(Dj cd)Numark Axis-9 (Beställa från USA)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
(Dj cd)Numark Axis-9 (Beställa från USA)
Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1353
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 20, 2003 - 1:01 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.numark.com/products.....&n=38

Ska köpa 2 såna men dom värkar inte finnas i sverige. Har bara hittat dom i USA. Är de svårt att beställa därifrån? Går via UPS vad jag vet....

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
256167
January 20, 2003 - 1:17 am
sp_Permalink sp_Print

Inte svårt om du har VISA / Mastercard kort. Då är det smidigt annars kan det bli lite problem. Kolla på sidan hur dom vill ha betalt.

Elysion
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 836
256172
January 20, 2003 - 1:43 am
sp_Permalink sp_Print

tänk på att jänkarna kör 110volt

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
256177
January 20, 2003 - 2:40 am
sp_Permalink sp_Print

Elysion wrote: tänk på att jänkarna kör 110volt

Japp... kolla upp hur strömmen funkar i skiten...
Dom kör ju som sagt 110v på 60Hz...

Koppla den till uttaget hemma så har dina pengar gått åt helvette...

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
256178
January 20, 2003 - 4:02 am
sp_Permalink sp_Print

kan du lösa det där med strömmen så är det inte speciellt svårt att beställa om du har ett bank/kreditkort...

har du inget så kan du springa ner till banken och skaffa... mitt bankkort med VISA kostar 195:- om året och är ganska smidigt att ha även för beställningar inom Sverige... man slipper postförskottsavgift så de 195:- är ganska snabbt intjänade...

Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
256183
January 20, 2003 - 5:29 am
sp_Permalink sp_Print

Det går att ändra som på ett nätagg.... Ska de vara iaf....

Jag har ett VISA kort så de ska inte vara nå problem....

https://www.music123.com/MyAcc.....038;email=

Fattar typ inget av det.... Är ju hur mycket som helst man ska skriva i....

fockzy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 321
256255
January 20, 2003 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.brl.se

Kolla där!

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
256276
January 20, 2003 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

vill också ha sådana grejer... Har drömt om att bli dj i säkert 10-15 år men då måste man ju lära sig att mixa också... lite svårt när man inte har möjligheter till att öva! ...eller utrustning. 🙁

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
256355
January 20, 2003 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

hmmm, köp pioneers nya med mp3 stöd istället...!!

eller köp allt i en case, typ en denon 2600f, den lirar jag på, en jävla massa funktioner (som du inte behöver alls), men det finns billigare...

Om du vill ha tag i numark spelaren kan NightLine Music i östersund beställa den åt dig, då slipper du sitta o reklamera till usa iaf någet händer...

annars, det finns väl grejjer som duger på djservice.org och backtoplastic???

SEN, Numark...har haft ett 8kanalers mixerbor märke numark, sämsta sit jag nånisin haft!!!

Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
256921
January 21, 2003 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: hmmm, köp pioneers nya med mp3 stöd istället...!!

eller köp allt i en case, typ en denon 2600f, den lirar jag på, en j**la massa funktioner (som du inte behöver alls), men det finns billigare...

Om du vill ha tag i numark spelaren kan NightLine Music i östersund beställa den åt dig, då slipper du sitta o reklamera till usa iaf någet händer...

annars, det finns väl grejjer som duger på djservice.org och backtoplastic???

SEN, Numark...har haft ett 8kanalers mixerbor märke numark, sämsta sit jag nånisin haft!!!

Nej vill inte ha den testade den förut å den var inte så bra. Den är inte så att jag tycker att pioneer är dåligt. Den har inte har så mycket stöd än. De kommer än bättre senare på året + att jag vill inte använda mig av MP3. Tanken var att köpa en Pioneer CDJ-1000 först men True Vinyl Emulatorn var svår att styra. De vart halt av allt svet efter ett tags användning.

Denon DN-2600F är ju en dubbel cd. Jag ska ha 2 singel Cd spelare. Denon har gjort en ny singel CD men den är inte så kul att jobba med för att jog hjulet snurar. En bra ide är det för att få mer känsla när man använder True Vinyl Emulatorn men den snurar för snabbt så man gör oftast fel + att efter ett långt tag kan man få ont i fingrarna på grund av den snabba hastigheten. Sa dom som hade testat den....

Jag vill ha AXIS 9an för att jag jobbat mycket med musik hemma och behöver en CD med midi in och ut. Jag använder oftast alla funktioner. Jag leker mest med PSY Trance så de behövs =) Är super kul att remixa dirkt på plats när man har en True Vinyl Emulator och 100% pitch =) + 12 effekter =) och m.m

För nåra år sen var Numark ett skit märke de kan jag säga rakt ut.... Många hade problem. Men nu på sista tiden har dom blivit bättre. Köpte en Numark EM260 med KAOSS-PAD som är tillvärkad av korg. Det är den bästa mixer jag haft =) Värkligen skit kul att jobba med + att den har Midi ut så man kan ha den till allt. Mycket bra om man ska göra musik. Man behöver inte gå och köpa lösa kompressorer som kostar många 1000 kr st den har 60st olika effekt program som är väldigt enkla att jobba med. Den enda liknade mixer som jag vet kan jämföras med EM260-360-460 är Rolands värsta och den kostar ca 20000kr och det är ju inte så kul. De finns en billigare med Alesis Effekt system men den är inte lika rolig....

Bild på EM-260 Mixern.
http://www.musikborsen.se/numa.....em260.html

Jag betäller AXIS-9an från USA för att det är biligare =) Den finns inte i sverige än heller. Men kommer nog snart. Starfelt har en test inne men när den kommer vet dom inte.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
257071
January 21, 2003 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

lirar mest Hardcore, melodiskt hardhouse hardstyle, sen lite psy goa händer väl!!

sån platta på mixern har jag alldrig haft chansen att testa..!!
Laddar hem nästan all min musik så mp3 stöd e bara bra för mig..!!

men lossar du inte all frakt o sånt?!? jaja du evt säkert vad du gör 😛 skulle dock aldrig köpa numark igen...:( samma med Martin.. fast, ditt nya var ju bra så dom har nog bra grejjer!!

kör på ett två kanalers Pioneer DJ-300....suger dock, inget bra med BPM räknare, man blir sämre eftersom man kan inte hålla sig från o använda den, så fuskar man hela tiden...(gudomligt i övrigt...skulle ta o tejpa över dom eller någet...)

NÄ, klocka o huvudräkning ska det va!!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 147
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL