Döden|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Döden
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
690259
August 8, 2004 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas man kommer till något paradis med mycket öl och fina flickor 😛

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
690264
August 8, 2004 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Nice]Efter döden så finns det ingeting.........i alla fall så har jag inte hört av någon som vetnskapligt har kunnat påvisa de......har varit kusligt nära döden vid ett par tillfällen.....de va svart intet nada....totalt värdelöst...mao att dö är inget att eftersträva ....o dra inte upp barnsligt snack om himmel o h*****e ....slutade tro på tomtar o troll vid 5års ålder.....slutade tro på "gudar" vid 10års ålder.......roliga sagor men de e allt ! :bok:

ett tips för framtiden, använd Komma lite oftare.

ang detdär med 21 gram så verkar forskare vara ganska säkra på att det var luften i lungorna som vägde så mkt.

Jag har sett filmen, Hollywood ljuger aldrig. 🙄

mounte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
690294
August 8, 2004 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

För det första så är nog ALLA filmer som har något tema med "dead-ones-return-to-life" enormt färgade av OLIKA religösa teorier/tankar.

En sak jag är säker på är att man KAN söka svar på ALLA frågor, frågan som blir den springande punkten är: "Vill jag veta sanningen?"

Jag är lite av en tänkare, naturvetare, obotlig matematiker men framförallt (efter allt tänkande, alla fakta från naturvetenskapliga undersökningar och kallblodigt räknande) kristen

Jag kan lova att var och en som VERKLIGEN vill veta sanningen KOMMER att få ta del av den om man strävar efter den, den som söker helhjärtat kommer att finna... (finner man vad man VILL finna eller finner man det som man kanske trodde var omöjligt och förkastar det?)

jag tänker aldrig mer fly från sanningen det är en sak som är säker

kontentan av det hela, ställer man sig denna fråga bara för att få igång en diskussion eller VILL man veta och VILL man lägga ner tid, energi och pengar för att ta reda på sanningen?

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
690296
August 8, 2004 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

När man är död är man död, tror inte varelser har själar.
Tror det endas är påfund från religionen det där med själar.
Tror helt enkelt att när vi dör finns vi inte längre och kommer inte tebax. Vi känner inget vi finns ju liksom inte, våra kroppar finns snart inte heller eftersom de förmultnas och skapar föda åt växter och andra djur.

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
690302
August 8, 2004 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: alla utom DU viperboy, får komma till himlen och få alla sina önskningar uppfyllda......

när jag kommer till himelen ifall jag nu gör de ska de vara nakna brudar överallt... :bgrin:

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
690303
August 8, 2004 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: När man är död är man död, tror inte varelser har själar.
Tror helt enkelt att när vi dör finns vi inte längre och kommer inte tebax. Vi känner inget vi finns ju liksom inte, våra kroppar finns snart inte heller eftersom de förmultnas och skapar föda åt växter och andra djur.

Jag håller med Death On Wings ..... Död = SLut

Death On Wings
Member
Medlem
690305
August 8, 2004 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Människan har alltid fruktat döden, sen kom religionerna in och intalade folk att är ni snälla och lyder oss präster så kommer ni till den underbara himelen men lyder ni oss inte och gör olagligheter så kommer eran själ vara dömd.
Alltihop är bara ännu ett sätt att kontrollera människorna.

Death On Wings
Member
Medlem
690306
August 8, 2004 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: [quote=Death On Wings]När man är död är man död, tror inte varelser har själar.

Jag håller med Death On Wings ..... Död = SLut

Du ska inte lyssna på vad jag säger, jag har en skruvad världsbild.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
690345
August 8, 2004 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns nog bara ett sätt att få svar på den frågan...

mounte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
690394
August 8, 2004 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som "Death On Wings" skriver: "Människan har alltid fruktat döden, sen kom religionerna in och intalade folk att är ni snälla och lyder oss präster så kommer ni till den underbara himelen men lyder ni oss inte och gör olagligheter så kommer eran själ vara dömd.
Alltihop är bara ännu ett sätt att kontrollera människorna."

Tycker jag inte stämmer, visst är det en del religösa ledare som utnyttjat/missbrukat makten de har över vissa människor och det finns inget som är värre än det, att kontrollera människor... därför kan man förkasta sånna "grejjer" omedelbums

Det jag personligen tror det är en himmel efter detta liv.. MEN enbart för de som tillhör det riket det vill säga de som i sitt hjärta tror på Jesus Kristus som Guds enfödde son och bekänner detta/lever efter detta, allt pekar åt det hållet
"de andra" tror jag kommer till helvetet, hur definierar då JAG helvetet ?

