Döden|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Döden
ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 8, 2004 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

någon som vet vad som händer efter döden :dead:
blir typ allt svart, eller så börjar man ett nytt liv lr nått, kanske hamnar man i helvetet lr himelen, va tror ni?

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
690142
August 8, 2004 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

... Man kan säga att det är valfritt vad du vill tro. Finns väl inte en jävel som vet det.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
690144
August 8, 2004 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

den dummaste frågan någonsin! Dem som vet kan inte svara fast ändå intressant

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
690148
August 8, 2004 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Finns ju dom som tekniskt sett har vart döda och kommit tillbaka i livet.

Döden blir va man gör den till.
Ingen undkommer den.

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
690150
August 8, 2004 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

skulle vara kul att veta att när man dog skulle man börja ett nytt liv..

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
690156
August 8, 2004 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

förhoppningsvis så får man ligga o sova 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
690162
August 8, 2004 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

ViperBoyy wrote: skulle vara kul att veta att när man dog skulle man börja ett nytt liv..

kul? Att tänka så verkar mer vara en romatiserad verklighetsflykt från det ostoppbara i döden att tro på någon form av liv efter detta. När man dör är det slut, svart, finito, ändstation.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
690184
August 8, 2004 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=ViperBoyy]skulle vara kul att veta att när man dog skulle man börja ett nytt liv..

kul? Att tänka så verkar mer vara en romatiserad verklighetsflykt från det ostoppbara i döden att tro på någon form av liv efter detta. När man dör är det slut, svart, finito, ändstation.

detta är lika mycket som teori som att man lever igen efter döden...

finns ju folk som påstår sig kunna "kommunicera" med de döda...
en sak är iaf 100% säkert och det är att kroppen har en SJÄL..
detta har blivit vetenskapligt bevisat..(fråga inte efter källa nu hehe, läste den på illustrerat vetenskap).. detta har man bland annat fått fram genom undersökningar där människor sover och drömmer...

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
690189
August 8, 2004 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=ViperBoyy]skulle vara kul att veta att när man dog skulle man börja ett nytt liv..

detta är lika mycket som teori som att man lever igen efter döden...

finns ju folk som påstår sig kunna "kommunicera" med de döda...
en sak är iaf 100% säkert och det är att kroppen har en SJÄL..
detta har blivit vetenskapligt bevisat..(fråga inte efter källa nu hehe, läste den på illustrerat vetenskap).. detta har man bland annat fått fram genom undersökningar där människor sover och drömmer...

jag tror att något händer men jag vet inte vad 😀

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
690211
August 8, 2004 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: en sak är iaf 100% säkert och det är att kroppen har en SJÄL..

🙄 Tror inte jag på för femöre jag har ingen själ iallafall.... Känns det värt att forska om nån Själ när det finns mycket viktigare saker....

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
690213
August 8, 2004 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: [quote=CasO]en sak är iaf 100% säkert och det är att kroppen har en SJÄL..

🙄 Tror inte jag på för femöre jag har ingen själ iallafall.... Känns det värt att forska om nån Själ när det finns mycket viktigare saker....

människan har alltid forskat om det okända... så att jaa att forska om saker vi inte vet är klart värt de....
är det då lönt att forska om sjärnor, planeter och UFO och sånt???

om du nu vill tro på att du har en själ eller inte är ditt eget val, forskare gör sitt jobb sedan skiter dem totalt i vad du tror eller tycker 😉

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
690214
August 8, 2004 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror personligen på nåt Matrix-liknande,
att vi inte ser den riktiga världen.
Ni vet när man ligger och fösker sova, och precis mellan när man är vaken och sover så känns det som om ni faller i ett oändligt mörker?
Där har ni den riktiga världen, våra sinnen manipuleras på vägen till hjärnan, så vi inte kan se vad som igentligen finns.
Därför så helt enkelt så kommer vi att "vakna" ur den vår värld när vi dör, och få se den riktiga, om vi nu inte bara startas om, och börjar ett nytt liv.
Och ja, jag var seriös.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
690223
August 8, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jag såg en film en gång där dom dödade en kille på ett sjukhus och sen va han död i nån minut sen väckte dom han igen. Bara för att se vad som kommer på "andra sidan". Om jag inte minns fel så såg han något "himmel" liknande. Men jag tror som någon sa att det vet man inte. Det finns ju ingen som helst möjlighet att få reda på det heller. Men om jag måste tro på nånting så tror jag på ett mörker. iaf hoppas jag på det.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
690234
August 8, 2004 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: är det då lönt att forska om sjärnor, planeter och UFO och sånt???

Nope jag tycker inte det är ett piss viktigt(Som sag är det min åsikt) Det finns så mycket problem som måste lösas på jorden som jag anser är viktigare... 😀

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
690238
August 8, 2004 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=ViperBoyy]skulle vara kul att veta att när man dog skulle man börja ett nytt liv..

Japp som när du somnar fast utan drömmar.

Nice
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 241
690243
August 8, 2004 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

Efter döden så finns det ingeting.........i alla fall så har jag inte hört av någon som vetnskapligt har kunnat påvisa de......har varit kusligt nära döden vid ett par tillfällen.....de va svart intet nada....totalt värdelöst...mao att dö är inget att eftersträva ....o dra inte upp barnsligt snack om himmel o helvete ....slutade tro på tomtar o troll vid 5års ålder.....slutade tro på "gudar" vid 10års ålder.......roliga sagor men de e allt ! :bok:

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
690244
August 8, 2004 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: en sak är iaf 100% säkert och det är att kroppen har en SJÄL..

Och den väger 21 gram.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
690247
August 8, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

alla utom DU viperboy, får komma till himlen och få alla sina önskningar uppfyllda......

pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
690249
August 8, 2004 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=CasO]en sak är iaf 100% säkert och det är att kroppen har en SJÄL..

Och den väger 21 gram.

Det var ju iallfal vad man trodde.. Att kroppen blir lättare när man dör har däremot inget med att själen lämnar kroppen utan det har någonting med våran andning som avslutas som gör att kroppen blir pyttelite lättare

Jag är faktiskt granne med Plupp..

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
690254
August 8, 2004 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Nice wrote: Efter döden så finns det ingeting.........i alla fall så har jag inte hört av någon som vetnskapligt har kunnat påvisa de......har varit kusligt nära döden vid ett par tillfällen.....de va svart intet nada....totalt värdelöst...mao att dö är inget att eftersträva ....o dra inte upp barnsligt snack om himmel o h*****e ....slutade tro på tomtar o troll vid 5års ålder.....slutade tro på "gudar" vid 10års ålder.......roliga sagor men de e allt ! :bok:

ett tips för framtiden, använd Komma lite oftare.

ang detdär med 21 gram så verkar forskare vara ganska säkra på att det var luften i lungorna som vägde så mkt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 312
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL