-=*ThE_cRoW*=- wrote: Drack två glas vin <20cl a 12% till lunchen, när kan jag lagligt köra bil igen? Väger 85kg, 188cm lång.
När du känner att du inte behöver fundera över när du kan köra bil lagligt igen.
Skulle inte sätta mej vid ratten samma dag iaf även om jag inte är lika klent växt som du, men alla har väl olika behov av körkort antar jag.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2002
ilg@dd, chansen att åka dit är väl obefintlig en måndag. Var inte driekt det jag brydde mig om utan mer hur det kunde tänkas påverka min körförmåga ikväll.
Har inte känt mig påverkad alls av det jag druckigt, som sagt mer så att jag vill hålla mig på den säkra sidan för är också väldigt emot att inta alkohol och att köra bil...
whak wrote: Vin? så kråkan är en stjärtgosse. 😉
?
Man kan faktiskt sjunka så lågt att man läppjar vin bara fruntimmret är en riktig kalaspingla.. (Jo, jag har också sjunkit så lågt emellanåt, dock aldrig på en måndagförmiddag.)
-=*ThE_cRoW*=- wrote: ilg@dd, chansen att åka dit är väl obefintlig en måndag....
Nja, underskatta aldrig Bosse Batong, han kanske inte hittar några mopedister att sätta åt.
😕
För inte alltför länge sedan blev jag och några kompisar stoppade vid 01.00 mitt i skogen typ, den risken borde också vara obefintligt på dessa trakter. Iofs hade vi en av kommunens få absolutister som chaffis, så ingen fara på taket där inte.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
Danne980 wrote: Låter tungt för de stora gossarna som drar i sig en 70s då. blir till att vänta över 3 dagar då 🙂
70cl 40% sprit, bränner man 2cl/h blir det 35h. Räknar man lite lägre (fast det är nog lite väl lågt om man kan dra en 70is utan problem) med bara 1cl/h blir det 70h = 2.91 dagar så... nej. 🙄
perminator wrote: Jag dricker inte vin om jag inte gjort det själv.
Nej för det vore ju konstigt om jag kunde dricka vin åt dig. :bgrin: 😉
March 10, 2003
Vin är underskattat, tycker vin är väldigt gott och drar mig inte för att dricka det till mat.
Öl däremot är också väldigt gott, men till mat vill jag oftats ha vin. Då det öl jag gillar är mörka öl som guiness eller halvmörka som killkenny.
Får ta och testa det där vinet även om ag är mer för röda viner. Senaste flaska rött jag köpte
var Gnarlypine, ett väldigt tungt (mustigt?) vin som passar fint till oxe som jag åt vid tillfället.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)