May 17, 2002
hehe, Callister, menar du då att om man får en nu njure så måste man genast donera något annat för att betala tillbaka :P.
Nej jag fattar vad du menar och jag tycker inte det ska vara så, det skall vara frivilligt att donera och alla ska ha tillgång till att få donerade organ. Endast på det sättet kan man få fler att vilja donera.
September 16, 2002
Mina är organ är mina organ, och dom tar jag med mig i graven!
Eller om det är någon som jag känner/gillar som vill ha/behöver dom, så kan personen i fråga ta dom.
Men icke att jag tänker ge dom till en främling. Och innan folk säger att det spelar ingen roll, jag är ju död, etc. Så nej!
Jag kommer vara död, dvs, inga skuldkänslor!
May 17, 2002
tips:
För er som vill anmäla er till donationsregistret, gå in på http://www.livsviktigt.se
October 24, 2002
Kizo wrote: Mina är organ är mina organ, och dom tar jag med mig i graven!
Eller om det är någon som jag känner/gillar som vill ha/behöver dom, så kan personen i fråga ta dom.
Men icke att jag tänker ge dom till en främling. Och innan folk säger att det spelar ingen roll, jag är ju död, etc. Så nej!
Det handlar fortfarande inte om ifall folk vill donerna eller inte. Det handlar om folk som inte donerar ska få lika stor rätt till donationer som donerande folk.
September 16, 2002
Deuterium wrote: [quote=Kizo]Mina är organ är mina organ, och dom tar jag med mig i graven!
Det handlar fortfarande inte om ifall folk vill donerna eller inte. Det handlar om folk som inte donerar ska få lika stor rätt till donationer som donerande folk.
Jamen jo, det tycker jag.
March 14, 2004
Bogus^ wrote: [quote=ocz]Det ska vara frivilligt.
Jag tänker inte låta någon gräva i mig när jag är död.
ännu mindre när du e levande då eller? det är ju för en god sak och som.... hmmm kragyzzz säger så har du ju ingen användning för dem eller?
Nej det har jag inte. Men det känns ändå inte rätt på något sätt, svårt att förklara. 🙄
2 Guest(s)