March 19, 2003
Står på lokala vivo affären vid jobbet ibland också och kräger grejer.
Omega3 piller
Telenor
Tre
OSV OSV.
Någon gång sa jag vara att jag inte hade telefon.
Annars brukar jag säga att jag ringeer med dem redan, dvs deras produkt.
Men bara börja vifta med iphonen och säga att man är bunden i 24 månader eller nått annars.
Eller jobbnalle som är gratis-
August 11, 2005
Vilket bitchande och överdrift av ett litet problem.
Men så går det när man inte har riktiga problem att klaga över
Bara att titta dem rätt i ögonen och säga nej tack och fortsätta gå, fortsätter de prata så är det bara att ignorera.
Vad är det som är så svårt med det egentligen? Eller menar ni att de lämnar ståndet och följer efter er till blöjavdelningen?
August 13, 2004
csm101 wrote: Vilket bitchande och överdrift av ett litet problem.
Men så går det när man inte har riktiga problem att klaga över
Bara att titta dem rätt i ögonen och säga nej tack och fortsätta gå, fortsätter de prata så är det bara att ignorera.
Vad är det som är så svårt med det egentligen? Eller menar ni att de lämnar ståndet och följer efter er till blöjavdelningen?
Även små problem kan väl diskuteras, annars skulle ju här inte vara mycket till diskussionsforum...
January 1, 2002
felia ringer ibland och vill erbjuda mig 200kr för att binda mig i 12 månader. När jag vart teliakund i snart 8 år med samma gamla telenummer borde de fatta att jag inte är intresserad av att binda mig.
Hemtelefonin kör jag dock via skype, mest pga smidigheten att ha ett 386-riktnummer så flickvännen slipper ringa långdistans 🙂
De där "Ip-only"-mupparna eller vilket företag det nu är campar ju konstant hos siba och är jäkligt irriterande.
August 7, 2003
Det kan ju vara skoj prata med dem ifall man inte har nåt annat för sig, om man väntar på tåget eller nåt, men annars är de bara jobbiga och jag förstår inte om de verkligen tjänar nåt på det där, måste ju kosta skjortan ha massa folk springandes på stan och sälja teleabbonemang hela tiden...
Brukar säga jag har telefon + abbonemang gratis via jobbet och bredband för 99:-/månaden 100 Mbit upp & ned. Nog lite svårt för dem matcha det.
Leechers förresten, skulle det inte vara folk som hänger utanför affären och sen snor lite toapapper eller en muffin från nåns varor när de går förbi?
May 1, 2005
ProCurve wrote: Telenor som är ihärdigast där jag bor:
Igel: Hej vad ringer du med?
M: En vrålhäftig Iphone alt företagstelefon ringer gratisIgel: hej skulle du vilja ha ny telefon?
M: Ja, jag vill ha en Iphone?
Igel: Iphone e inget å ha, det går ju inte att MMSa med den!
M: MMS för fan.. släpp 90 talet och kom med i 2000 talet. E-mail för fan!
E-mail för att snabbt skicka bilder är överdrivet bökigt 😉 Och hur många kollar sin e-mail på telefonen samt dessutom har på push-mail bland gemene man? Att ersätta MMS med e-mail är bara onödigt.
Det man ska säga är att det bara är att jailbreaka iPhonen och installera SwirlyMMS. Redan där har du nog snurrat bort dem i argumentationen. 😛
Delph1 wrote: Säger bara Comviq Knock-out och så håller de käften sen.
Exakt! Eller att man ringer gratis med jobbmobilen som tidigare nämnts.
2 Guest(s)