Dokumentär - 2:an|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dokumentär - 2:an
GolZa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 14, 2004 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena!

Går en dokumentär nu på 2:an där man granskat http://www.snyggast.com samt grävt djupare i hur denna "verksamhet" fungerar och hur bilderna kommer ut på internet.

Satt och funderade på om man borde skärpa lagstiftningen, men jag kom på att många bilderna sprids tack vare att vissa tjejer exempelvis använder DC och delar ut hela C:, och då är ju allt kört....
Kan vara gamla ex som killar vill hämnas på osv osv.
Därför är det svårt att straffa folk för detta.

Vad tycker ni? Tycker ni man ska ha långa fängelsestraff, böter eller kanske inget straff alls?

Själv vet jag inte, så jag hade lust att starta en diskussion för att se vad ni tycker!

*EDIT*
Förutsätter att alla vet vilket ämne det handlar om!

don
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1027
596725
April 14, 2004 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag sitter o kollar på den nu.
Jag återkommer när den är slut =)

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
596728
April 14, 2004 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan skulle velat se från början :/
Får väll ta det på söndag när de kommer igen.

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
596729
April 14, 2004 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja är man dum att dela ut filerna på DC ska man inte klaga på att bilderna sprids så klart men om någon sen postar dem på forum eller websidor som snyggast.se så är det ju helt fel. Då borde det väl vara något straff antar jag.
Att tjejerna sen skyller på att de var unga o dumma då korten togs och att de blev "utnyttjade" av sina killar, ja det säger ju sig självt hur mycket som finns i de tjejernas skallar 😀

Men om de postar bilderna själva ska det ju inte vara några problem så länge de inte är under 15 år. Åldersgränsen är nu 18 vid sexbilder (och då räknas inte normala poseringsbilder in) och det är bara bra tycker jag.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

*Dozer*
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
596732
April 14, 2004 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe.. Så sant så sant..

don
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1027
596739
April 14, 2004 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe...testade att gå in på http://www.snyggast.com nu.
Är det bara jag lr är sidan överbelastad? Undrar vad kan bero på 🙄

GolZa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
596740
April 14, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp, håller med där jag också.
Tycker det är lite kul när flickor skyller på ivriga användare på DC eller KaZaa....

Om en brud lägger upp mer och mer utmanande bilder på snyggast, på grund av att hon får mer och mer uppmärksamhet så får hon fanimej skylla sig själv men gillar ändå inte att killar sitter och hetsar som gamar... =

*Nu tog den slut*

Skriv skriv skriv skriv laugh

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
596751
April 14, 2004 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

DoN wrote: hehe...testade att gå in på http://www.snyggast.com nu.
Är det bara jag lr är sidan överbelastad? Undrar vad kan bero på 🙄

haha ja det blev bara ännu värre av det där programmet.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
596752
April 14, 2004 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, sidan verkar vara ganska belastad eller är den nere av nån annan anledning 🙂

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
596761
April 14, 2004 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: Hehe, sidan verkar vara ganska belastad eller är den nere av nån annan anledning 🙂

Sådana sidor brukar alltid bli överbelastade efter sådana dokumentärer...

Efter datorspelsdokumentären på tv4 skjöt försäljningen av Postal 2 i höjden 😉

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
596768
April 14, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Påminner om när det var dokumentär på 3an om hur hemsk porr de visade på tv1000/canal+

Har aldrig varit så många beställningar på de kanalerna som veckorna efter det.

Hoppas att reportern/journalisten är nöjd nu när varenda gubbsjuk jävel där ute kommer att drägla över gratis/laglig barnporr.

Pojo
Member
Medlem
596783
April 14, 2004 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det småroliga i dokumentären var när de skrev http://www.snyggast.*halvtaskigcensur*mansågändåattdetstod"se"därunder.
Vet inte om de försökte dölja nåt.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
596787
April 14, 2004 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

De sa att dokumentären skulle komma på Rapport tidigare ikväll och då sa de hela adressen, http://www.snyggast.com 🙄

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
596792
April 14, 2004 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Bah, "Hårdporr i Barnkammaren"... Jippie era jävla nedvärderande kärringar.

Kan inte vuxna sluta se tonåringar som nått de måste styra?

Har dina föräldrar någon aning om att du ligger och glor på porr och runkar på nätterna (Vilket jag vet att nästan alla av er gör)? Har dina föräldrar någonsomhelst aning om vad du gör när de inte ser på? Inget man inte vill att de ska veta om får de heller inte veta om i första taget.

Min morsa ser fortfarande på mig som den jag var vid 10 års ålder, hon skulle aldrig kunna drömma om de saker jag gör/ser på då hon inte ser.
Det är störande så inihelvete, men jag vill inte ha diskussionerna sanningen skulle medföra, de skulle vara alldeles för utdragna och störande då man inte kan övertyga henne om nått, eftersom som hon tror så är det, och det kan ingen ändra på.

Föräldrar (mammor) får automatiskt panik då de får veta att deras barn gör något de inte vetat om förut, eller bara har misstanken om det. De glömmer av sin egen barndom i ett nafs då det gäller deras egna barn. De tänker fan inte långt.
Barns privatliv ska inte störas. Denna dokumentär kommer att skapa så mycket problem då alla föräldrar (mammor) ska försöka få rätt på allt deras barn gör på internet.

Nästa generation föräldrar (vi) kommer att VETA vad våra barn gör på internet, och vi kommer inte att bry oss, för vi gjorde exakt samma sak utan att ta skada.

Lägger tjejerna upp bilder på sig själva får de också skylla sig själva om det blir några komplikationer, än mer om de inte vet bättre än att dela ut C: i DC.

Alla ni, snälla komihåg hur ni sälva var som tonåringar då ni har barn i den åldern.

Pojo
Member
Medlem
596794
April 14, 2004 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man inte vill va snyggast kan man ju va vackrast.

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
596880
April 14, 2004 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Fan skulle velat se från början :/
Får väll ta det på söndag när de kommer igen.

Vilken tid kommer den?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
596884
April 14, 2004 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Bah, "Hårdporr i Barnkammaren"... Jippie era j**la nedvärderande kärringar.

Kan inte vuxna sluta se tonåringar som nått de måste styra?

Har dina föräldrar någon aning om att du ligger och glor på porr och runkar på nätterna (Vilket jag vet att nästan alla av er gör)? Har dina föräldrar någonsomhelst aning om vad du gör när de inte ser på? Inget man inte vill att de ska veta om får de heller inte veta om i första taget.

Min morsa ser fortfarande på mig som den jag var vid 10 års ålder, hon skulle aldrig kunna drömma om de saker jag gör/ser på då hon inte ser.
Det är störande så inihelvete, men jag vill inte ha diskussionerna sanningen skulle medföra, de skulle vara alldeles för utdragna och störande då man inte kan övertyga henne om nått, eftersom som hon tror så är det, och det kan ingen ändra på.

Föräldrar (mammor) får automatiskt panik då de får veta att deras barn gör något de inte vetat om förut, eller bara har misstanken om det. De glömmer av sin egen barndom i ett nafs då det gäller deras egna barn. De tänker fan inte långt.
Barns privatliv ska inte störas. Denna dokumentär kommer att skapa så mycket problem då alla föräldrar (mammor) ska försöka få rätt på allt deras barn gör på internet.

Nästa generation föräldrar (vi) kommer att VETA vad våra barn gör på internet, och vi kommer inte att bry oss, för vi gjorde exakt samma sak utan att ta skada.

Lägger tjejerna upp bilder på sig själva får de också skylla sig själva om det blir några komplikationer, än mer om de inte vet bättre än att dela ut C: i DC.

Alla ni, snälla komihåg hur ni sälva var som tonåringar då ni har barn i den åldern.

jag tror att du är lite väl snabb i ditt inlägg här. för det första är inte alla mammor som din mamma, eller de andra mammor du känner.

för det andra, vi kanske vet vad de gör på internet, precis som dina föräldrar vet vad du gör om du är på en fotbollsplan.
vi kommer däremot inte ha någon koll på vad de sysslar med på den där nya uppfinningen som vi inte ens förstår.

min mamma har berättat för mig om hur hon svor på att alltid låta sina barn äta så mycket godis de ville, bara för att hon var arg för att hon inte fick äta godis.
vi kommer definitivt bry oss om vad våra barn gör, annars vore vi inga bra föräldrar.

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
596887
April 14, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Tur att min morsa inte kollar på sån smörja... Dokumentären alltså.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
596893
April 14, 2004 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Min morsa kollade nog allt på den dokumentären... men hon bryr sig inte, hon vet så gott som vad jag håller på med nere på mitt rum när inte hon är närvarande 8) 1. spelar spel 2. surfar på internet (t.ex. NH) 3. runkar när jag känner för det :P.

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
596896
April 14, 2004 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att de är bra att problemet uppmärksammas. Tror ärligt talat att de flesta här inne kommer få en liten annan synvinkel på detta när ni själva blir föräldrar. De är faktiskt en förälders ansvar att skydda sitt barn och informera om riskerna med internet. Främst gäller detta föräldrar till flickor.

Genom den här typen av program (som jag missade) belyser man problem som tyvärr en del är helt ovetande om.

Jag menar inte att ungdomar ej ska ha en rätt till ett eget liv. Vad jag vill påpeka är vikten utav kunskap. Kunskap om risker, tekniken och även att man kan föra en sund dialog med sitt/sina barn kring detta.

Självklart ska unga människor få bejaka sin sexualitet, men inte till vilket pris som helst.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 106
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL