Dokumentären om Spelberonde på Svt1|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dokumentären om Spelberonde på Svt1
ando
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
sp_UserOfflineSmall Offline
359953
June 27, 2003 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

dest wrote: men jag har märkt en grej...nu för några dagar sedan när det var avbrott på Telias ADSL etc, så märkte jag hur j*vla hjälplös man är utan internet... iallafall jag. Kunde inte göra ett skit... kom på en massa grejor att göra, men kom efter hand på att allting var förknippat med internet. Helsjukt!

Jag tänkte på det också, vad tråkig datorn blev när man inte hade internet, kunnde inte spela cs (inga botar hemladdade) sen var jag trött på dom spelen jag hade, sen hittade jag soldat på en cd. Så spelade jag det i någon timme. Man var helt handikappad :cy:

Triple X
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
359958
June 27, 2003 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Vissa kanske känner sig hemma i denna låt: Bad Religion - I Love My Computer.

Triple X
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
359959
June 27, 2003 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Va bara tvungen.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
359963
June 27, 2003 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕

Jag hörde på radio för några månader sedan att datorsittande inte alls försämrade synen, men jag kan ha hört fel.

jag tycker att jag har blivit mer närsynt på sistonde iaf, och över hela planeten så behöver folk glasögon i större utsträckning, måste ju finnas någon anledning.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
359974
June 27, 2003 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=ViU][quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕

Jag hörde på radio för några månader sedan att datorsittande inte alls försämrade synen, men jag kan ha hört fel.

jag tycker att jag har blivit mer närsynt på sistonde iaf, och över hela planeten så behöver folk glasögon i större utsträckning, måste ju finnas någon anledning.

All tid framför datorn är en bidragande orsak men människans svaghet som djur är den stora boven i dramat. Många smartare djur såsom råttan väljer bort defekta individer med sjukdomar/skavanker mm. men människan har så fina humanitära känslor och vill gärna uppmuntra de svaga att föröka sig och föda ännu mer missanpassade människor som behöver hjälp för att klara sig.
Jag skyller min närsynhet på mina gener.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
359985
June 27, 2003 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=Mind][quote=ViU][quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕

All tid framför datorn är en bidragande orsak men människans svaghet som djur är den stora boven i dramat. Många smartare djur såsom råttan väljer bort defekta individer med sjukdomar/skavanker mm. men människan har så fina humanitära känslor och vill gärna uppmuntra de svaga att föröka sig och föda ännu mer missanpassade människor som behöver hjälp för att klara sig.

Hur känns det att vara en svag individ då?

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
360011
June 27, 2003 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

hahaha!
själv e jag långsynt de e coolare...

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
360028
June 27, 2003 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Xuestor wrote: [quote=Pim_][quote=Mind][quote=ViU][quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕

Hur känns det att vara en svag individ då?

Det känns förjävligt att behöva byta linser 1gång/månad men jag överlever och jag gör mitt bästa för att förakta alla fåntrattar inkl. dig.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
360202
June 27, 2003 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=Mind][quote=ViU][quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕

jep, you i like, mäniskan är en klen varelse.
precis som du säjer, hadde "defekta" mäniskor dött hadde vi varit mkt bättre.
hittler hadde förmodligen en sådan vission. men nu går det ju att fixa med genteknik endå.

för att inte komma av tråden för mkt kan jag tilläga att en snubbe jag känner kände en snubbe som var Totalt beroende av Quake 2. fick han inte spela det mitt i natten med hög ljudvolym så lappade han till sin morsa. sen kom soc o plockade honom.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 485
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL