July 19, 2001
Men n00bs.. Jag har alla Kalle Anka serier som Carl Barks någonsin har ritat från 40-talet och framåt.. Men han dog ju bara för något år sedan.
R.I.P. Calle..
Är inte dethär detaljrikedom?
[Image Can Not Be Found]
Ok, det är ingen vanlig serieruta men ändå..
Enligt mig så slutade Kalle Anka serierna bli bra när Carl Barks slutade rita.. Pisse Mugg är bara fånig och Långben likaså..
June 9, 2003
April 26, 2003
HELIX wrote: Men n00bs.. Jag har alla Kalle Anka serier som Carl Barks någonsin har ritat från 40-talet och framåt..
Han började väl ändå skriva kalle serier 1948 eller ?
Har för mig att jag läst det i nån kalle tidning där man fick med en kopia på första kalle tidningen som skrivits.
December 15, 2002
HELIX wrote: Men n00bs.. Jag har alla Kalle Anka serier som Carl Barks någonsin har ritat från 40-talet och framåt.. Men han dog ju bara för något år sedan.
R.I.P. Calle..
[Image Can Not Be Found] Ok, det är ingen vanlig serieruta men ändå..Enligt mig så slutade Kalle Anka serierna bli bra när Carl Barks slutade rita.. Pisse Mugg är bara fånig och Långben likaså..
sådana oljetavlor är ju så vackra 🙄
June 30, 2003
Don Rosa är den (enligt mig då) bästa Kalle Anka-tecknaren...
Jag har snackat lite med en serietidningsförsäljare/samlare/fanatiker och han säger att det enda albumet som getts ut i Sverige med Don's serier är "Farbror Joakims liv".
Han skulle försöka få tag på nåt amerikanskt om han kunde.
Nån som vet hur namnet uttalas?
Som svenskans rosa (råsa) eller som nåt engelskt rosa (rousa).
Någon?
January 23, 2002
ribban wrote: [quote=HELIX]Men n00bs.. Jag har alla Kalle Anka serier som Carl Barks någonsin har ritat från 40-talet och framåt..
Har för mig att jag läst det i nån kalle tidning där man fick med en kopia på första kalle tidningen som skrivits.
Men läs vad han skriver, "från 40-talet och framåt", det betyder alla årtal från 1940 till 1949, han skriver inte exakt vilket årtal det är.
July 19, 2001
Extatic wrote: [quote=HELIX]Men n00bs.. Jag har alla Kalle Anka serier som Carl Barks någonsin har ritat från 40-talet och framåt.. Men han dog ju bara för något år sedan.
R.I.P. Calle..
http://www.geocities.com/~jimlowe/barks/images/bin-big.jpg
Ok, det är ingen vanlig serieruta men ändå..Enligt mig så slutade Kalle Anka serierna bli bra när Carl Barks slutade rita.. Pisse Mugg är bara fånig och Långben likaså..
sådana oljetavlor är ju så vackra 🙄
Jo, faktiskt :).. Jag skulle mycket hellre vilja ha en sådan än en Picasso
April 26, 2003
Steel wrote: [quote=ribban][quote=HELIX]Men n00bs.. Jag har alla Kalle Anka serier som Carl Barks någonsin har ritat från 40-talet och framåt..
Men läs vad han skriver, "från 40-talet och framåt", det betyder alla årtal från 1940 till 1949, han skriver inte exakt vilket årtal det är.
Hmm... läste nog lite fel
February 12, 2002
Timmy wrote: Don Rosa är den (enligt mig då) bästa Kalle Anka-tecknaren...
Jag har snackat lite med en serietidningsförsäljare/samlare/fanatiker och han säger att det enda albumet som getts ut i Sverige med Don's serier är "Farbror Joakims liv".
Han skulle försöka få tag på nåt amerikanskt om han kunde.Nån som vet hur namnet uttalas?
Som svenskans rosa (råsa) eller som nåt engelskt rosa (rousa).
Någon?
Vet du vars man får tag i det albumet då?
1 Guest(s)