Dominikanska republiken|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dominikanska republiken
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 19, 2006 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag o min sambo tänkte resa iväg två veckor, antagligen i januari.
Dominikanska republiken ser fint ut i katalogen och verkar rätt billigt.
Så jag tänkte höra om någon varit där och vill dela med sig av sina erfarenheter 🙂

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
1069809
August 19, 2006 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag var där för några år sedan... det är jävligt trevligt där och så, och jag bodde på en resort med ganska hög säkerhet iom att brottsligheten utanför murarna är ganska så hög. Däremot ångrar jag inte att jag gjorde utflykter utanför turist-bubblan till den övriga ön, folket i städerna är alltid trevliga (även om man får hålla koll på värdesakerna) och det är häftigt att få se dem rulla cigarrer i sina små "fabriker" mitt på gatorna etc...

Dessutom besökte jag en rom-fabrik! Den alkoholhaltiga drycken alltså... det var jävligt laid-back där kan man säga...

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1069823
August 19, 2006 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, det låter ju bra. Hur var shopping o priser?

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
1069835
August 19, 2006 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har också varit där för några år sen, var helt okej som turistmål, men tyvärr var det regnperiod när jag var där, men det funka ändå=) Saker som kan vara bra att veta är att de är lagligt för invånare att bära vapen som är dolt under tex tröja. Så undvik bråk=) Hög brottslighet, och polisen är väldigt korumperad. Undvik och befatta dig aldrig med allt vad droger heter. De är stenhårda på sådant och även om det bara är innehav ger det fängelse, och i deras fängelse vill du inte hamna:) En rolig (?!) grej som jag kan berätta lite kort om var en kväll när jag satt i en bar och prata med några invånare, efter ett tag så fråga de om jag ville hänga med till en grillfest på stranden. Så jag hängde på, efter vi suttit där en stund så tog de fram en liten påse med kokain, och fråga om jag ville ha, jag tacka nej och sa att jag hade dåligt hjärta för att hitta på en någon ursäkt til latt jag inte ville ha det. Helt plötsligt dyker det upp en polis, med ett sånt pumphagelgevär som man bara ser på amerikanska filmer. Tänkte för mig själv att nu är det klippt, men nej nej snuten satte sig ner och drog en lina han med:). Så som sagt väldigt korumperat land är det=) Men ananrs är det väldigt fint, åk runt lite på ön och fastna inte runt hotellet bara, Santa domingo e helt klart sevärd så ta någon dag i den staden.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 116
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL