May 9, 2001
Själv har jag aldrig varit på något DreamHack men läst lite om det.
Funderar på om det finns en del personer i min åldersgrupp (runt 30) som kommer.
Lite segt om det bara är en massa 15-åringar som åker dit.
Om det är någon som bor i närheten av mig så kan ni kanske få plats i min bil. Om jag nu åker.
Tänkte kanske fixa ett litet LAN här hos mig med några av mina polare i höst.
October 10, 2004
Delph1 wrote: [quote=NauSea]Ta med några NHtröjor denna gången så jag kan köpa en åt min brorsa!
Jag kan nog göra rum i min om det vill sig 😉
Dvs. om jag överhuvudtaget kommer. Det ser inte ut som så nu om jag vågar lita på schemat för nästa kurs.
//Andreas
Ja, det tycker jag att ni får ta och fixa.. Annars blir "Lord_kvadd" (löjligt det känns att kalla sin bror så =.= ) utan födelsedagspresent *sob*
March 10, 2002
NauSea wrote: [quote=Delph1][quote=NauSea]Ta med några NHtröjor denna gången så jag kan köpa en åt min brorsa!
Jag kan nog göra rum i min om det vill sig 😉
Dvs. om jag överhuvudtaget kommer. Det ser inte ut som så nu om jag vågar lita på schemat för nästa kurs.
//Andreas
Ja, det tycker jag att ni får ta och fixa.. Annars blir "Lord_kvadd" (löjligt det känns att kalla sin bror så =.= ) utan födelsedagspresent *sob*
Vad överraskad han kommer bli. :>
February 21, 2004
Delph1 wrote: [quote=Sortima]ugh vilka bilder det där frambringar. NHbåset med Anton och Coore :cy:
Kärlek i båset är bara trevligt.
*BILDER*
Kolla in incidos (vänster) blick där. Vet inte om fantasin räcker till för vad han gjorde tillsammans med bröderna Kihlberg senare 😉
//Andreas
hehe jo jag vet jag var där o hälsade på en stund
September 5, 2001
650:-/Biljett är ju sjukt mycket överpris.
Vill jag se 12åringar skrika på varandra och kolla på porr åker jag på ett lokalt LAN istället. Helt gratis.
Förr så åkte man till DH för att kunna leecha, nu när det är olagligt så finns det väl ingen mening med att åka dit. Sen är alla 12isars datorer laddade med worms och spyware så linan lär ju inte vara jättesnabb.
Helt enkelt har det blivit tråkigt.
September 12, 2001
hawkie wrote: 650:-/Biljett är ju sjukt mycket överpris.
Vill jag se 12åringar skrika på varandra och kolla på porr åker jag på ett lokalt LAN istället. Helt gratis.
Förr så åkte man till DH för att kunna leecha, nu när det är olagligt så finns det väl ingen mening med att åka dit. Sen är alla 12isars datorer laddade med worms och spyware så linan lär ju inte vara jättesnabb.
Å andra sidan.
Det finns ju också klockrena stolpskott som medvetet sprider en del skit.
Dock så är det så att allt för många missar det faktum att man inte sitter hemma längre och missar att en vettig brandvägg och väl uppdaterad OS bör vara i ordning innan man åker iväg till ett LAN.
September 5, 2001
skiroy wrote: [quote=hawkie]650:-/Biljett är ju sjukt mycket överpris.
Å andra sidan.
Dock så är det så att allt för många missar det faktum att man inte sitter hemma längre och missar att en vettig brandvägg och väl uppdaterad OS bör vara i ordning innan man åker iväg till ett LAN.
Absolut!
Men det förstör ju endå för dom som har brandvägg också iom att informationen som skickas segar ju endå ner, bara att den inte sprids.
Tex året när nimbla spreds. Vi som hade brandvägg och alltid kör windows update satt ju där och tankade i 4.5kb/s från sunet. Inget kul alls.
LAN är inte som det en gång har varit. Då kostade det också 500:- för en biljett.
Min bil drar 1.3l/mil så det skulle väl kosta mig 200 till jönköping och 200 tebax och sen 650:- för en biljett och 200:-/dag för dricka och mat. Nä, JAG prioriterar andra saker före DH. Som tex nytt godis till bilen eller semester pengar. Men det är ju jag det.
September 12, 2001
hawkie wrote: [quote=skiroy][quote=hawkie]650:-/Biljett är ju sjukt mycket överpris.
Å andra sidan.
Absolut!
Men det förstör ju endå för dom som har brandvägg också iom att informationen som skickas segar ju endå ner, bara att den inte sprids.
Tex året när nimbla spreds. Vi som hade brandvägg och alltid kör windows update satt ju där och tankade i 4.5kb/s från sunet. Inget kul alls.
LAN är inte som det en gång har varit. Då kostade det också 500:- för en biljett.
Min bil drar 1.3l/mil så det skulle väl kosta mig 200 till jönköping och 200 tebax och sen 650:- för en biljett och 200:-/dag för dricka och mat. Nä, JAG prioriterar andra saker före DH. Som tex nytt godis till bilen eller semester pengar. Men det är ju jag det.
Hehe...avståndet och kostnaden för dig känns som en fis i rymden för min del.
Räkna ut avståndet mellan Piteå - Jönköping... 😉
Gratis att åka den sträckan? Icke... 🙂
3 Guest(s)