October 25, 2003
Så länge man vet vad man köper och inte köper ur någons baklucka (Vilken med iofs gör med smuggelsprit, men endå) så ser jag absolut inga problem med det.
Smakar ofta lika bra som systemsprit, och ofta starkare och framför allt billigare.
Liksom, vad föredrar man, 2 liter 50% HB eller en 70a explorer?
Är man ute efter att bli full så är det same shit, vill man socialdricka så dricker man inte vodka endå.
September 5, 2001
Jag vet att min farfar och morfar körde med hembränninng (ej sverige).
Brukar oftast ske i september, plommon baserat, inga kemiska tillsattser utan allt sker "naturligt" bara att man påskyndar processen med destillering och värme. Det skulle jag kunna tänka mig att dricka. Om jag nu skulle dricka HB vilket jag inte gör.
Annars så är det väl upp till var och en som vanligt, akta synen bara.
October 16, 2003
nja, hembrännt har jag inte smakat, men ren etanol, 96%, eller vad det nu heter som är till för lab så man vet exakt vad man får. (det är sån man måste ha licens för)
det funkar bra, så kan man göra sin egen vodka
EDIT: bör nog tillägga att jag blandade ut det :bgrin:
July 18, 2003
Håller mig till öl, har druckit hembrännt en gång frivilligt.
Har inte något emot att folk dricker hb, vill de riskera så får de göra det.
Bara inte leverantörerna inte säljer till småbarn.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 20, 2002
Gueno wrote: *Sjunger* Skaffa egen apparat och koka brännvin helt privat - vi lurar staten på miljoner då den är den bästa bonus man kan få..
Det tycker vi om...
Det är nog mycket just för att skatterna är skyhöga som mycket folk smugglar/importerar sprit och öl samt bränner sprit...
October 9, 2002
October 25, 2003
Pulka wrote: finns inget som skulle kunna göra hembrännt farligt om man tillverkar det på normalt sätt. hur dåligt renat det än är. Är när folk häller över annan sprit tex t-röd och säljer som hb det blir farligt.
T-Röd är inte heller farligt, det är bara denauteringsmedel (stava) i det.
Jag antar att du syftar på träsprit/metanol.
Btw, en passande låttext:
http://www.letssingit.com/?/de.....qlngx.html
May 19, 2003
HB är väl "Ok". Var dock längesen jag drack det då jag har utvecklat en 'lycka' till ölen. Drack HB kanske de 2 första fyllorna, för en 3-4 år sedan.
Är väl inget större fel på det, så länge det är en pålitlig källa som många andra skriver så ser jag inget fel med det.
January 20, 2002
Tindy wrote: [quote=Pulka]finns inget som skulle kunna göra hembrännt farligt om man tillverkar det på normalt sätt. hur dåligt renat det än är. Är när folk häller över annan sprit tex t-röd och säljer som hb det blir farligt.
T-Röd är inte heller farligt, det är bara denauteringsmedel (stava) i det.
Jag antar att du syftar på träsprit/metanol.
Btw, en passande låttext:
http://www.letssingit.com/?/de-lyckliga-kompisarna-den-skattefria-dunken-tgqlngx.html
Skit skön stämning när dunken står på bordet och den låten spelas. 😀 :dead: :pidu:
October 25, 2003
mattan wrote: Bästa spriten är den man bränner själv!
Synd bara att man åkte fast med tre brännare och 250 liter mäsk....
Men vad fint det blir, om man vet vad man gör!
Själv torskade jag för att jag och en polare sålde mäsk till en kille i sjuan på vår förra skola.
Problemet att han var pissfull och fick för sig att köra cross klockan 4 på morgonen.
Han kom ungefär tre meter.
Det som var negativt för mig i detta var ju att jag försett honom med sprit och därför var ansvarig.
Visst, det hade gått att reda ut utan polisinblandning, men självklart var ungen farsa snut :bgrin:
Vet jag bara vem som kokat så är HB inga problem..
Skulle däremot aldrig köpa HB av nån okänd, sånt får man av bekanta..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 26, 2002
jonasl wrote: Sitter nu hemma o har haft en femlitersdunk HB hela kvällen o börjar fundera vad folk tror/tycker om just hemkörd sprit. När några av er har gett era åsikter så ska jag ge mina så det inte påverkar. Men vad tycker ni om HB och vad tror ni om den sortens alkohol? Positivit negativt? so looooong
Jag kanske missuppfattade, men om du druckigt 5 liter HB på en kväll, hur lyckades du då skriva ett inlägg utan att skriva helt åt helvete och hur fan orkar du tänka på sånnt i fyllan...
jag tycker det är okej om man vet att det är skyssta grejjer. jag har dock varit med om dålig HB det är inte så kul...
1 Guest(s)