February 6, 2004
på tal om föregående talare så måste jag säga att "va" istället för var, "sej" istället för säg eller sig, "å" istället för och, "e" istället för är, ser fruktansvärt fult ut i skriven form... över huvudet taget början jag undra hur det ligger till med stavningskunskapen hos en hel del ynge personer nu för tiden.
January 28, 2003
The_Mayhem wrote: på tal om föregående talare så måste jag säga att "va" istället för var, "sej" istället för säg eller sig, "å" istället för och, "e" istället för är, ser fruktansvärt fult ut i skriven form... över huvudet taget början jag undra hur det ligger till med stavningskunskapen hos en hel del ynge personer nu för tiden.
Men ärligt talat så är det deprimerande att se hur mycket det svenska språket förfaller. Och det är inte bara här på internet, det blir hela tiden mer och mer accepterat att skriva förenklingar av ord och frångå många av alla grammatiska regler. Min åsikt är att det är helt förjävligt, därför har jag börjat tänka mycket mer på HUR jag skriver, och inte bara om vad.
Och ser man på hur vissa av mina kompisar skriver så får det verkligen en att skärpa sig, ser ut som en dyslektisk invandrare som bott i Sverige i 2-3 månader skrivet en del av deras meddelande.. :cy:
February 21, 2003
Callister wrote: När jag var på gymmet för någon dag sedan så gick det två snubbar i 35-40 års åldern.
Snubbe1: Kan du köpa en läsk till mig?
Snubbe2: Okej.
Snubbe2: Automaten var sönder.
Snubbe1: lol.
kunde varit min farsa. :bgrin: :bgrin:
Jag fattar inte 😕
Eller sa han "lol" som det stavas? 😀
4 Guest(s)