May 1, 2003
GoggeL wrote: men det är ju bra ifall det kan komma hit fler stjärnor till allsvenskan. Då höjs ju kvaliteten överlag, och inhemska spelare utvecklas mer och kan därmed får allsvenskan ett bättre rykte ute i europa.
Du ska veta att allsvenskan har ganska värdelöst rykte bland sydländerna, såsom Spanien, och Italien m.m
I Championsleague..år 95/96?
först vann de gruppen med dessa lag i : Manchester United
Barcelona
Galatasaray
Gött när de slog Mancheste med 3-0 på ett fullsatt Ullevi 😀
sen Så åkte dom ut mot Bayern Munchen..0-0 borta 2-2 hemma...Bayerna vann på fler mål på borta plan =(..
Dröjer nog länge innnan ett svenkt lag kan göra om det =)
BLÅVITT!!!
December 15, 2002
Marron wrote: [quote=GoggeL]men det är ju bra ifall det kan komma hit fler stjärnor till allsvenskan. Då höjs ju kvaliteten överlag, och inhemska spelare utvecklas mer och kan därmed får allsvenskan ett bättre rykte ute i europa.
Du ska veta att allsvenskan har ganska värdelöst rykte bland sydländerna, såsom Spanien, och Italien m.m
I Championsleague..år 95/96?
först vann de gruppen med dessa lag i : Manchester United
Barcelona
Galatasaray
Gött när de slog Mancheste med 3-0 på ett fullsatt Ullevi 😀
sen Så åkte dom ut mot Bayern Munchen..0-0 borta 2-2 hemma...Bayerna vann på fler mål på borta plan =(..
Dröjer nog länge innnan ett svenkt lag kan göra om det =)
BLÅVITT!!!
hehe jo på Blåvitts storhetstid var det inget snack om att svensk klubbfotboll var stort, men det verkar sportjournalister i Europa ha glömt för de tyckte att klubbfotbollen i sverige kändes "amatörmässig" jämfört med deras länder. Detta läste jag i en krönika i GT för några veckor sedan
Visst, Blåvitts insatser med Svennis i spetsen på 80-talet, och deras enastående championsleague insatser på 90-talet har man ju hört talas om. Skulle ha viljat varit lite äldre så att jag skulle ha fått uppleva känslan på Ullevi när dom spelade en massa Champions League matcher.
IFK IFK IFK !!!! BLÅVITT 4EVER (ni kanske förstår att jag håller på Blåvitt eller ? 🙂 )
January 31, 2003
Så jäkla tråkigt att DIF inte tog sig vidare... hade varit kul med ett svenskt lag i Champions Leauge!
Matchen var bra bortsett från att de där j-vla idioterna i DIF klacken började ropa glåpord åt några fd. Jugoslaver som var där för att se sitt lag.
Det hela började med att dom jublade åt målen som Partizan gjorde och alla dom där IQ-befriade DIF'arna (som för övrigt inte hade någon DIF-tröja på sig) började skrika åt den stackars familjen och deras 2-3 kompisar. Det var inga vackra ord som skreks ut.
Folk vart helt galna. Minutrarna senare så gav dom sig på vakterna som försökte tysta ner dom och vakterna fick ta emot många slag innan det rusade dit 20-30 vakter till som började slå med sina batonger. Efter 3-4 minuters fightande så fick dom pli på dom.
IDIOTER var det enda jag tänkte... försökte tysta ner DIF'arna men förgäves... det slutade med att en av mina polare fick nåt föremål mitt på näsan som slog upp ett mindre sår. Tråkigt som fan, man åker på match för att stödja svensk fotboll och sånt här händer. Vi tyckte ju synd om den familjen så vi var tvungna att säga ifrån men fick skit för det.
Som tur var så slapp vi bråk i alla fall. Men jag hade nog ställt upp för den familjen om det hade gått så långt att bråk varit oundvikligt.
Jäkla fegt!
Nu drar jag inte alla DIF'arna över en kant! Brorsan som är DIF'are har sagt att det finns grisar i klacken och det är oftast dom som ställer till med bråk överallt, och det är dom som inte har på sig DIF tröjorna. Dom åker med för att fightas efteråt.
June 30, 2001
http://bilder.mahias.no-ip.com.....6_0616.jpg
Ganska trevlig bild. Hoppas böterna inte blir allt för höga för att dårar inte kan hålla i ölen.
1 Guest(s)