Dödstraff räcker inte denna gång.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dödstraff räcker inte denna gång.
Quaero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
sp_UserOfflineSmall Offline
103132
November 14, 2001 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-14 20:47, kottetrance wrote:
Jag kan inte mer än håll amed om att arabländerna är ganska outvecklade och det dom gjorde ska ju bara bestraffas med evigt lidande... men är inte detta hets mot folkgrupp .. (varför är personangrepp förbjudet på forumet och hets mot folkgrupp inte=??)

Hets mot folkgrupp är förbjudet enligt svensk lag och då borde väl alla förstå att det gäller på NH också.

gege
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
103145
November 14, 2001 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Va e det för sjuka människor som vill använda samma metoder som nazister och terrorister använder...

nevermind
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 458
103149
November 14, 2001 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

*känsliga personer sluta läsa här.......

om ni tänker er ett ganska tjockt men inte för tjocka A4 ark....sen tar man ett stadigt tag i båda händarna på det, sen sätter man det till urinröret på gärningsmannen sedan drar man pappret till sig samtidigt som man liksom en såg drar det neråt också....nedrans vad ont det måste göra

håll med om att det kan vara en bra metod..

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
103153
November 14, 2001 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Kastrering och samhällstjänst livet ut tycker jag är ett gott straff!

W!Th3r
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
103173
November 14, 2001 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

De enda som gäller för dessa J¤¤¤a S¤¤¤¤S idioter är Vatten och bröd resten av livet + 8-15 piskrapp/dag!!!!!
(+ cellen ska vara medel tida!!! dvs, kall fuktig sten cell som d inte finns nått mer än en dörr till!!!)

Roughack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 340
103214
November 14, 2001 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns inga ord som kan beskriva vad jag känner mot dessa monster!

Marie_1
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
103225
November 14, 2001 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan bara hålla med om att detta är en fruktansvärd gärning, gjord av, vad jag anser mycket sjuka människor.

Men att upplysningar och information skulle kunna hindra dessa anser jag däremot inte.
Man ska inte behöva informera om att man inte ska våldföra sig på små försvarslösa barn. Det ska väl varenda någorlunda vettigt sinnad människa förstå.
Även om det nu sägs i Sydafrika att hiv ska kunna "botas" av att ha samlag med en oskluld, så måste det väl i friska människor finnas en spärr mot att ha sexuellt umgänge med bebisar & barn.

Det skär i hjärtat när jag tänker på den stackars flickan och hennes unga mor.
Psykiskt sett, så kanske inte bebisen kommer att minnas något, men fysiskt sett är hon skadad för livet av det fruktansvärda dådet. Hon är berövad något av det finaste en kvinna kan få uppleva - chansen att kunna få egna barn.

Och att man som förälder över huvud taget kan fortsätta att leva efter något sådant. Att någon/några gör något så fruktansvärt mot ens barn - Det dyrbaraste man har, är för mig obegripligt att förstå.

Men att tänka på vad denna stackars bebis kände och tänkte under den tiden dessa sex män våldförde sig på henne, är nog det värsta. Det vänder sig i magen på mig, och jag vill bara kräkas.

Det är mycket svårt att sätta ord på känslor, men de första som kommer upp är hat och avsky. Men också en stor maktlöshet, det finns inte mycket jag kan göra för att detta fruktansvärda inte ska upprepas.

Jag gråter för alla de stackars barn som drabbas av dessa sjuka och vidriga monster, runt om i världen och tyvärr även här i Sverige.

// Från en mycket ledsen Marie

laphroaig
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 365
103244
November 14, 2001 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-14 20:39, Tomas wrote:
JA! dessa människor är tydligen störda,, men säg inte bara att de ska torteras å vanhedras,, lägg inte all skuld på individen här... Detta är ju ett tydligt problem som inte kommit av sig självt, och vållat endast av dessa 6 personer.....

Jag skyller på dålig information, dåligt stöd ifrån samhället, konstiga förebilder m.m

lite udda faktiskt, att 6stycken som kände varandra skulle vara gravt störda,,, tänk er 6st thomas quick på samma plats, som kände varandra,, inte speciellt troligt!

Vadå "lägg inte all skuld på individen här" !!!!

"Detta är ju ett tydligt problem som inte kommit av sig självt, och vållat endast av dessa 6 personer"

Vad menar du med ditt inlägg egentligen ?

SiNmaster
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
103270
November 14, 2001 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-14 22:32, Roughack wrote:
Finns inga ord som kan beskriva vad jag känner mot dessa monster!

Håller med...

Finnstam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
103274
November 14, 2001 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

skall bara säga en grej (ALLT jag säger står jag för ) brukar alltid säga vad jag tycker... (alla får tro och tycka vad man vill)

ex-con
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
103283
November 14, 2001 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

ta dom j**la asen o håll dom vid liv sen tortyr ett par ggr/vecka....men dom ska vara vid ett tillstånd där dom kan känna smärtan som kommer att upprepas ända tills den dagen då dom avlider

NoFear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
103337
November 15, 2001 - 5:08 am
sp_Permalink sp_Print

isf så borde dom bara släppas ut utan staff...då skulle dom få ta imot hela syd afrikas vrede och kan gissa att dom skulle bli toterade till döds

Tomas_2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 937
103353
November 15, 2001 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-14 23:00, beerbelly wrote:

On 2001-11-14 20:39, Tomas wrote:
JA! dessa människor är tydligen störda,, men säg inte bara att de ska torteras å vanhedras,, lägg inte all skuld på individen här... Detta är ju ett tydligt problem som inte kommit av sig självt, och vållat endast av dessa 6 personer.....

Jag skyller på dålig information, dåligt stöd ifrån samhället, konstiga förebilder m.m

lite udda faktiskt, att 6stycken som kände varandra skulle vara gravt störda,,, tänk er 6st thomas quick på samma plats, som kände varandra,, inte speciellt troligt!

Vadå "lägg inte all skuld på individen här" !!!!

"Detta är ju ett tydligt problem som inte kommit av sig självt, och vållat endast av dessa 6 personer"

Vad menar du med ditt inlägg egentligen ?

det jag menar är att det här är inte bara 6st personer som fötts sjuka,, utan de har säkert(någon störning finns säkert dock) utfört dessa gärningar pga de tror att det är rätt pga nån sagt och informerat dem om det. Alltså,, tänk efter själva,, är det inte lite mystiskt,, som jag sade,, det är ju precis som om 6st thomas quick skulle poppa upp nånstans,, och det är inte troligt,, vi är ju alla människor, så jag skyller på deras samhälle, och möjligen historia och till viss del kultur.

Mattias aka [NH]TheGhozt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
103357
November 15, 2001 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

Borde ju tortera dem så hårt asså. Typ dra ut naglarna på dem. Under tiden de sedan växer ut igen (om de nu gör det) så kan man ju låta lite råttor tugga på dem försiktigt.. smile

OsiriZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 357
103366
November 15, 2001 - 8:16 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-15 08:41, Tomas wrote:

det jag menar är att det här är inte bara 6st personer som fötts sjuka,, utan de har säkert(någon störning finns säkert dock) utfört dessa gärningar pga de tror att det är rätt pga nån sagt och informerat dem om det. Alltså,, tänk efter själva,, är det inte lite mystiskt,, som jag sade,, det är ju precis som om 6st thomas quick skulle poppa upp nånstans,, och det är inte troligt,, vi är ju alla människor, så jag skyller på deras samhälle, och möjligen historia och till viss del kultur.

Men för faan..man ju inte bara skylla på deras samhälle i ett sånt här fall. även om det var rykten och myter som fick dom att göra de så måste dom ju vara helt j**la sjuka i huvudet.

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
103376
November 15, 2001 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Tror nu att somliga kanske missuppfatat vissa delar i denna debatt. När några har påstått att detta gäller hets mot folkgrupp,
Jag personligen utryckte min avsky mot individer, ej mot en folkgrupp. Såvida man inte skall indela pedofiler och våldtäktsmän i en egen folkgrupp. Belgarna ligger ju bra till att kvala in där isåfall.
Vad sen någon utalade sig om att man inte skall använda sig av samma metoder som nazisterna, well jag anser inte här att jag åkallar utrotning eller förföljelse av ett folkslag, utan utrycker bara min önskan över vad jag vill skall hända som straff för dessa individer.
Kan sen också bara poängtera att det finns inga ursäkter för ett sånt dåd. INGA som hellst.
Tänk er in att det händer er dotter/syster.
och sen på vad ni skulle göra om ni hadde gärningsmannen framför er.
Skulle ni då bara säga åt dom " så får man inte göra"
Skulle inte tro det...
Säger som någon innan, jag utrycker min åsikt, och den står jag för.

Devlin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 279
103412
November 15, 2001 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Tortyr, dödsstraff , *suck* vem är ni att dömma andra människor ?

De har fått reda på av andra att det var rätt att ha sex med bebisen för att de skulle bli av med aids eller ngt liknande.
Det är juh människan bakom dem som man vill komma åt.

Om din mamma skulle lura dig när du är 10 år till att slå en hund så är det din mamma vi ska straffa och inte dig.

Vi kan jämnföra en hel del människor i afrika med 10 åringar. De har ungefär lika mkt utbildning och vet lika mkt om kroppen och dess funktioner.

Så ta och sluta med ert j**la döda,kastrera,tortera skit använd den lilla hjärnan ni är födda med.

Freek
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 174
103424
November 15, 2001 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Detta är antagligen det sjukaste brott någonsin gjort av mäniskor...

När planen flög in i world trade center var det ändå ingen som led

Denna flicka kommer att få leva resten av sitt liv som "Den som blev våldtagen" och 6st
fullvuxna män i ett litet 9 månaders barn.

Smärtan och skadan det skall göra...

Vid efter tanke är planen värre... Människorn som led för sina vänner, bekanta, släktingar...
Men denna flicka kommer ändå inte att få det lätt...

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
103451
November 15, 2001 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Det var någon som frågade vad en annan kille menade med sitt inlägg där han sa "lägg inte all skuld på individen".

För er information:

Det bevisar bara er okunnighet samt småsynthet att ni vill slänga dessa människor i en mörk håla resten av deras liv.

Frågan är: Hur förhindrar man sånthär? Vem bär ansvaret? Hur gör vi så att det aldrig händer igen?

Inte på en enda av dessa frågor så är svaret: Släng dem i en mörk håla och tortera dem.

INGEN människa föds ond! ALLA formas av sin omgivning / samhället.
Därför är det också samhället vi måste förändra!
Genom information / utbildning och se till att denna typen av människor inte växer upp (alltså jag menar inte att döda dem som barn, utan att se till att alla växer upp i en bra miljö med kärlek och omsorg och mänskliga rättigheter).

Det finns INGENTING överhuvudtaget som blir bättre av att gömma undan problemet och spotta på dem.

Dessa människor har hamnat snett i tillvaron och behöver bara en sak: Vård!

Ni som tror på straff som avskäckande exempel kan ju tänka om.
I USA har de GRYMMT mycket hårdare fängelsestraff än oss, samt dödsstraff (i de flesta stater), trots detta har de fler mord / månad än vi har per år (alltså per invånare).

[1538]Pyro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1779
103459
November 15, 2001 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

FYFAN FÖR DEM SÄGER JAG BARA:
DOM KAN DRA ÅT HEL**TE

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 384
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL