January 6, 2003
dest wrote: men jag har märkt en grej...nu för några dagar sedan när det var avbrott på Telias ADSL etc, så märkte jag hur j*vla hjälplös man är utan internet... iallafall jag. Kunde inte göra ett skit... kom på en massa grejor att göra, men kom efter hand på att allting var förknippat med internet. Helsjukt!
Jag tänkte på det också, vad tråkig datorn blev när man inte hade internet, kunnde inte spela cs (inga botar hemladdade) sen var jag trött på dom spelen jag hade, sen hittade jag soldat på en cd. Så spelade jag det i någon timme. Man var helt handikappad :cy:
June 28, 2001
ViU wrote: [quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕
Jag hörde på radio för några månader sedan att datorsittande inte alls försämrade synen, men jag kan ha hört fel.
jag tycker att jag har blivit mer närsynt på sistonde iaf, och över hela planeten så behöver folk glasögon i större utsträckning, måste ju finnas någon anledning.
March 20, 2003
Mind wrote: [quote=ViU][quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕
Jag hörde på radio för några månader sedan att datorsittande inte alls försämrade synen, men jag kan ha hört fel.
jag tycker att jag har blivit mer närsynt på sistonde iaf, och över hela planeten så behöver folk glasögon i större utsträckning, måste ju finnas någon anledning.
All tid framför datorn är en bidragande orsak men människans svaghet som djur är den stora boven i dramat. Många smartare djur såsom råttan väljer bort defekta individer med sjukdomar/skavanker mm. men människan har så fina humanitära känslor och vill gärna uppmuntra de svaga att föröka sig och föda ännu mer missanpassade människor som behöver hjälp för att klara sig.
Jag skyller min närsynhet på mina gener.
November 9, 2002
Pim_ wrote: [quote=Mind][quote=ViU][quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕
All tid framför datorn är en bidragande orsak men människans svaghet som djur är den stora boven i dramat. Många smartare djur såsom råttan väljer bort defekta individer med sjukdomar/skavanker mm. men människan har så fina humanitära känslor och vill gärna uppmuntra de svaga att föröka sig och föda ännu mer missanpassade människor som behöver hjälp för att klara sig.
Hur känns det att vara en svag individ då?
March 20, 2003
Xuestor wrote: [quote=Pim_][quote=Mind][quote=ViU][quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕
Hur känns det att vara en svag individ då?
Det känns förjävligt att behöva byta linser 1gång/månad men jag överlever och jag gör mitt bästa för att förakta alla fåntrattar inkl. dig.
June 28, 2001
Pim_ wrote: [quote=Mind][quote=ViU][quote=Callister]En nackdelen med datorn för mig är att jag inte är ute så ofta och min syn som försämrats. 😕
jep, you i like, mäniskan är en klen varelse.
precis som du säjer, hadde "defekta" mäniskor dött hadde vi varit mkt bättre.
hittler hadde förmodligen en sådan vission. men nu går det ju att fixa med genteknik endå.
för att inte komma av tråden för mkt kan jag tilläga att en snubbe jag känner kände en snubbe som var Totalt beroende av Quake 2. fick han inte spela det mitt i natten med hög ljudvolym så lappade han till sin morsa. sen kom soc o plockade honom.
2 Guest(s)