January 17, 2002
Öwall wrote: [quote=CoLiC]Bah, "Hårdporr i Barnkammaren"... Jippie era j**la nedvärderande kärringar.
Kan inte vuxna sluta se tonåringar som nått de måste styra?
Har dina föräldrar någon aning om att du ligger och glor på porr och runkar på nätterna (Vilket jag vet att nästan alla av er gör)? Har dina föräldrar någonsomhelst aning om vad du gör när de inte ser på? Inget man inte vill att de ska veta om får de heller inte veta om i första taget.
Min morsa ser fortfarande på mig som den jag var vid 10 års ålder, hon skulle aldrig kunna drömma om de saker jag gör/ser på då hon inte ser.
Det är störande så inihelvete, men jag vill inte ha diskussionerna sanningen skulle medföra, de skulle vara alldeles för utdragna och störande då man inte kan övertyga henne om nått, eftersom som hon tror så är det, och det kan ingen ändra på.Föräldrar (mammor) får automatiskt panik då de får veta att deras barn gör något de inte vetat om förut, eller bara har misstanken om det. De glömmer av sin egen barndom i ett nafs då det gäller deras egna barn. De tänker fan inte långt.
Barns privatliv ska inte störas. Denna dokumentär kommer att skapa så mycket problem då alla föräldrar (mammor) ska försöka få rätt på allt deras barn gör på internet.Nästa generation föräldrar (vi) kommer att VETA vad våra barn gör på internet, och vi kommer inte att bry oss, för vi gjorde exakt samma sak utan att ta skada.
Lägger tjejerna upp bilder på sig själva får de också skylla sig själva om det blir några komplikationer, än mer om de inte vet bättre än att dela ut C: i DC.
Alla ni, snälla komihåg hur ni sälva var som tonåringar då ni har barn i den åldern.
jag tror att du är lite väl snabb i ditt inlägg här. för det första är inte alla mammor som din mamma, eller de andra mammor du känner.
för det andra, vi kanske vet vad de gör på internet, precis som dina föräldrar vet vad du gör om du är på en fotbollsplan.
vi kommer däremot inte ha någon koll på vad de sysslar med på den där nya uppfinningen som vi inte ens förstår.
min mamma har berättat för mig om hur hon svor på att alltid låta sina barn äta så mycket godis de ville, bara för att hon var arg för att hon inte fick äta godis.
vi kommer definitivt bry oss om vad våra barn gör, annars vore vi inga bra föräldrar.
Nåja, våran generation kommer nog alltid att ha koll på framtidens uppfinningar och vad man kan göra med dem.
Jag menade inte att vi inte skulle bry oss om våra barns förehavanden helt och hållet, bara vad de pysslar med på internet. Och skulle vi vilja veta så är det ju enkelt att ta reda på.
Jag sa inte heller att alla mammor var lika blåögd som min, min är ett praktexempel på blåögda människor.
January 23, 2002
ManicBlue wrote: Tycker att de är bra att problemet uppmärksammas. Tror ärligt talat att de flesta här inne kommer få en liten annan synvinkel på detta när ni själva blir föräldrar. De är faktiskt en förälders ansvar att skydda sitt barn och informera om riskerna med internet. Främst gäller detta föräldrar till flickor.
Genom den här typen av program (som jag missade) belyser man problem som tyvärr en del är helt ovetande om.
Jag menar inte att ungdomar ej ska ha en rätt till ett eget liv. Vad jag vill påpeka är vikten utav kunskap. Kunskap om risker, tekniken och även att man kan föra en sund dialog med sitt/sina barn kring detta.
Självklart ska unga människor få bejaka sin sexualitet, men inte till vilket pris som helst.
Bra skrivet ManicBlue.
Nu säger jag inte att jag inte uppskattar att vila ögonen på en snygg tjej men om de själva, eller någon annan för den delen, säljer bilder på sina kroppar när de inte är äldre än 16 år för att få pengar så är det fel, om inte annat har tjejerna som gör det i tidig ålder lite fel syn på sin sexualitet enligt mig. Likaså de killar som säljer bilder på tjejer i den åldern.
Det är ju också skillnad på bilder och bilder, jag vill påstå att en bild på en 20-25-årig tjej iklädd bikini i t.ex. tidningar som Moore och Café eller för den delen på seriösa Internetsidor inte är samma sak som en privat toplessbild på 16-20-årig tjej på snyggast.com som kanske inte ens är upplagd av personen på bilden.
Ett exempel på en väldigt felaktig bild är en som jag snubblade över en gång när jag var på LAN, en tjej i 16-års åldern som hade druckit lite mycket på en fest och "somnat", vad gör då hennes kompisar, såväl killar som tjejer, jo de knäpper upp hennes blus och blottar hennes bröst, tar kort på henne och sprider, kanske inte medvetet, sen ut dem på Internet.
Hur fel är inte det?
Ni killar som sitter här inne och tycker såna bilder är kul eller snygga, tänk efter lite!
Vad hade ni tyckt om ni på en fest i 16-års ålder hade däckat och någon tagit av dig dina byxor för att sedan plåta din pitt och lägga ut på Internet? 😕
Nä, det finns gränser! [-X
January 12, 2004
CoLiC wrote: Bah, "Hårdporr i Barnkammaren"... Jippie era j**la nedvärderande kärringar.
Kan inte vuxna sluta se tonåringar som nått de måste styra?
Har dina föräldrar någon aning om att du ligger och glor på porr och runkar på nätterna (Vilket jag vet att nästan alla av er gör)? Har dina föräldrar någonsomhelst aning om vad du gör när de inte ser på? Inget man inte vill att de ska veta om får de heller inte veta om i första taget.
Min morsa ser fortfarande på mig som den jag var vid 10 års ålder, hon skulle aldrig kunna drömma om de saker jag gör/ser på då hon inte ser.
Det är störande så inihelvete, men jag vill inte ha diskussionerna sanningen skulle medföra, de skulle vara alldeles för utdragna och störande då man inte kan övertyga henne om nått, eftersom som hon tror så är det, och det kan ingen ändra på.Föräldrar (mammor) får automatiskt panik då de får veta att deras barn gör något de inte vetat om förut, eller bara har misstanken om det. De glömmer av sin egen barndom i ett nafs då det gäller deras egna barn. De tänker fan inte långt.
Barns privatliv ska inte störas. Denna dokumentär kommer att skapa så mycket problem då alla föräldrar (mammor) ska försöka få rätt på allt deras barn gör på internet.Nästa generation föräldrar (vi) kommer att VETA vad våra barn gör på internet, och vi kommer inte att bry oss, för vi gjorde exakt samma sak utan att ta skada.
Lägger tjejerna upp bilder på sig själva får de också skylla sig själva om det blir några komplikationer, än mer om de inte vet bättre än att dela ut C: i DC.
Alla ni, snälla komihåg hur ni sälva var som tonåringar då ni har barn i den åldern.
Det märks på ditt inlägg att du talar utan erfarenhet...
Föräldrar ska styra sina barn, även om dom är tonåringar...
Det kanske finns en orsak till att dom ibland glömmer bort att dom själva varit unga, har du tänkt på det?
Dom kanske vill hjälpa sina barn att undvika dom misstag dom själva gjorde...
Är det sedan fel av en förälder att deras barn ska ha det bra?
Att dom ska få normala värderingar?
Är det fel att skydda barnen från sådant dom inte klarar av eller kan förstå?
Det finns allt förmånga barn och ungdommar som inte har föräldrar som inte bryr sig och far illa.
Förhoppningsvis så blir du klokare och visare ju äldre du blir...
Det är aldrig fel att lägga sig i och bry sig om sina barn och deras liv...
(Förutsatt man inte gör det för att skada dom vill säga)
Sen att du skriver att tjejerna får skylla sig själva...
Jag hoppas innerligt att du inte menar allvar med det...
May 17, 2002
Dehman wrote: [quote=BarateaU]Fan skulle velat se från början :/
Får väll ta det på söndag när de kommer igen.
Vilken tid går reprisen?
http://www.tv.nu kolla där
3 Guest(s)