January 8, 2005
Är det bara jag som är enormt irriterad och trött på alla dessa telefonbolag: Tele2, tre, Telenor etc etc...
På lunchen så är jag en flitig besökare av den lokala affären "ICA Jätten" och när man då går in där så är det nästan i försvarställning, beredd på att kontra första bästa kommentar.
Man kan nästan räkna med att där är en monter med 2-3 st ihärdiga iglar som bara väntar på att hugga tag i en och ställa tykna frågor för att få dig att köpa ett abonemang.
Min konversation med Telenor gick så här idag:
Säljare: hej vad ringer du med idag ?
Jag: inte intresserad.
Säljare: varför inte, och vem ringer du med ?
Jag Telenor, inte intresserad
Säljare: säker på det ?
Detta skedde undertiden jag gick in i affären.
Och när detta händer 10 gånger i månaden, börjar man bli lite less. Ska det vara en pers att gå in i en affär nu för tiden? Ignorerar man dem får man dåligt samvete, man är ju tvungen att svara dem.
suck.
/pole
January 8, 2005
lite långt till willys från jobbet....
jag skulle nästan sträcka mig till trakasseri ibland, det är ganska energiskt och otrevlig ton de använder sig av.
tycker faktiskt att det förstör ens lunch ibland, kanske jag som bryr mig för mkt, men jag irriterar mig oerhört mkt på dessa säljare.
April 26, 2003
emokid wrote: Du kan säga: Jag ringer med det företag som aldrig besvärat mig. Det vill säga Telia.
Har tänkt att jag ska säga så nästa gång. För jag har aldrig sett såna från Telia nämnligen.
Är du lite tuffare kan du ju alltid säga: Gå dö!
😀
Har stött på Telia vid t.ex. ingången till ica maxi och willys dock så störs jag inte nånting av det.
April 20, 2008
Telenor som är ihärdigast där jag bor:
Igel: Hej vad ringer du med?
M: En vrålhäftig Iphone alt företagstelefon ringer gratis
Igel: hej skulle du vilja ha ny telefon?
M: Ja, jag vill ha en Iphone?
Igel: Iphone e inget å ha, det går ju inte att MMSa med den!
M: MMS för fan.. släpp 90 talet och kom med i 2000 talet. E-mail för fan!
Om det är en söt tjej som frågar brukar jag säga nåt i stil med:
M: Tyvärr så e jag redan kund... men vi kan ju snacka en stund ändå. 😛
alt 3 när jag e riktigt på drivhumör så:
1 drar upp privat nallen, och säger. den är det telenor på
2 drar upp journallen och säger att den e det TELE2 på
3 drar upp vanliga jobbenallen och den är det TELIA på.
Brukar dryga mig som fan.
Sen går det ju bara å vända sig om å spänna ögonen i dom och hävda att man har EL-allergi
August 16, 2003
Dehman wrote: Har jag tid brukar jag stanna och ta upp deras tid sen bara gå där ifrån.
så gjorde jag också en gång, var lite kul.
annars om man tycker att dom är för påstridiga tala med någon ansvarig för dom som hyr ut platsen (ICA) och säg vad du tycker om deras allt för påstridiga beteende. då kan dom bli tillsagda så att dom förhoppningsvis bättrar sig. och dom har kanske bara ett litet litet utrymme som dom får hålla sig inom när dom ska försöka sälja, jag vet att i tunnelbanan så har dom så och där har dom blivit tillsagda då folk klagat över att dom blivit förföljda långt utanför deras lilla ruta.
1 Guest(s)