Dom höga sjuktalen, vad tror du är anledningen?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dom höga sjuktalen, vad tror du är anledningen?
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
845458
February 19, 2005 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=denstore]Anställ femtusen extra poliser, och lika många jurister, så skall det nog bli ordning på kriminaliteten också.....

polisstat nästa då..

Jo, för att det är ju så fruktansvärt bra idag, att det vi måste värna oss mest ifrån just nu är risken att bli en polisstat..... 🙄

Ibland undrar man hur korkade folk får bli. De skriker om polisstat i ett land som har mindre än en polis per 500 invånare. Samtidigt förvånas de över att kriminaliteten ökar och folk känner sig osäkra. Man bara häpnar....

Det är väll ingen nyhet att anarkister är ena dumhuvuden. Dom har helt enkelt sätt för mycket DDR film!

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
845462
February 19, 2005 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Vurt wrote: [quote=Farbror]Jag vet en hel del folk som är hemma och sjukskrivna och har vart det i 10 år (och vart friska i 7år) .... helt sjukt tycker jag .... jag säger årligt test på alla sjukskrivna 😐

Det är redan så, eller ja det är lite olika, men vart 3:e år så kollas man minst, förtidspension finns inte längre. Det är väldigt ovanligt att man får sjukersättning i 3 år, i de flesta fall är det ett år åt gången.

Det är nog tidsbegränsad sjukersättning du tänker på, det finns "permanent" sjukersättning, det är den som ersatt sjukpension, samma sak men annat namn.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
845467
February 19, 2005 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=denstore]Anställ femtusen extra poliser, och lika många jurister, så skall det nog bli ordning på kriminaliteten också.....

polisstat nästa då..

Jo, för att det är ju så fruktansvärt bra idag, att det vi måste värna oss mest ifrån just nu är risken att bli en polisstat..... 🙄

Ibland undrar man hur korkade folk får bli. De skriker om polisstat i ett land som har mindre än en polis per 500 invånare. Hade vi ökad det med 5000 poliser hade vi fortfarande haft mindre än en polis på 400 invånare.
Samtidigt förvånas de över att kriminaliteten ökar och folk känner sig osäkra. Man bara häpnar....

Tror inte det skulle hjälpa med fler poliser helt enkelt.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
845471
February 19, 2005 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Det är väll ingen nyhet att anarkister är ena dumhuvuden. Dom har helt enkelt sätt för mycket DDR film!

Vad jag kan minnas har jag inte sett en enda "DDR-Film" du tar nog lite för mycket för givet ska du se!

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
845512
February 19, 2005 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske de men när du skriver sånt som du gör så för då jag intrycket av att du är en oupplyst wannabe anarkist. Om du vill att folk ska sluta tro det så är det nog ganska smart om du slutar skriva saker som "polisstat nästa" och sådant.

Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
846857
February 22, 2005 - 4:53 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Det är nog tidsbegränsad sjukersättning du tänker på, det finns "permanent" sjukersättning, det är den som ersatt sjukpension, samma sak men annat namn.

Har fått höra att det enda som finns är tidsbegränsad sjukersättning (dvs att det är det "sista steget"). De får inte längre sjukskriva någon permanent utan de ska kolla upp behandlingsformer / rehabilitering efter en viss tid och det gäller precis alla.. Morsan har KOL och kommer aldrig kunna arbeta igen, men det ska ändå kolla upp om det kommit någon ny behandlingsform eller om det finns något de kan göra efter ett visst antal år.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
846866
February 22, 2005 - 6:50 am
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=denstore]Anställ femtusen extra poliser, och lika många jurister, så skall det nog bli ordning på kriminaliteten också.....

Det kommer kosta en jäkla massor, välj istället att prioritera brott, lägg ner kriget emot drog helt och hållet, strunta i sexköpslagen. Skulle få en jäkla massor av resurser över, utan att folket skulle märka någon större skillnad.

Min brors fd. är själv en s.k. bidragsfuskare, hon är fullt kabel till att arbeta, hon fick faktiskt ett arbete, men slutade där för att det var för långt till arbetsplatsen (~5 mil), hon arbeta där mindre än en månad. Sanslöst att folk har inställningen att det är OK att ta bidrag för en sådan anledning.

Det här känns som ett värre samhälle, tillåta knarkare och pundare och annat pack att GÖRA det dom gör, dessutom lägga ner sexköpslagen(Varför i helvete då?) Vad har du för jävla vrickad syn på hur ett land ska drivas? Hade jag fått bestämma hade jag utfärdat skottpengar på knarkare, pimps, och annat. Dessutom hade jag velat införa en sådan vapenlag som dom har i usa, alltså att du får SKJUTA folk som bryter sig in på din egendom bara dom RAMLAR ut(du kan släpa dom ut också) om du känner dig trängd, då hade jag iallafall kännt mig säkrare, sen Polisstat, NJAA det tror jag inte sulle hända men jag hade gärna anställt 10000 poliser till så vi får lite ordning och reda och kan fortsätta kriget mot knarkare,pundare och annat pack.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 403
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL