January 31, 2003
vem ödslar tid i backen när det ligger puder brevid? bor just nu 500m från en liten skidanläggning...funderar på att dra till chamonix över påsken
förresten någon som säljer ett par freeride-skidor med twintip? kan åka både bräda och skidor har dock inte åkt skidor på ett tag skulle va kul att ta upp det igen.
November 9, 2002
Hatar tyskar, danskar, som inte har respekt för andras prylar, utan drar rätt över brädan i liftkön, så det blir feta jack i den. Nybörjare på skidor är fan värre än på snowboard, för dom drar ju bara rätt ner, skitfarligt, på snowboard ramlar man ju som fan i början istället 😀
November 29, 2003
Marron wrote: Kom hem igår från sälen! Åker självklart bräda, och jag måste säga att jag tycker skidåkarna förstår backarna också iaf de som inte kan.
Är väl så, vi förstör för varandra =)
Men framför allt är det väl dem som inte kan åka som fördärvar.
Jo det är sant, lite irritetande med nybörjare, men jag ska inte säga något har ju åkt slalom hela tiden men har nu börjat lite med bräöda så jag förstör ju själv också.
December 11, 2002
whak wrote: [quote=Joni^]sälen... eeh godmorgon
Du har tydligen inte sett alla fina brudar i skidbacken.
Själv lär jag utforska after ski. 😀
Dock är ölen så j**la dyr där så man lär för kröka innan om man inte har bra med cash dvs.
Sure men åkningen är duktigt mycket bättre i österrike t.ex! Finns brudar där också har jag hört :bok:
March 14, 2004
whak wrote: [quote=Joni^]]Sure men åkningen är duktigt mycket bättre i österrike t.ex! Finns brudar där också har jag hört :bok:
Jo, men jag nöjer mig med Sälen. 🙂
Fast Österike skulle vara ball att testa.
Österrike är fint + att dom har bra backar. Gillar landet skarpt.
January 28, 2003
Marron wrote: Kom hem igår från sälen! Åker självklart bräda, och jag måste säga att jag tycker skidåkarna förstår backarna också iaf de som inte kan.
Är väl så, vi förstör för varandra =)
Men framför allt är det väl dem som inte kan åka som fördärvar.
En snowboardåkare på skär drar ju betydligt djupare ner, på skidor är vikten iaf lite fördelad. Men nybörjarna skall ju alltid kasa neråt med hela kanten ner mot backen = barskrapat och sedan vallar.
Och så är där mååånga brädåkare som får för sig att sitta i bredd, precis bakom krön så man håller på att köra på dem.
Usch, brädfascister 😛
Men det är klart, kan man inte hålla koll på två plankor, så är det väl bra att det finns alternativ. Ungefär som trehjulad cykel, fast tvärtom 😉
December 11, 2002
whak wrote: [quote=skinner] Österrike är fint + att dom har bra backar. Gillar landet skarpt.
Jo men i min mening är det lite för dyrt för att släpa sig dit för att dricka öl + spana på flickor samt åka skidor.
Sälen är ju inte så jäkla billigt direkt.. iaf inte när man bor i skåneland som mig, då är det iprincip lika dyrt/billigt? att åka till österrike
2 Guest(s)