för att du har dyslexi betyder det inte att du behöver vara ohövlig/bete dig som en idiot gentemot trådskaparen. Alltför många får diagnosen Dyslexi, när det i själva fallet handlar om ren och skär dummhet.
Hur som haver så bör du träffa henne mer och se om hon svettas som fan. Dock kan detta medföra trevliga bonusar som väldigt lättklädd på sommaren och dylika saker.
Dehman wrote: Förmodligen, nog för att helt verkar ha missat min poäng.
Eh, inte fel på stavning iofs, men grammatiken kanske behöver en uppsträckare.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)