July 21, 2001
men tänk lite längre nu...
det är så j**la lätt för oss här i sverige med våra glasklara normer och regler att säga att detta brött borde bestraffas med tortyr och att dom ska dö osv. men tänk till ett tag, detta är inget en frisk människa skulle göra, för oss som hela tiden fått intryckt i huvet att "det där är fel, det där är rätt" så förstår ju vi att detta är bland det värst aman kan göra, men om man aldrig fått någon uppfostran och inte faktiskt förstår att denna flicka kommer få leva med fysiska men för resten av livet så är det inte lika glasklart. nu vet ju ja inte hur det var i just denna situation men att trtera dom till döds hjälper ju sannerligen inte sammhället mot något bättre! dom borde sättas på ett mental sjukhus och då menar jag inte sånna som man kan komma till här i sverige som närmast kan liknas med hotell, utan ett riktigt sjukhus där dessa människor kan lära sig rätt och fel mm. mm. där är som någon sa inte individens fel utan förmodligen samhället som har uppfostrat dessa människor till vad dom blev. som sagt vet jag inte i just detta fall men i den världsdelen och med tanke på hur dom såg ut *inga fördommar men..* så är det inte otroligt att dom kommer från en bardom som jag beskriver)
jag tror fö. inte att någon kan få ut någon som helst sexuelltillfredställelse av att penetrera en 9 månader gamal bebis, utan det måsta vara något annat... tänk lite istället för att bara skriva att dom ska dö mm mm. försök sätta er in i deras situation..
För övrigt är det ju så besynerligt att en så liten människa ska utsättas för detta och behöva lida av det resten av sitt liv...
[ Detta Inlägg ändrades av: BobboViking aka Fjoop den 2001-11-15 15:13 ]
May 29, 2001
outbildade, sammhälle...bullshit!! saken är att det spelar ingen roll vart vi kommer ifrån eller vilken bakgrund man har, vi är alla människor och inom oss så finns något medfött som förhindrar oss för att utföra så askyvärda dåd, även om jag skulle tro helt 100% att jag blev av med ett dödligt virus genom att våldta och märka för livet ett litet barn så skulle jag inte göra det, för jag kan/vill inte tillfoga någon annan så pass litet och oskyldigt sån skada, utan då skulle jag hellre dör..för jag e en människa!! anser att dom där personerna som utförde det inte är människor utan något helt annat och pga dom har kunnat ta steget å genomföra nå så pass vidrigt så har dom enligt mig förbrukat sin rätt som människa att leva och bör avlivas precis som man gör med en galen hund=Nackskott!!
July 21, 2001
On 2001-11-15 15:29, squarepusher wrote:
outbildade, sammhälle...bullshit!! saken är att det spelar ingen roll vart vi kommer ifrån eller vilken bakgrund man har, vi är alla människor och inom oss så finns något medfött som förhindrar oss för att utföra så askyvärda dåd, även om jag skulle tro helt 100% att jag blev av med ett dödligt virus genom att våldta och märka för livet ett litet barn så skulle jag inte göra det, för jag kan/vill inte tillfoga någon annan så pass litet och oskyldigt sån skada, utan då skulle jag hellre dör..för jag e en människa!! anser att dom där personerna som utförde det inte är människor utan något helt annat och pga dom har kunnat ta steget å genomföra nå så pass vidrigt så har dom enligt mig förbrukat sin rätt som människa att leva och bör avlivas precis som man gör med en galen hund=Nackskott!!
du kan aldrig säga vad som är rätt för den eller den personen! hade du haft mer erfarenhet hade du insett det, jag försöker inte klanka ner på dig men det är fakttam jag har också varit i din position och tyckt att det borde vara något medfött att man inte ska sätta sig t.ex. i en sådan position att man bestämmer vem som ska leva eller inte, men det kan jag berätta att det är det inte! man kan aldrig säga vad som är rätt för någon annan än dig själv! om du kommer från en bakgrund där du aldrig fått veta vad som är rätt eller fel cilket jag akan tänka mig är så i dertta fall, så är det omöjligt för DIG som utomstående sittandes i sverigge att säga att han/hon eller det ska torteras eller avlivas pga att han/hon den eller det har utfört en gärning som är bortom din vildaste fantasi, dom behöver hjälp och inte tortyr!
July 21, 2001
du kan aldrig säga vad som är rätt för den eller den personen! hade du haft mer erfarenhet hade du insett det, jag försöker inte klanka ner på dig men det är fakttam jag har också varit i din position och tyckt att det borde vara något medfött att man inte ska sätta sig t.ex. i en sådan position att man bestämmer vem som ska leva eller inte, men det kan jag berätta att det är det inte! man kan aldrig säga vad som är rätt för någon annan än dig själv! om du kommer från en bakgrund där du aldrig fått veta vad som är rätt eller fel cilket jag akan tänka mig är så i dertta fall, så är det omöjligt för DIG som utomstående sittandes i sverigge att säga att han/hon eller det ska torteras eller avlivas pga att han/hon den eller det har utfört en gärning som är bortom din vildaste fantasi, dom behöver hjälp och inte tortyr!
July 21, 2001
On 2001-11-15 15:31, Farenheit wrote:
För er som säger att det är samhällets fel osv..SYDAFRIKA lr vilket land det nu var, HAR LAGAR SOM UTRYCKLIGEN SÄGER ATT MAN INTE FÅR VÅLDTA OSV... Okunnighet MY ASS...
men tänk innan du skriver något som detta!!!
dom hade ju givetvis inte ens ställts inför rätta om det inte varit så!!!
[ Detta Inlägg ändrades av: BobboViking aka Fjoop den 2001-11-15 16:26 ]
May 29, 2001
On 2001-11-15 16:25, BobboViking aka Fjoop wrote:
outbildade, sammhälle...bullshit!! saken är att det spelar ingen roll vart vi kommer ifrån eller vilken bakgrund man har, vi är alla människor och inom oss så finns något medfött som förhindrar oss för att utföra så askyvärda dåd, även om jag skulle tro helt 100% att jag blev av med ett dödligt virus genom att våldta och märka för livet ett litet barn så skulle jag inte göra det, för jag kan/vill inte tillfoga någon annan så pass litet och oskyldigt sån skada, utan då skulle jag hellre dör..för jag e en människa!! anser att dom där personerna som utförde det inte är människor utan något helt annat och pga dom har kunnat ta steget å genomföra nå så pass vidrigt så har dom enligt mig förbrukat sin rätt som människa att leva och bör avlivas precis som man gör med en galen hund=Nackskott!!du kan aldrig säga vad som är rätt för den eller den personen! hade du haft mer erfarenhet hade du insett det, jag försöker inte klanka ner på dig men det är fakttam jag har också varit i din position och tyckt att det borde vara något medfött att man inte ska sätta sig t.ex. i en sådan position att man bestämmer vem som ska leva eller inte, men det kan jag berätta att det är det inte! man kan aldrig säga vad som är rätt för någon annan än dig själv! om du kommer från en bakgrund där du aldrig fått veta vad som är rätt eller fel cilket jag akan tänka mig är så i dertta fall, så är det omöjligt för DIG som utomstående sittandes i sverigge att säga att han/hon eller det ska torteras eller avlivas pga att han/hon den eller det har utfört en gärning som är bortom din vildaste fantasi, dom behöver hjälp och inte tortyr!
du kanske inte märker det, men du säger med andra ord att det är mänskligt att våldta en liten bebis, till och med djur skyddar små barn för att det ligger i deras natur, så jag anser att det är du som har fel med ditt resonemang pga just det. Sen kan man resonera om det är rätt för någon annan att avgöra om någon ska dö eller leva. Och så en kommentar om min så kallade avsaknad av erfarenhet, verkar veta mer om livet än va du nånsin kommer att göra om du inte växer upp å slutar va så naiv med dina vänster/trädkramar resonemang.
EDIT: gav igen pga, lite pers påhopps varning
[ Detta Inlägg ändrades av: squarepusher den 2001-11-15 16:51 ]
February 19, 2001
För er som säger att det är samhällets fel osv..SYDAFRIKA lr vilket land det nu var, HAR LAGAR SOM UTRYCKLIGEN SÄGER ATT MAN INTE FÅR VÅLDTA OSV... Okunnighet MY ASS...
On 2001-11-15 16:26, BobboViking aka Fjoop wrote:
men tänk innan du skriver något som detta!!!
dom hade ju givetvis inte ens ställts inför rätta om det inte varit så!!!
Jag menar att om nu dessa män kännt till lagarna/lagen så hade de inte våldtagit flickan...Därav är det inte samhällets fel, det är varje medborgares plikt att känna till lagarna. aka Samhällskunskap i 9an...
