October 24, 2002
Sardaukar wrote: Lirar innebandy 2ggr i veckan för att hålla konditionen någorlunda uppe. Styrketräna orkar jag inte eftersom jag inte vill bli som Ingemar Johansson eller Tomas Brolin när jag blir gammal och inte orkar träna längre.
Tänker du på att de blev feta så är det helt enkelt så att man slutar äta så jäkla mycket när man slutar träna. Inte svårare än så.
Death On Wings wrote: Om ni är ute efter ett fruktansvärt bra protein så är whey-100 det perfekta valet, lite dyrt men man får det man betalar för.
whey-80 är helt okej det med.
Ifall man förstår principen med protein så förstår man också att when-100 inte är speciellt nödvändigt.
October 24, 2002
Death On Wings wrote: Värmer du upp så är det minimal chans att få bristningar.
Fattar inte hur folk orkar köra något annat på deras ben dagar, det svartnar ju framför ögonen när man kör de flesta benövningar.
Sedan så får man ofta den där panikkänslan i knäböj, eller rättare sagt jag får det. Skumt känsla, får den också i benpress.
Jag har laggt in mage på den dagen för att kunna vila benen i mellan övningarna.
January 15, 2004
Smirnoff wrote:
Btw. Ren. Undervattenruggby låter kul. ere svårt,
Måste man vara en duktig simmare ?
Det är inte särskilt komplicerat, men det tar tid att bli en duktig spelare.
Den besvärligaste biten är väl att orka dyka ner när man redan är ordentligt slutkörd.
Att vara en duktig simmare hjälper, men är absolut inget krav.
October 24, 2002
Death On Wings wrote: Skönt att ha en person bakom sig som gör rörelsen med dig och är beredd att ta dig om det skulle skita sig om du inte känner dig helt 100 på den.
Det är inte det som är det hemska, utan är något annat, svårt att förklara. Men känns verkligen som man kämpar för sitt liv.
October 24, 2002
obelix wrote: Prova att slänga in lite "antagonistisk" träningi bland.
Då gör du som så att du tränar tex Biceps, och istället för att vila mellan gångerna så tränar du Triceps.
Det känns vill jag lova...
Sådär har jag faktiskt kört. Ush vad tråkigt det var, blev riktigt dåliga pass.
December 31, 2001
bjorne wrote: [quote=Death On Wings]Skönt att ha en person bakom sig som gör rörelsen med dig och är beredd att ta dig om det skulle skita sig om du inte känner dig helt 100 på den.
Det är inte det som är det hemska, utan är något annat, svårt att förklara. Men känns verkligen som man kämpar för sitt liv.
Man kämpar alltid för sitt liv, tänk inte på att du ska göra en till efter den du just gjort och räkna förhelvete inte hur många du gör, bara räknandet kan få en att mista konsentrationen 🙂 låt en polare räkna åt dig.
Vi som lyfter får veta att vi lever.
October 24, 2002
Death On Wings wrote: [quote=bjorne][quote=Death On Wings]Skönt att ha en person bakom sig som gör rörelsen med dig och är beredd att ta dig om det skulle skita sig om du inte känner dig helt 100 på den.
Man kämpar alltid för sitt liv, tänk inte på att du ska göra en till efter den du just gjort och räkna förhelvete inte hur många du gör, bara räknandet kan få en att mista konsentrationen 🙂 låt en polare räkna åt dig.
Vi som lyfter får veta att vi lever.
Man får verkligen veta att man lever när man använder så stora muskler som man gör i knäböj.
Förresten, vad har du för åsikter om att köra 2 set med 6 reps vardera, för att sedan på ett tredje set köra så många reps som man pallar på en tung vikt, för att sedan plocka av 10% av vikten, å göra så hela tiden tills man inte klarar att röra musklen?
December 31, 2001
När man kör den sista med lite fler reps så får du ordentlig mjölksyra och det känns oftast bättre när man just slutfört en muskellgrupp om man har en pump som bara helvete men kan inte svara på om detta är lika effektivt som att köra tungt hela tiden.
Beror lite på om du vill öka i den explosiva styrkan eller i uthållighet.
Jag brukar aldrig köra mer än 3 set med ca 6-7.
Vill jag köra skiten ur mig det sista så lägger jag på det jag pumpar med och tappar stegvis ner till 2 steg hela tiden i tex hantlar tills jag är på den sista, då pressar man verkligen ut den sista kraften i muskeln.
