June 17, 2002
kimpan87 wrote:
MULLVADEN
Allt som sÀgs pÄ SkÄnska...
Förövrigt.. typ hela svenska sprÄket... Texas eller Aussie Engelska e mycket snyggare...
va e det för fel pÄ skÄnska.. det e mer orginal i det Àn i stockholmska.. iallafall min skÄnska
SkÄnska lÄter fan som danska... sÄ jÀvla skabbigt Àckligt skabbigt fult sÄ man inte vill höra det lÀngre... NÀ, norrlÀndska eller rikssvenska ska det vara...=)
February 10, 2004
dÀr va nÄn som tyckte det va bra.... du sej inte att skÄnska lÄter som danska.. jag förstÄr Ä kan snacka hyfsad danska, men det bror pÄ att jag har slÀkt dÀr. det e inte mÄnga som skÄningar i min Älder (15-18) som fattar danska du... sÄ sej inte sÄ... norrlÀndska gÄr an.. men fyfan te riksvenska... man ska vÀrna om var man kommer ifrÄn...
June 6, 2002
Rune wrote: [quote=Tyzon]Alla ord som uttrycks med Avesta dialekt đ
Och va har du emot Avesta dÄ?
Ett ord som jag tycker Àr fult stÀmpning.
Hehe.. jag refererade lite till Robert Gustavssons imitation utav Tony Rickardsson och jag tror inte att du sjÀlv tycker att orden faller sig sköna i hans mun, eller? Men vÀldigt roligt ÀndÄ.....
Inget illa ment alltsĂ„ đ
April 11, 2003
Tyzon wrote: [quote=Rune][quote=Tyzon]Alla ord som uttrycks med Avesta dialekt đ
Och va har du emot Avesta dÄ?
Ett ord som jag tycker Àr fult stÀmpning.
Hehe.. jag refererade lite till Robert Gustavssons imitation utav Tony Rickardsson och jag tror inte att du sjÀlv tycker att orden faller sig sköna i hans mun, eller? Men vÀldigt roligt ÀndÄ.....
Inget illa ment alltsĂ„ đ
Jag bryr mej inte alls. Bor ju i grann komun och om nÄgon skulle snacka "skit" om oss skulle jag inte bry mej för det heller.
Och jag har aldrig sÀtt imitationen av Tony. 8)
January 28, 2003
kimpan87 wrote: förstÄr dej.. men det e vÀl lÀttare att skriva ett "e" istÀllet för "Àr"..
vi skriver vÀl ingen svenska uppsats hÀr?? eller??
Ja, och det Àr lÀttare att skriva "oxÄ" Àn "ocksÄ" med, men det ser fortfarande lika jÀvligt ut...
Det Ă€r minst lika jobbigt som sĂ€rskrivningar đ
-Scsi- wrote: Allt e fult osm skÄningar snacka hört inte ett skvatt va dom sÀger
Okej, dÄ tar vi det lugnt och pedagogiskt och betar av stavfel efter stavfel
1. Ăr
2. Som
3. Snackar
4. Hör
5. Vad
6. De
6 av 13 ord felstavade. =DO
Och du anser att du Àr rÀtt person att klaga pÄ oss skÄningar? :wide:
March 14, 2001
MrWeizel wrote:
[quote=-Scsi-]Allt e fult osm skÄningar snacka hört inte ett skvatt va dom sÀger
1. Ăr
2. Som
3. Snackar
4. Hör
5. Vad
6. De
Hah đ
NĂ€ men skĂ„nska lĂ„ter förjĂ€vligt.. đ
Sen ordet Prupp lÄter inte sÄ kul..
September 17, 2003
MrWeizel wrote:
[quote=-Scsi-]Allt e fult osm skÄningar snacka hört inte ett skvatt va dom sÀger
1. Ăr
2. Som
3. Snackar
4. Hör
5. Vad
6. De
Tack, MrWeizel. Nu slapp jag ta upp det sjĂ€lv đ
On topic: Ett ord jag hatar Àr emellertid
2 Guest(s)