/| |`
[ Detta Inlägg ändrades av: Farenheit den 2001-11-15 16:46 ]
July 21, 2001
du kanske inte märker det, men du säger med andra ord att det är mänskligt att våldta en liten bebis, till och med djur skyddar små barn för att det ligger i deras natur, så jag anser att det är du som har fel med ditt resonemang pga just det. Sen kan man resonera om det är rätt för någon annan att avgöra om någon ska dö eller leva. Och så en kommentar om min så kallade avsaknad av erfarenhet, verkar veta mer om livet än va du nånsin kommer att göra om du inte växer upp å slutar va så naiv med dina vänster/trädkramar resonemang.
EDIT: gav igen pga, lite pers påhopps varning_________________
BOOYAKA BOOYAKA!!
Drumm&Bass for a f*cked up place.
WTC - I WILL NEVER FORGET OR FORGIVE![ Detta Inlägg ändrades av: squarepusher den 2001-11-15 16:51 ]
alltså, för det första är jag inte varken vänster eller trädkramare, jag är liberal men rätt högervriden i vissa situiationer hurvida min erfarenhet är det lite fel att säga att jag är naiv och inte vet nått mm mm då jag allt som oftast är med och diskuterar då LUF och MUF har möten/diskussioner.
så till saken:
man kan inte jämföra djur och människor och definitift inte ett djurs modersinstinkter med en sjuk människas normer. hävdar fortfarande inte att man kan avgöra vad som är rätt eller fle för någon anann än sig själv
July 21, 2001
Jag menar att om nu dessa män kännt till lagarna/lagen så hade de inte våldtagit flickan...Därav är det inte samhällets fel, det är varje medborgares plikt att känna till lagarna. aka Samhällskunskap i 9an...
/| |`[ Detta Inlägg ändrades av: Farenheit den 2001-11-15 16:46 ]
ja men om du från födsel bara fått arbeta och aldrig fått en uppfostran är det rätt svårt att kunna informera sig själv om ett lands regler,
December 23, 2000
On 2001-11-15 10:39, Devlin wrote:
Tortyr, dödsstraff , *suck* vem är ni att dömma andra människor ?De har fått reda på av andra att det var rätt att ha sex med bebisen för att de skulle bli av med aids eller ngt liknande.
Det är juh människan bakom dem som man vill komma åt.Om din mamma skulle lura dig när du är 10 år till att slå en hund så är det din mamma vi ska straffa och inte dig.
Vi kan jämnföra en hel del människor i afrika med 10 åringar. De har ungefär lika mkt utbildning och vet lika mkt om kroppen och dess funktioner.
Så ta och sluta med ert j**la döda,kastrera,tortera skit använd den lilla hjärnan ni är födda med.
Hmm...du blev våldtagen av några män när du var 12 månader!
men det kommer inte du ihåg!
Sluta snacka skit!
Att våldta en bebis är ingenting som man formas till att göra...det är deras egna sjuka tankar som gått så långt att de gör det sjukaste som finns!!!
October 17, 2001
För er som säger att det är samhällets fel osv..
SYDAFRIKA lr vilket land det nu var, HAR LAGAR SOM UTRYCKLIGEN SÄGER ATT MAN INTE FÅR VÅLDTA OSV... Okunnighet MY ASS...
Sverige har en klar och tydlig lag som säger att man inte får köra för fort.
Trots detta så har alla i hela sverige som någonsin haft körkort kört för fort.
(vad detta betyder är: man formas av samhället)
October 17, 2001
Det verkar som att du inte gått gymnasiet överhuvudtaget (jag menar inte detta för att var elak, men men) både i samhällskunskap, psykologi och biologi så studerar man grundläggande mänsklig psykologi.
Fakta 1:
Människan har INGA medfödda beteenden.
Fakta 2: Människan brukar liknas vid en tom bok vid sin födsel. Det är helt och hållet författaren som avgör hur boken ska bli.
Det är bara lågt och okunnigt att skylla ifrån sig på den individ som utfört detta.
Det kan kännas jävligt avlägset att du och jag har något att göra med denna persson i afrika, men alla människor på hela jorden är vårt ansvar och det är vi som ska ta hand om dem.
Både de som mördar och mördas.
I ett perfekt samhälle så finns det ingen som våldtar / mördar / stjäl.
ALLT beror på samhället!!!
INGEN(!!!) människa föds ond eller med onda "instinkter" eller liknande.
Men innan vi har nått det perfekta samhället (med samhälle menar jag HELA vår jord), så får vi försöka hjälpas åt och rätta till de brister vi har.
Detta gör man inte genom att döda bristerna och blunda, för då kommer liknande människor återigen att komma fram och våldta en ny bebis.
October 17, 2001
du kanske inte märker det, men du säger med andra ord att det är mänskligt att våldta en liten bebis, Och så en kommentar om min så kallade avsaknad av erfarenhet, verkar veta mer om livet än va du nånsin kommer att göra om du inte växer upp å slutar va så naiv med dina vänster/trädkramar resonemang.
Det han gör (som jag stödjer) är att han försöker förklara (inte att det är mänskligt) att en annan människa har våldtagit en bebis.
Detta gör han inte "av instikt" eller bara för att han hittat på det.
Han gör det pga av att samhället har misslyckats med att fostra honom till en "normal" människa.
Det ska vi tillsammans ta ansvar för och försöka rätta till.
Inte gömma, spotta på och säga "det har vi inte alls med att göra".
Det är allas vårt gemensamma ansvar!
October 17, 2001
ok, alla ska känna till lagen.
Jag är alldeles övertygad att bägge dina föräldrar (eller du) är fullt medveten om att man inte får köra för fort.
Jag är även fullt övertygad om att de (och du, om du nu har kk) gör det.
Jag är dessutom minst lika övertygad om att du hittar en lös 500:ing på marken så tar du den och stoppar i fickan trots att lagen säger att du ska lämna den till polisen.
Aka: En förklaring till att du är formad av samhället.
Du har inte "drömt" eller liknande att du ska göra förfort.
Du gör bara som du blivit "lärd" eller som du hört / sett att någon annan gör.
ALLT man gör kommer från andra.
ALLA är en del av samhället.
Slutsats: man formas av samhället.
October 17, 2001
Hmm...du blev våldtagen av några män när du var 12 månader!
men det kommer inte du ihåg!
Sluta snacka skit!
Att våldta en bebis är ingenting som man formas till att göra...det är deras egna sjuka tankar som gått så långt att de gör det sjukaste som finns!!!
Kära axzell.
Du kunde inte ha mer fel (ärlig talat).
Ditt inlägg bevisar bara att du är okunnig och skriver precis det som ploppar upp i ditt huvud.
Studera lite samhällskunskap (man börjar snoka lite på det i samhälle C, men annars är det universitet som gäller) och lite humanpsykologi så ska du få se vad jag menar.
Återkom när du vet vad du talar om.
October 17, 2001
On 2001-11-15 18:19, psycho wrote:
BobboViking aka Fjoop & interfactLike ya...
Bra att ni orkar förklara...bra sagt också...båda 2
tack för berömmet!
men du ska veta att det tär på krafterna att hela tiden snacka mot svenssons vanliga åsikter (som i regel är formade av något som man brukar kalla "hyfs" och även till stor del av media).
tyvärr...
det är en fight mot det oändliga... 🙁
February 19, 2001
BobboViking aka Fjoop: De där idioterna var ganska gammla.. sen tror ja nog att de inte var så pass okunniga...
" födsel bara fått arbeta och aldrig fått en uppfostran "
Det där vet vi ingenting om, och därför kan varken du lr jag kommentera om saken.
interfact: Jag jämnför inte att köra för fort med att våldta. Det är 2 helt skillda saker, dock så förstår jag vad du menar.. men att våldta är fel hur du än ser på saken. Samhället påverkar människan ja, jag har inte hävdat annorlunda. Men det är dock så att det är LAGEN som styr samhället och den enskillda människan. Lagen står över allt annat som finns. Lagen säger att man inte får våldföra sig på någon annan. Hur man än sen vrider o vänder på orden bryr jag mig inte om. Småsaker som att köra för fort och att hitta 500 lappar på gatan kan man tyvärr inte göra något åt förän samhället vill det... Tekniken finns men ingen vill bli kontrollerad 24/7...Det är så det är.
February 19, 2001
On 2001-11-15 18:22, interfact wrote:
tack för berömmet!men du ska veta att det tär på krafterna att hela tiden snacka mot svenssons vanliga åsikter (som i regel är formade av något som man brukar kalla "hyfs" och även till stor del av media).
tyvärr...
det är en fight mot det oändliga... 🙁
back @ ya...
2 Guest(s)