December 31, 2001
mounte wrote: Det som "Death On Wings" skriver: "Människan har alltid fruktat döden, sen kom religionerna in och intalade folk att är ni snälla och lyder oss präster så kommer ni till den underbara himelen men lyder ni oss inte och gör olagligheter så kommer eran själ vara dömd.
Alltihop är bara ännu ett sätt att kontrollera människorna."Tycker jag inte stämmer, visst är det en del religösa ledare som utnyttjat/missbrukat makten de har över vissa människor och det finns inget som är värre än det, att kontrollera människor... därför kan man förkasta sånna "grejjer" omedelbums
Det jag personligen tror det är en himmel efter detta liv.. MEN enbart för de som tillhör det riket det vill säga de som i sitt hjärta tror på Jesus Kristus som Guds enfödde son och bekänner detta/lever efter detta, allt pekar åt det hållet
"de andra" tror jag kommer till helvetet, hur definierar då JAG helvetet ?1. Gud vill inte att någon ska komma till helvetet.
2. Helvetet är ett medvetet VAL(lika som valet att bli kristen).
3. Helvetet varar för evigt.
4. Helvetet är INTE ett ställe där "Gud" torterar människor. Vraqför? Därför att Gud inte torterar någon.
5. Helvetet är det enda rimliga logiska svaret/alternativet på människans(syftar på de människor som inte VALT Jesus) högsta önskan... nämligen; självständighet, egoism, ha-begär, ondska, omoral m.m.
Då har jag en plats i helvetet redan i så fall då.
Fast chansen att det är så är enligt mig mindre än att björn borg skulle göra comback.
December 31, 2001
obelix wrote: Djävulen är väl en uppfinning av kyrkan för att hålla sin får i schack.
Exakt, religion var/är ett sätt att kontrollera människan.
De lurar oss att tro på den goda och den onda sidan och säger att de ska förvisa oss till den onda om man inte gör som de vill.
March 21, 2003
Death On Wings wrote: [quote=obelix]Djävulen är väl en uppfinning av kyrkan för att hålla sin får i schack.
De lurar oss att tro på den goda och den onda sidan och säger att de ska förvisa oss till den onda om man inte gör som de vill.
Yes! Men då är det bara synd om dom som går på denna lögn.... (Det är synd att idioti inte gör ont!)
December 31, 2001
Smirnoff wrote: Allt måste ha en mening, döden lär ju också ha en mening förutom vila för kroppen?
btw. Är det ingen som har frågat en religiös nisse (främst kristen) om han tycker "C.Darwin" teorin är sann
Döden har ju som meninga att byta ut det gammla och in med det nya.
June 2, 2003
"sanningen har inget med religion att gör......
Ingen vet "sanningen" va nu fan de ska betyda.
Människan lär sig mer o mer men ju mer jag läser om nya påfynd desto mer förbryllad blir jag,,,,,...,,ll.. känner igen många av de nya teorierna från serietidningsvärlden...en "religion" gos som nån annan !!!
August 20, 2001
Death On Wings wrote: [quote=obelix]Djävulen är väl en uppfinning av kyrkan för att hålla sin får i schack.
Var kommer Yoda och Darth Vader in då?
December 31, 2001
DiDi wrote: [quote=Death On Wings][quote=obelix]Djävulen är väl en uppfinning av kyrkan för att hålla sin får i schack.
Var kommer Yoda och Darth Vader in då?
Bra gämförelse 8)
October 16, 2003
jag är medlem i svenska kyrkan men tror inte på ett skit av det... men det suger ju att man blir kristen automatiskt när man föds...
men jag skulle nog kunna säga att jag är ateist... för det ända jag tror på är vetenskapen
Jag lyssnade lite på infidelguys radio och det finns ju ganska många idiotiska människor som tror stenhårt på t.ex. att man måste stena ihjäl de kvinnor som har haft sex innan äktemålet...
December 31, 2001
Farbror wrote: [quote=Nice]Även om du är under 18....o har föräldrarnas godkännande.....o de har man om dom e hyfsat vettiga i skallen !
Men om de säger "Det kostar inget om du är under 18 så om du vill gå ut får du göra det när du blir 18...." 👿
Kostar inget förens du bröjar tjäna pengar och skatta.
March 21, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Farbror][quote=Nice]Även om du är under 18....o har föräldrarnas godkännande.....o de har man om dom e hyfsat vettiga i skallen !
Men om de säger "Det kostar inget om du är under 18 så om du vill gå ut får du göra det när du blir 18...." 👿
Kostar inget förens du bröjar tjäna pengar och skatta.
Ajuste så va det... (då kommer jag aldrig att börja jobba...) 😛
2 Guest(s)