1. Gud vill inte att någon ska komma till helvetet.

2. Helvetet är ett medvetet VAL(lika som valet att bli kristen).

3. Helvetet varar för evigt.

4. Helvetet är INTE ett ställe där "Gud" torterar människor. Vraqför? Därför att Gud inte torterar någon.

5. Helvetet är det enda rimliga logiska svaret/alternativet på människans(syftar på de människor som inte VALT Jesus) högsta önskan... nämligen; självständighet, egoism, ha-begär, ondska, omoral m.m.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
690401
August 8, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

mounte wrote:
Det jag personligen tror det är en himmel efter detta liv.. MEN enbart för de som tillhör det riket det vill säga de som i sitt hjärta tror på Jesus Kristus som Guds enfödde son och bekänner detta/lever efter detta, allt pekar åt det hållet

4. Helvetet är INTE ett ställe där "Gud" torterar människor. Vraqför? Därför att Gud inte torterar någon.

5. Helvetet är det enda rimliga logiska svaret/alternativet på människans(syftar på de människor som inte VALT Jesus) högsta önskan... nämligen; självständighet, egoism, ha-begär, ondska, omoral m.m.

Så jag kommer att komma til helvete bara för att jag inte orkar bry mig om religoner? Verker inte så kul. Måste vara VÄLDIGT mycket folk i helvetet i.s.f.

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
690409
August 8, 2004 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt de lärda så är all energi i universum konstant, dvs om det skapas energi på ett ställe så förbrukas det också lika stor mängd någon annanstans. Då borde det vara så att den energi som finns i oss (själen?) faktiskt finns kvar efter att vi dör, i vilken form kan man ju spekulera i.

En tänkvärd sak är ju: om det finns liv efter döden, tror då folk att dom är den första "generationen" av liv eller tror dom att dom är reinkarnation #4538442 sedan jorden skapades? Om antalet liv minskar på våran planet, vad händer med de som *borde* ha reinkarnerat men inte har någon att återuppstå som (då antalet livsformer minskar i detta exempel)?

Om antalet livsformer ökar, vad var personen för något innan han blev till? (enligt detta resonemang så måste ett nytt liv "uppfinnas" ur tomma intet, kanske till skillnad från grannen bredvid som är inne på #8865)??

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
690435
August 8, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Well, ni kan ju diskutera såhär istället:

Varför är jag medveten om min egen kropp och inte tjejens som står där borta? Varför har jag den här kroppen?

Flum flum men kul att tänka på.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
690472
August 8, 2004 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Man vaknar upp och inser att man left i en Matrixvärld. :cy:

Eller... så kommer man till sitt eget paradis.
Som för mig skulle vara ett fint hus på en strand, ostrypt fiber i väggen, 2 tjejer i sängen, 3-4 feta bilar i garaget och fett bankkonto. 😀

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
690474
August 8, 2004 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=mounte] Det jag personligen tror det är en himmel efter detta liv.. MEN enbart för de som tillhör det riket det vill säga de som i sitt hjärta tror på Jesus Kristus som Guds enfödde son och bekänner detta/lever efter detta, allt pekar åt det hållet

Så jag kommer att komma til h*****e bara för att jag inte orkar bry mig om religoner? Verker inte så kul. Måste vara VÄLDIGT mycket folk i helvetet i.s.f.

when hell is full the dead will walk the earth

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
690489
August 8, 2004 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

mounte wrote:

Men eftersom jag jag inte tror på satan heller så borde det ju väga upp sig?

Om universum är konstant som desdecado skriver. då skulle det kunna hända så att om alla på jorden äter mat samtidigt så kanske solen slocknar som kompensation? 😕

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
690513
August 8, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

En sak jag har upptäckt med folk som ligger för döden, dvs äldre människor.

Dels upptäckte jag det själv, dels genom dom som jag jobbade med, samt andra som jobbat inom äldrevården.

Det är det att dom som är religiösa är dom som mest har dödsångest när dom ligger inför döden.

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
690561
August 8, 2004 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Oski wrote: [quote=mounte] Det jag personligen tror det är en himmel efter detta liv.. MEN enbart för de som tillhör det riket det vill säga de som i sitt hjärta tror på Jesus Kristus som Guds enfödde son och bekänner detta/lever efter detta, allt pekar åt det hållet

Men eftersom jag jag inte tror på f*n heller så borde det ju väga upp sig?

Om universum är konstant som desdecado skriver. då skulle det kunna hända så att om alla på jorden äter mat samtidigt så kanske solen slocknar som kompensation? 😕

När du tuggar så förbränns energi, jag antar att maten kompenserar detta. =)
Tex när du öppnar en skåplucka så förlorar du energi när din arm rör sig, men det bildas samtidigt värme via friktionen i gångjärnen (dåligt exempel men bara för att visa).. =)

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
690575
August 8, 2004 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

desdecado wrote: Tex när du öppnar en skåplucka så förlorar du energi när din arm rör sig

Så om jag inte rör mig får jag väldigt mycket energi?

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
690577
August 8, 2004 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

.ToL wrote: [quote=desdecado]Tex när du öppnar en skåplucka så förlorar du energi när din arm rör sig

Så om jag inte rör mig får jag väldigt mycket energi?

och om du äter som vanligt så går du väl upp i vikt, energin lagras då som fett.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 91
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL