December 28, 2004
Okej, vi beställde var sin Tequila igår, då ställer hon fram ett saltkar + varsin citron skiva.
Vad/hur gör man, vilken ordning ska det gå osv.?
Det kan t.o.m. finns guide för dessa saker någonstans?
Sedan ville jag ha en drink som jag inte kom ihåg namnet på, Ragnar trodde jag men det var någon shot.
Tror det var blåbärssmak :/
Någon som vet?
June 23, 2002
Collateral wrote: Okej, vi beställde var sin Tequila igår, då ställer hon fram ett saltkar + varsin citron skiva.
Först tar du saltet, tar lite vid tummen, tar det först sen tar du tequilan, sen efter du dragit i dig tequilan tar du citronskivan.
1. Salt
2. Tequila
3. Citron
June 23, 2002
Collateral wrote: Vad gör/ger saltet för effekt?
Ingen större koll på det. Antingen framhäver det tequila smaken eller så mildrar den smaken? Vettefan. Eller snarare kommer inte ihåg hur det var, nån som berättat för mig förrut men har glömt bort. Onödigt trams att komma ihåg. 😛
Jag skippar hur som helst saltet och kör tequilan och citron bara.
March 10, 2002
macrus wrote: [quote=Dehman]Jag brukar skippa saltet när jag dricker Tequila, helt onödigt.
:pray: =DO
Tycker bara det blir äckligare att ha med salt. 😛
EDIT: Fast var inte du "allergisk" mot sprit? :-k
Jo vodka. Fast har nog blivit det mot Tequila nu också. Efter en kväll som jag glömt. ;P
February 12, 2003
macrus wrote: [quote=Dehman]Jag brukar skippa saltet när jag dricker Tequila, helt onödigt.
:pray: =DO
Tycker bara det blir äckligare att ha med salt. 😛
EDIT: Fast var inte du "allergisk" mot sprit? :-k
Han skrev fel. Han brukar skippa tequilan när han äter salt. Han skrev det för att verka kool. 😛
July 18, 2003
En flaska med läsk i ena handen och en flaska Absolut i andra 😀
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 27, 2003
ViU wrote: [quote=Delph1]Man dricker inte drinkar. Inte svårare än så 😉
//Andreas
True, valfri ren +40% med urpsrungsland Finland i en brun papperspåse skall det vara.
Nu låter det bättre.
Coore wrote: En drink ska innehålla malt, humle, jäst och vatten.
Så sant som det var sagt och det ska inte drickas ur plastmugg heller eller hur var det? 😉
//Andreas
May 17, 2002
Delph1 wrote: [quote=ViU][quote=Delph1]Man dricker inte drinkar. Inte svårare än så 😉
//Andreas
True, valfri ren +40% med urpsrungsland Finland i en brun papperspåse skall det vara.
Nu låter det bättre.
Coore wrote: En drink ska innehålla malt, humle, jäst och vatten.
Så sant som det var sagt och det ska inte drickas ur plastmugg heller eller hur var det? 😉
//Andreas
Drinkar gjorda på malt, humle, jäst och vatten måste drickas ur en behållera som är tillverkad av glas. annars kan det kvitta.
3 Guest(s)