December 5, 2002
Jag såg nåt på TV för ett par år sen, det var en kille som skulle göra glass på under en minut eller nåt sånt.
Jag tror, men jag är inte säker på att det var kväve han använde.
I alla fall så visade han att det var ganska ofarligt, och han drack till och med en mugg av det.
Men jag är som sagt inte säker på att det var kväve.
June 20, 2002
Arne_Garflak wrote: Jag såg nåt på TV för ett par år sen, det var en kille som skulle göra glass på under en minut eller nåt sånt.
I alla fall så visade han att det var ganska ofarligt, och han drack till och med en mugg av det.
Kväve i sig är ju inte direkt farligt, det är ju vad största delen av den luft vi andas dagligen består av.
Det jobbiga är ju att det kokar vid -190 grader, så är det i flytande form bör det ju rimligen ligga under den tempen. Inte så nyttigt för kroppen alltså.
February 21, 2003
Som någon sa så är det inte omöjligt. Kvävet dunstar i munnen eller något liknande (länge sen jag läste fysik), dock ska man nog veta exakt vad man gör innan man ger sig in på något sånt. Så att man dricker flytande kväve var väl en liten överdrift.
Låter lika otroligt att man kan doppa handen i smält bly utan att skada sig, men det är möjligt det med.
March 14, 2001
Arne_Garflak wrote: Jag såg nåt på TV för ett par år sen, det var en kille som skulle göra glass på under en minut eller nåt sånt.
Japp såg det jag me och det var flytande kväve..
Även sett liknande på fysiken i skolan..
Det var ju inte frågan om några mängder men han hade det i mun iaf..
2 Guest(s)