September 2, 2003
Dem ord jag inte kan stå ut med är:
1 "Fräckt"
2 "Fränt"
3 "Läckert"
Och i fall någon skriver på forum/irc att någonting har "pajjat" drar jag ut sladden på en gång.
Det finns många andra ord som jag stör mig något enormt på också men jag kan inte komma på dem nu.
Sen avskyr jag när folk inte kan uttrycka sig eller förklarar dåligt, eller folk som har ett litet ordföråd eller som inte kan vokabulera/tala tydligt. Jag ska inte påstå att jag är yber på detta själv men endå :D.
September 11, 2002
kimpan87 wrote: där va nån som tyckte det va bra.... du sej inte att skånska låter som danska.. jag förstår å kan snacka hyfsad danska, men det bror på att jag har släkt där. det e inte många som skåningar i min ålder (15-18) som fattar danska du... så sej inte så... norrländska går an.. men fyfan te riksvenska... man ska värna om var man kommer ifrån...
men det är väldigt stor skillnad på skånska och skånska. jag måste hålla med mo att malmöistiska kan låta för jävligt, och "bonde"skånskan e helt sjuk.. östskånska "e" det däremot inget fel på..
här e lite smakprov på olika dialekter i sverige http://swedia.ling.umu.se/snabbmeny.html
October 27, 2001
MrWeizel wrote: [quote=galningen]Jag ska inte påstå att jag är yber på detta själv men endå :D.
Tydligen inte 😉
1. über
2. ändå
Weizle, du ger dig ut på ett minfält. Du kommer att få leva med tillrättavisanden resten av tiden på NH. 😛
Man behöver ju inte titta två gånger för att t.ex. upptäcka bristen på stor bokstav och punkt. 😉
Skånskan är i mina ögon/öron ett dansk-wannabe-språk. (Ja, engelsk slang, det lät bäst så.)
January 28, 2003
PaiN wrote: [quote=MrWeizel][quote=galningen]Jag ska inte påstå att jag är yber på detta själv men endå :D.
Tydligen inte 😉
1. über
2. ändå
Weizle, du ger dig ut på ett minfält. Du kommer att få leva med tillrättavisanden resten av tiden på NH. 😛
Man behöver ju inte titta två gånger för att t.ex. upptäcka bristen på stor bokstav och punkt. 😉
Jag lever redan med ett ständigt tillrättavisande, undrar varför 🙄
Skrev ingen punkt eller versal, för jag skulle visa hur han skulle stavat orden i just DEN meningen. Då hade det ju blivit helt fel med punkt och stor bokstav 😉
February 21, 2003
Jag blir ibland nästan glad när jag ser hur vissa våldtar det svenska språket 😀
Anledningen är att om ni nån gång skulle söka samma jobb som jag i framtiden så kommer era papper hamna i strimlaren direkt. :bgrin:
Sen kan ni söka jobbet som "lokal vårdare" om ni vill för där kommer ni bara att slåss om platserna med likasinnade höhö :bgrin:
January 28, 2003
Ogrebeast wrote: Jag blir ibland nästan glad när jag ser hur vissa våldtar det svenska språket 😀
Anledningen är att om ni nån gång skulle söka samma jobb som jag i framtiden så kommer era papper hamna i strimlaren direkt. :bgrin:
Så rätt, så rätt :bgrin:
Men senast jag kollade så hade de inga speciella sommarjobb för tillrättavisare, de hänvisade till att bli politisk officer i Kina 🙄
May 10, 2003
June 6, 2002
^Morbid^ wrote: Ska vara finska, så j**la stillsamt och trevligt. Kan inte ett ord men det är najs att bara lyssna på.
Håller med dig, finlandssvenskan kan klinga väldigt vackert.
OT: Jag kan lite finska. Eii saa peitää = Får ej övertäckas. Paiina läpää sisän jaava= Tryck in fliken och öppna
4 Guest(s)