March 11, 2003
BelGarath wrote: Kollar ni?
ush ush fattar inte hur man kan äta så man blir så överviktig....
man måste ju röra på sig o inte bara sitta o vräka i sig mat o dega i soffan....
Såg inte programet, men jag vet hur jäkla fördomsfulla folk kan vara angående övervikt. Varför tror folk att man är lat och sitter och trycker i sig chips hela dagarna, bara för att man är tjock. Det är inte så jävla enkelt.
June 28, 2001
mkt bra motivation det där programet, har gort uppimot 100 armhävningar sen det börja för 40 min sedan, + jag har en lätt feber så mena att jag är sleten nu.
hey, just nu är ..nej var det om bruden som dom knippsade av magsäcken på, såg ni storleken på den ? fick knappt plats en tennisboll där.
June 23, 2002
BelGarath wrote: Kollar ni?
ush ush fattar inte hur man kan äta så man blir så överviktig....
man måste ju röra på sig o inte bara sitta o vräka i sig mat o dega i soffan....
Lättare för vissa att gå upp än andra. Vissa kan äta hur mycket som helst och vad som helst nästan utan att gå upp som vissa andra. Sen så när man väl börjat äta och så tror jag det är svårt och sluta och kanske svårt att börja motinera. Eller så försöker de men har svårt att gå ner. 😕
June 3, 2001
Vad jag inte förstår är varför dom inte äter mindre när dom märker att det börjar gå åt skogen.
Det är ju som att klocka proppen till max och sen fortsätta trotts att det inte går.
Jag kämpar för att gå upp ett par kilo, är 22 år, 176 cm lång och väger 59kg.
EN gång har jag varigt över 60kg.
Vägde 61 när jag kom hem från ät-så-mycket-du-orkar för 99:- på en Kinaresturang här i Uppsala.
September 4, 2002
Gueno wrote: Vad jag inte förstår är varför dom inte äter mindre när dom märker att det börjar gå åt skogen.
Det är ju som att klocka proppen till max och sen fortsätta trotts att det inte går.Jag kämpar för att gå upp ett par kilo, är 22 år, 176 cm lång och väger 59kg.
Vägde 61 när jag kom hem från ät-så-mycket-du-orkar för 99:- på en Kinaresturang här i Uppsala.
Varför inte spendera en heldag på McDonalds och den lokala godisaffären?
March 11, 2003
Gueno wrote: Vad jag inte förstår är varför dom inte äter mindre när dom märker att det börjar gå åt skogen.
Det är ju som att klocka proppen till max och sen fortsätta trotts att det inte går.Jag kämpar för att gå upp ett par kilo, är 22 år, 176 cm lång och väger 59kg.
Du förstår det inte för du har aldrig haft det problemet. Visst, du kanske ligger under "normal"vikten, men i dagens samhälle är det OK. De flesta som dras med övervikt har gjort det hela livet. Kanske inte så mycket i början, men det blir mer. Att sedan bli kallad fet och ful hjälper inte så jättemycket för att stärka självförtroendet och motivationen. Då är det jävligt svårt att gå ner i vikt. Man vill kanske, men man orkar inte ta tag i det. Testa själv att äta hälften av vad du brukar i en vecka. Man klättrar på väggarna till slut.
June 23, 2002
denstore wrote: [quote=Gueno]Vad jag inte förstår är varför dom inte äter mindre när dom märker att det börjar gå åt skogen.
Du förstår det inte för du har aldrig haft det problemet. Visst, du kanske ligger under "normal"vikten, men i dagens samhälle är det OK. De flesta som dras med övervikt har gjort det hela livet. Kanske inte så mycket i början, men det blir mer. Att sedan bli kallad fet och ful hjälper inte så jättemycket för att stärka självförtroendet och motivationen. Då är det jävligt svårt att gå ner i vikt. Man vill kanske, men man orkar inte ta tag i det. Testa själv att äta hälften av vad du brukar i en vecka. Man klättrar på väggarna till slut.
Kunde inte sagt det bättre själv ;).
July 8, 2001
jag såg inte dokumentären men såg lite på reklamen för den, där sa någon (liknade en läkare) att om man är 16 år och fet så kommer man även vara fet när man är 40 år. det fattar inte jag, jag har goda exempel på polare och annat folk som är över 16 år och lyckats gå ner i vikt från att varit överviktiga. att säga så verkar bara ge ungdomarna dåligt hopp om förbättring.
som sagt såg jag inte dokumentären i sin helhet så jag kanske fick en sne bild av vad han sa men iaf..
March 11, 2003
BelGarath wrote: har jag normalvikt 60kg 180cm lång?
Räknar man på ditt BMI, så hamnar du runt 18-19. Mellan 20 och 25 anses som normalt. Du är nog en aning small, men inte så att du behöver oroa dig. Jag väger ungefär 90 pannor, och är 184, vilket ger mig ett BMI på ungefär 27. Övervikten börjar vid 25. Jag ligger i riskzonen. Gissa då hur jag låg till när jag vägde 130....
1 Guest(s)