May 1, 2005
Har inget emot folk som dricker HB. Det är deras hälsa de riskerar. Själv vägrar jag dricka det pga risken. Sannolikheten är säkert liten att man stöter på en dålig bränning, men jag vill alltid veta vad jag får.
Negatvit:
- Finns en risk med kvaliteten.
- För billigt och lättillgängligt många gånger för yngre.
Positivt:
- Kan prispressa Systembolaget. (Även om de ser privatinförsel av alkohol som ett större hot bland deras klientel)
Och du...lägg dig nu för faan! 😛
January 8, 2003
Hembrännt har man druckit från kända leverantörer ända sedan man började bli intreserad av att festa. Så det enda jag kan se tillbaka på å tycka är sjukt är hur lätt det var som 16 åring å få tag på det. Vet man bara vad det är gjort på så att det inte är industrisprit så går det hur bra som helst även om det inte var helt bra bränt ibland.
Numera så har smuggelspriten slagit ut näsan all hembränt i här så det blir farligare nu för folk som vill dricka det för sån sprit har man ju igentligen ingen aning om varifrån det kommer. Det kan lika gärna vara industrisprit som är upptappat nånstans som "rikig" vara.
Det sjuka är att de står å säljer sprit helt öppet nere i korset här i Arlöv utan att polisen gör något när dom är på plats så står dom bara och tittar och säger att dom måste vara säkra på vad som försigåt eller nått liknande 😕 ..
November 22, 2001
Dadde wrote:
Det sjuka är att de står å säljer sprit helt öppet nere i korset här i Arlöv utan att polisen gör något när dom är på plats så står dom bara och tittar och säger att dom måste vara säkra på vad som försigåt eller nått liknande 😕 ..
Polisen handlar själv där o vill inte bli av med sin leverantör 😉
1 Guest(s)