March 20, 2003
obelix wrote: [quote=bjorne][quote=obelix]Har du testat "antagonistisk" träning?
bjorne wrote: [quote=obelix]Prova att slänga in lite "antagonistisk" träningi bland.
Då gör du som så att du tränar tex Biceps, och istället för att vila mellan gångerna så tränar du Triceps.
Det känns vill jag lova...
Sådär har jag faktiskt kört. Ush vad tråkigt det var, blev riktigt dåliga pass.
Blir så trött på folk som inte läser tråden innan de svarar 😡
😛
bjorne wrote: Tja!
Verkar finnas en del muskelbyggare här, så tänkte att en tråd om folks träningschema hade varit fint. Kommentera och ge tips.
Vad missade jag?
Att träna antagonistisk är ett tips...
Vill du inte ha tips, så bör du ändra ditt första meddelande...
Vad du missade var:
1. Du har redan skrivit ditt tips en gång.
2. Han har redan svarat en gång.
Och nu missar du även att han påpekar att du missat detta...
Dags att gå av tiparolen en månad kanske 😉
January 12, 2004
Pim_ wrote: [quote=obelix][quote=bjorne][quote=obelix]Har du testat "antagonistisk" träning?
bjorne wrote: [quote=obelix]Prova att slänga in lite "antagonistisk" träningi bland.
Då gör du som så att du tränar tex Biceps, och istället för att vila mellan gångerna så tränar du Triceps.
Det känns vill jag lova...
Sådär har jag faktiskt kört. Ush vad tråkigt det var, blev riktigt dåliga pass.
Blir så trött på folk som inte läser tråden innan de svarar 😡
😛
bjorne wrote: Tja!
Verkar finnas en del muskelbyggare här, så tänkte att en tråd om folks träningschema hade varit fint. Kommentera och ge tips.
Vad missade jag?
Att träna antagonistisk är ett tips...
Vill du inte ha tips, så bör du ändra ditt första meddelande...
Vad du missade var:
1. Du har redan skrivit ditt tips en gång.
2. Han har redan svarat en gång.
Och nu missar du även att han påpekar att du missat detta...
Dags att gå av tiparolen en månad kanske 😉
:bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
Skyller på hunden... 🙄 😮 :bgrin:
October 24, 2002
Callister wrote: 4-6: Volym
6-12 Styrka
12+ Uthållighet
Reps d.v.s
Byta plats på volym och stryka så håller jag med dig.
För att skriva lite mer kan jag ju fråga dig hur du tycker att Samuelsson och andra som endast är ute efter styrka tränar.
Sedan kan du kolla lite bodybuilding filmer och se hur de tränar.
March 1, 2003
Dag1 (Bröst + Tric + Axlar)
Bänkpress
Incline Bänkpress
Smal Bänkpress
Pulldowns
French Press (aka Scull Crushers)
Militärpress
Hantellyft åt sidan
Dag2 (Rygg + Bic)
Marklyft
Stående rodd
Chins
Ryggresningar
Bic Curl m Stång
Bic Curl m hantlar
Dag3
Knäböj i powerrack
Raka marklyft
Benpress
Benspark
Alternerar Vader/Mage varje träningspass...
Målsättningen är att ta en (strikt) 10:a på 100kg i bänk under vintern...
Siktar även på en kroppsvikt på 90kg (med max 15% fett) längden är 181cm...
March 1, 2003
Alex_88_ wrote: Nu kommer säkert jag låta som en idiot men vad är ett resp?
Funderar nämligen på att köpa ett gym kort och börja träna lite nu efter min skada så man får tillbaka sin gammla styrka
du kanske menar "rep/reps"???
det är iaf. förkortning på "repetition"...
alltså tex. "4 set med 10 reps" betyder att du gör övningen 4 gånger om, med 10 repetitioner varje gång...
fråga på om det är nåt annat också...
November 4, 2003
Jag har en liten fråga. När man säger 3x10. Skall man då köra på en vikt som kör att man i tredje setet knappt klarar 10, vilket isf gör set 1-2 lite lättare. Eller skall man trappa ner vikten lite innan varje set så man knappt orkar 10 på alla 3 seten?
Hoppas ni förstår 🙂
March 20, 2003
davidrone wrote: Jag har en liten fråga. När man säger 3x10. Skall man då köra på en vikt som kör att man i tredje setet knappt klarar 10, vilket isf gör set 1-2 lite lättare. Eller skall man trappa ner vikten lite innan varje set så man knappt orkar 10 på alla 3 seten?
Hoppas ni förstår 🙂
Alltid ta ut dig max på varje set..om du orkar 11 eller 12 första gången o 8 sista gången eller om du ändrar vikterna spelar mindre roll.
Men att släppa vikten innan du är helt slut är ju meningslöst.
October 24, 2002
davidrone wrote: Jag har en liten fråga. När man säger 3x10. Skall man då köra på en vikt som kör att man i tredje setet knappt klarar 10, vilket isf gör set 1-2 lite lättare. Eller skall man trappa ner vikten lite innan varje set så man knappt orkar 10 på alla 3 seten?
Hoppas ni förstår 🙂
Skaffa en tränarkompis så får han/hon hjälpa dig upp med vikten för att avsluta setet.
December 31, 2001
bjorne det verkar som du vill få dina muskler att synas mer genom att köra olika många reps.
Det är ju så att du bränner ju mer fett desto fler du gör och får upp uthålligheten och får då avlånga muskler.
Kör du färre reps så får du kortare och starkare muskler det som man kallar explosiv styrka.
Det som är bäst är väll att köra 3 set med 5-6 reps på en vikt och sen när du är klar där så kör du 3 set och börjar med rättså tung och sen tappar ner 2 steg hela tiden i vikter eller kg beroende på vad du kör. Då får du upp en otroligt bra pump och bränner även fett runt musklerna utan att tappa styrka.
October 24, 2002
Death On Wings wrote: bjorne det verkar som du vill få dina muskler att synas mer genom att köra olika många reps.
Det är ju så att du bränner ju mer fett desto fler du gör och får upp uthålligheten och får då avlånga muskler.
Kör du färre reps så får du kortare och starkare muskler det som man kallar explosiv styrka.Det som är bäst är väll att köra 3 set med 5-6 reps på en vikt och sen när du är klar där så kör du 3 set och börjar med rättså tung och sen tappar ner 2 steg hela tiden i vikter eller kg beroende på vad du kör. Då får du upp en otroligt bra pump och bränner även fett runt musklerna utan att tappa styrka.
Det är volymen jag vill åt, längden på musklerna bryr jag mig inte speciellt mycket om.
[Gamepredator wrote: Sulan]Det är inte bra att köra till failure..
Har bara sett folk som haft olika åsikter om det där, aldrig hört varför folk anser det. Kan du utveckla lite?
Det jag har lärt mig igenom att kolla film, läsa på forum och massor av andra ställen är att 8-12 reps ger mest volym. Att köra till failur är heller inget dåligt sålänge man inte fortfarande håller tempot uppe.
December 15, 2002
bjorne wrote: [quote=Death On Wings]bjorne det verkar som du vill få dina muskler att synas mer genom att köra olika många reps.
Kör du färre reps så får du kortare och starkare muskler det som man kallar explosiv styrka.Det som är bäst är väll att köra 3 set med 5-6 reps på en vikt och sen när du är klar där så kör du 3 set och börjar med rättså tung och sen tappar ner 2 steg hela tiden i vikter eller kg beroende på vad du kör. Då får du upp en otroligt bra pump och bränner även fett runt musklerna utan att tappa styrka.
Det är volymen jag vill åt, längden på musklerna bryr jag mig inte speciellt mycket om.
Har bara sett folk som haft olika åsikter om det där, aldrig hört varför folk anser det. Kan du utveckla lite?
Det jag har lärt mig igenom att kolla film, läsa på forum och massor av andra ställen är att 8-12 reps ger mest volym. Att köra till failur är heller inget dåligt sålänge man inte fortfarande håller tempot uppe.
nej, 8-12 reps skulle inte jag säga ger mest volym. Är det därför alla BB´s kör typ 2-3 reps det tyngsta dom klarar? Dom skiter ju i styrke, dom vill bara se grova och hårda ut...
October 24, 2002
Extatic wrote: [quote=bjorne][quote=Death On Wings]bjorne det verkar som du vill få dina muskler att synas mer genom att köra olika många reps.
nej, 8-12 reps skulle inte jag säga ger mest volym. Är det därför alla BB´s kör typ 2-3 reps det tyngsta dom klarar? Dom skiter ju i styrke, dom vill bara se grova och hårda ut...
Av de jag har sett så kör de mestdels många reps.
4 Guest(s)