December 5, 2001
bjorne wrote: [quote=Sardaukar]Lirar innebandy 2ggr i veckan för att hålla konditionen någorlunda uppe. Styrketräna orkar jag inte eftersom jag inte vill bli som Ingemar Johansson eller Tomas Brolin när jag blir gammal och inte orkar träna längre.
Tänker du på att de blev feta så är det helt enkelt så att man slutar äta så jäkla mycket när man slutar träna. Inte svårare än så..
Jo visst, men det kanske inte är så lätt att kontrollera. Faktum är ju att muskler förvandlas till fett om man inte håller dem i trim.
March 20, 2003
Börjat träna igen efter ett par års slappande.
Är inne på vecka 5 och det går finfint, tur att det går fort i början när man har lite muskelminne som ligger o lurar.
Kör just nu.
1. Baksida axlar, Bröst
2. Ben, Vader
3. Mage, Rygg
4. Bicep, Tricep
5. Springa (Men nu skiter sig det då polaren har pajat knät o jag har insett hur jävla tråkigt det är att springa själv, vet inte riktigt hur jag skall lägga om det)
Minst varje muskel en gång per vecka och 2-3 vilodagar..så förbannat tråkigt att äta massor varje dag..
Första veckorna körde jag tricep innan bröst en dag och bicep innan rygg en dag. Det funkar skitbra då man är helt slut i armarna och bara anstränger "rätt" muskel när man går på nästa muskel. Vissa tycker det är tufft att kunna lyfta tunga vikter medan jag låter spegeln tala sitt tydliga språk, på bechen kan ingen se dig lyfta 😉
Tror jag går tillbaka till detta om ett par veckor igen.
bjorne: skall du verkligen ha bestämda övningar varje dag? Är någon maskin upptagen kör jag en annan övning för att hålla uppe tempot, o känner jag att någon övning biter extra bra en dag så kör jag ett par extra set. Kanske passar dig bättre att ha ett fast mönster men jag gillar inte ideen.
February 1, 2002
Pim_ wrote:
bjorne: skall du verkligen ha bestämda övningar varje dag? Är någon maskin upptagen kör jag en annan övning för att hålla uppe tempot, o känner jag att någon övning biter extra bra en dag så kör jag ett par extra set. Kanske passar dig bättre att ha ett fast mönster men jag gillar inte ideen.
Det är absolut ingen bra idé att köra samma övningar varje gång, du måste variera.
November 4, 2003
October 24, 2002
Sardaukar wrote: [quote=bjorne][quote=Sardaukar]Lirar innebandy 2ggr i veckan för att hålla konditionen någorlunda uppe. Styrketräna orkar jag inte eftersom jag inte vill bli som Ingemar Johansson eller Tomas Brolin när jag blir gammal och inte orkar träna längre.
Tänker du på att de blev feta så är det helt enkelt så att man slutar äta så jäkla mycket när man slutar träna. Inte svårare än så..
Jo visst, men det kanske inte är så lätt att kontrollera. Faktum är ju att muskler förvandlas till fett om man inte håller dem i trim.
Haha, nej det gör musklern verkligen inte. Var i hela världen har du fått det från?
October 24, 2002
Death On Wings wrote: När man kör den sista med lite fler reps så får du ordentlig mjölksyra och det känns oftast bättre när man just slutfört en muskellgrupp om man har en pump som bara h*****e men kan inte svara på om detta är lika effektivt som att köra tungt hela tiden.
Beror lite på om du vill öka i den explosiva styrkan eller i uthållighet.Jag brukar aldrig köra mer än 3 set med ca 6-7.
Vill jag köra skiten ur mig det sista så lägger jag på det jag pumpar med och tappar stegvis ner till 2 steg hela tiden i tex hantlar tills jag är på den sista, då pressar man verkligen ut den sista kraften i muskeln.
Om man inte tänker på sortens stryka, utan volymen på musklen. Vill öka volymen ju, är det ett smart alternativ att trappa ner så då?
October 24, 2002
obelix wrote: Har du testat "antagonistisk" träning?
bjorne wrote: [quote=obelix]Prova att slänga in lite "antagonistisk" träningi bland.
Då gör du som så att du tränar tex Biceps, och istället för att vila mellan gångerna så tränar du Triceps.
Det känns vill jag lova...
Sådär har jag faktiskt kört. Ush vad tråkigt det var, blev riktigt dåliga pass.
Blir så trött på folk som inte läser tråden innan de svarar 😡
😛
2 Guest(s)