April 24, 2001
Vad kan man göra med information om blodgrupper?
Manipulera gener kan man väl göra med DNA från vem som helst så det kan väl inte spela någon roll.
Likaledes bord man ju kunna utveckla ett "DNA -gift" med hjälp av information från vem som helst. Tror inte att det skiljer så mycket i DNA mellan Sveriges befolkning och t ex Norges. Eller?
December 19, 2000
On 2001-10-17 09:04, Micke O wrote:
Varför upprättar man inte ett DNA -register där alla som bor i Sverige tvingas lämna prov? Borde ju förenkla oerhört mycket vid brottsutredningar.Finns det några bieffekter jag inte tänkt på?
Vad tycker ni?
Och vad tror det ett sånt här register skulle kunna användas till mer ?
Anstälning - nej vi ser att du kommer drabbas av det och det... etc
September 12, 2001
Ett DNA register är farligare än man tror..men det finns konstiga luckor i lagen..säg att jag har en gen som kan medverka i att bota vissa sjukdomar då kan ett läkemdelsföretag ta patent på just min gen..
Det kan innebära att en läkare inte kan få sätta in den effektivaste behandlingen för en patient utan att betala en saftig licensavgift..
DNA register kan också komma att användas emot dej om du till exempel söker ett visst arbete..detta var i iaf två exempel på avarter med ett sådant system..
June 13, 2001
On 2001-10-17 09:04, Micke O wrote:
Varför upprättar man inte ett DNA -register där alla som bor i Sverige tvingas lämna prov? Borde ju förenkla oerhört mycket vid brottsutredningar.Finns det några bieffekter jag inte tänkt på?
Vad tycker ni?
Varför hugger vi lika gärna inte av allas händer och fötter , då skulle vi ju reducera brottsligheten med minst 75 % (ej statistiskt bevisat)
*duuuh*
🙄 🙄 🙄 🙄
April 24, 2001
On 2001-10-17 11:41, skiroy wrote:
Din tanke är vällovigt men upprättas ett sådant register är risken för missbruk hur stor som helst..Lär aldrig kunna att garanteras att detta inte kan komma att missbrukas..var så säker..
Antar det, men jag ville se vad andra tyckte. Skulle nog gå ganska fort att lösa många sexualbrott antar jag.
August 8, 2001
HeHe!! Gissa vad?! DNA register finns sedan 70 talet... så ja, ni är reggade Whahaaaahahaaa... Ingen som visste det?! Vet inte vilken instans som håller i detta, men "feel free" att kolla upp det. Det är sant. Som om ni trodde ni gick säkra där ute. Säger bara It's gooood to be alive.
Krossare av illusioner - Wedge
1 Guest(s)